  • 31. Data: 2018-07-23 12:31:44
    Temat: Re: Czy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba karalna?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 16:27:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A co z Francuzami, Anglikami, Ukraińcami, Niemcami itd? Tylko Żydzi cię
    > bolą?

    A. Filip bezsprzecznie szuka rodaków.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 32. Data: 2018-07-23 12:56:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > 1. Po 65 większość Żydów musiała wyjechać z Polski. Taką mieli władzę :)
    > Wyjechali nawet tacy którzy uważali się za Polaków, tylko im się dziadek
    > Żyd zawieruszył do życiorysu.

    Nie większość tylko ci na wysokich stanowiskach uczestniczący we
    frakcyjnej walce o władze. Która jak pewnie wiesz przegrali.

    > 2. Jak sobie poczytasz, to zobaczysz że w aparacie partyjnym Żydów była
    > niewielka procentowo nadreprezentacja i stosunkowo krótko. Najwyraźniej
    > przeżyli wojnę ci najinteligentniejsi i stąd ich sukces życiowy.

    Ale w UB i SB na kierowniczych stanowiskach mieli
    nadreprezentacje. Na stanowiskach kierowniczych w partii też.

    > 3. W międzywojniu Śląsk miał autonomię i swój sejm, w którym Niemców
    > było sporo. I wcale nie zamierzali wyjechać. Jakoś Filipa ten problem
    > nie obchodzi, jest charakterystycznie wybiórczy narodowościowo.

    Co to ma wspólnego z zakresem władzy jaką mieli żydzi w początkowym
    okresie PRLu?

    > 4. Odpowiadam ci w drodze wyjątku, bo jesteś pieniaczem. Daję ci teraz
    > ostatnie słowo a wraz z nim szansę na nieskorzystanie z niego :)

    No widzisz jak nie masz argumentów to możesz kogoś nazwać pieniaczem,
    strzelić focha i się wycofać.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-07-23 13:01:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 12:56:18 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Ale w UB i SB na kierowniczych stanowiskach mieli
    > nadreprezentacje. Na stanowiskach kierowniczych w partii też.

    Możesz podlinkować jakieś dane liczbowe?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 34. Data: 2018-07-23 13:50:58
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-23 o 13:01, Olin pisze:

    > Możesz podlinkować jakieś dane liczbowe?

    Zacytuję tylko fragmenty dla nieklikaczy:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBydokomuna

    "Udział Żydów na eksponowanych stanowiskach we władzach oraz w organach
    bezpieczeństwa w Polsce ludowej przyczynił się do pogłębienia tego
    stereotypu w okresie powojennym[5]. Według dostępnych danych
    administracyjnych, 37,1% kierowniczej kadry Resortu Bezpieczeństwa
    Publicznego i Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego w latach 1944-1954
    w Polsce stanowili Żydzi i osoby pochodzenia żydowskiego[6][7][3]."

    "Krzysztof Szwagrzyk, Żydzi w kierownictwie UB. Stereotyp czy
    rzeczywistość?, Biuletyn IPN (11/2005), p. 37-42, [1]"

    https://ipn.gov.pl/download/1/18099/1-3954.pdf

    "Sumując zawarte w Informatorze dane o narodowości funkcjonariuszy
    centrali MBP, A. Paczkowski obliczył, że na 447 kierowniczych stanowisk
    (bez wojewódzkich UBP) 131 (29,6 proc.) zajmowały osoby, którym w
    rubryce narodowość wpisano ,,żydowska"16.
    Jednym z ostatnich głosów w dyskusji nad narodowością kadr aparatu
    bezpieczeństwabył tekst pióra Augusta Grabskiego podważającego nie tylko
    sens prowadzenia takich badań, ale i przypisującego osobom biorącym w
    nich udział fobie narodowościowe: ,,[...]wśród (neo)endeckich tropicieli
    pochodzenia etnicznego funkcjonariuszy państwowych i partyjnych
    pierwszych lat Polski Ludowej szczególne zainteresowanie budzi resort
    bezpieczeń-stwa. Jest on [...] też najmocniej osadzony w wyobrażeniach
    społecznych jako zdominowany przez Żydów". Zdaniem autora: ,,Akcentowanie
    przez niektórych prawicowych publicystów i historyków obcego etnicznie
    pochodzenia części osób w aparacie Polski Lud owej w sytuacji braku
    odmienności ich polityki od ogólnej polityki PPR prowadzi do wniosku, że
    zabieg taki jest jedynie funkcją ich rasistowskich uprzedzeń"

    "Wydaje się, że jednym z zasadniczych powodów występowania odmiennych
    ocen zagadnienia jest stosowanie różnych kryteriów przynależności
    narodowościowej. Jego wyznacznikami - w zależności od indywidualnych
    wyborów badacza - bywają więc (traktowane łącznie lub wybiórczo):
    brzmienie imienia i nazwiska, imiona rodziców, wyznanie czy też
    niekiedy wpis dokonany w ankiecie personalnej w rubryce ,,narodowość"."

    "Przykłady interpretacji przynależności narodowościowej opartych na
    głoszonych przekonaniach politycznych lub osobistych deklaracjach
    funkcjonariuszy stanowią istotną przesłankę do wyrażenia wątpliwości w
    możliwość sformułowania obiektywnego stwierdzenia - kto jest (był) lub
    kto nie jest (był) Żydem."

    "W świetle zaprezentowanych danych statystycznych teza o dużym udziale
    Żydów i osób pochodzenia żydowskiego w kierownictwie UB sformułowana
    została na podstawie prawdziwych przesłanek i jako taka odzwierciedla
    fakt historyczny. Wyniki badań nie przynoszą jednak odpowiedzi na
    pytanie: w jakim stopniu liczby mogą stanowić argument w toczącej
    się już od wielu lat silnie emocjonalnej dyskusji?"

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 35. Data: 2018-07-23 14:20:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 13:50:58 +0200, Kviat napisał(a):

> [...]
    > pytanie: w jakim stopniu liczby mogą stanowić argument w toczącej
    > się już od wielu lat silnie emocjonalnej dyskusji?"

    Zatem Mietek Moczar i tow. Wiesław wykonali dobrą robotę i tylko należy się
    dziwić czemu aryjska młodzież z ONR jeszcze nie umieściła ich na swych
    sztandarach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 36. Data: 2018-07-23 17:31:39
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Ja myślę jednak, że pomyliłeś władzę z państwem.
    W pszeciwnym pszypadku akceptujesz zabory.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 37. Data: 2018-07-24 12:26:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 14:20, Olin pisze:

    > Zatem Mietek Moczar i tow. Wiesław wykonali dobrą robotę i tylko należy się
    > dziwić czemu aryjska młodzież z ONR jeszcze nie umieściła ich na swych
    > sztandarach.

    Zatem jesteś głupszy niż typowy troll.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2018-07-24 12:30:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Jul 2018 12:26:55 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Zatem jesteś głupszy niż typowy troll.

    To typowe dla zdradzieckich mord.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 39. Data: 2018-07-24 15:07:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-07-18 o 09:36, A. Filip pisze:
    > Jak dla mnie nie trzeba się zbytnio wysilać by zrobić z tego grożenie
    > śmiercią albo podżeganie do zabójstwa. Dopóki się nie trafi kolejny
    > "zabójczy (były) członek PO" [B] straszliwych kar w dodatku do kar za
    > dewastacje ja się za to nie spodziewam. BTW Czy ABW nie złapała takiego
    > jednego "rodzimego terrorystę" co (ponoć) chciał Sejm wysadzić?
    >
    > [A] https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,czas-na
    -sad-ostateczny-brna-sejmie-interweniowala-policja,2
    65159.html

    > [B] https://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_na_biuro_poselski
    e_PiS_w_%C5%81odzi

    Mnie do głowy przyszedł taki rysunek satyryczny Mleczki. Facet maluje na
    murze napis "Władza jest do dupy", a dwóch milicjantów się zastanawia,
    czy zamknąć go za obrazę władzy, czy zdradę tajemnicy państwowej. :-)

  • 40. Data: 2018-07-24 15:43:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Mnie do głowy przyszedł taki rysunek satyryczny Mleczki. Facet maluje na
    > murze napis "Władza jest do dupy", a dwóch milicjantów się zastanawia,
    > czy zamknąć go za obrazę władzy, czy zdradę tajemnicy państwowej. :-)

    E-e. Nie do dupy.
    https://i2.wp.com/img.interia.pl/rozrywka/nimg/Polit
    yka_1667047.jpg

    --