  • 1. Data: 2018-07-16 14:17:50
    Temat: Prędkość neostrady
    Od: Kris <k...@g...com>

    Planuje przedłużyć umowę Neostrady
    Proponuja mi opcje
    "Internet domowy 80 Mb"

    Do wzoru umowy/do umowy jeszcze nie dotarłem i nie wiem czy będą tam analogiczne
    zapisy jak poniżej ale przy składaniu wniosku wyskakuje okienko o treści:
    "Prędkość pobierania: do 80 Mb/s, prędkość wysyłania: do 8 Mb/s
    W ramach opcji 80 Mb otrzymasz dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
    z maksymalną prędkością do komputera 80 000 kb/s i od komputera 8 000 kb/s
    ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości maksymalnej do i od komputera
    z minimalną prędkością do komputera 20 015 kb/s i od komputera 933 kb/s"

    Chodzi mi konkretnie o zapis "ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości
    maksymalnej do i od komputera"
    Korzystam już z Neostrady na tym łączu ładnych kilka lat i prędkości tam nigdy nie
    przekroczyła do komputera 25 000 kb/s
    Wg powyższego zapisu "zwykle dostępna prędkość" powinna wynosić 70%*80 kb/s=56000
    kb/s
    Podejrzewam ze po przedłużeniu umowy jakość łącza jakoś magicznie nie wzrośnie i
    dalej będę miał prędkość w okolicach 25000 kb/s
    Czy powyższy zapis z ich oferty jest wiążący i jak kiedyś mi się zechce korespondować
    z Orange to będę miał podstawę do reklamacji?
    Jak rozumiecie określenie "zwykle dostępna prędkość"?
    99% czasu taka winna być czy może 80% czasu? Bo mi wygląda to na zwykły marketingowy
    bełkot?

  • 2. Data: 2018-07-16 14:29:03
    Temat: Re: Prędkość neostrady
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:
> [...]
    > Jak rozumiecie określenie "zwykle dostępna prędkość"?
    > 99% czasu taka winna być czy może 80% czasu? Bo mi wygląda to na zwykły

    A jaką masz szybkość ściągając coś dużego z serwera _na neostradzie_
    "w środku nocy"? Wtedy "wąskim gardłem" powinno być twoje
    "łączę końcowe".

    Zapewne masz klasyczną historię my usługodawca pisze niemal czystą
    prawdę ale mu nie przeszkadza (odpowiada) że klienci "niedokładnie"
    zrozumieją.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-07-16 15:06:47
    Od: p...@g...com

    w cywilizowanych krajach podaje sie gwarantowalna predkosc minimalna a to co dzieje
    sie w Polsce to nic innego jak oszustwo

  • 4. Data: 2018-07-16 15:17:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2018 15:06:49 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > w cywilizowanych krajach podaje sie gwarantowalna predkosc minimalna a to co dzieje
    sie w Polsce to nic innego jak oszustwo

    podrążyłem temat
    Do tej pory podawali widełki- w moim przypadku byłoi to od 20 do 80
    więc jak realnie miałem 25 to było zgodne z umowa i ew reklamacje mogli odrzucać
    Jakiś czas temu UE się za to wzięła i teraz operatorzy musza określać "zwykle
    dostępną prędkością" która musi być przez min 70% czasu działania usługi
    Neostrada określiła to w mojej opcji na 70% prędkości maksymalnej
    Regulaminy zmieniła na początku 2017roku już tylko mi to umknęło.
    Więc teoretycznie przez 70% czasu powinienem mieć 56 000kb/s
    Jest też nawet stosowny zapis w umowie.
    Zobaczymy jak to będzie w praktyce
    A tak mnie naszło: skoro w ostatnich dwóch latach(a regulacje obowiązują od stycznia
    2017roku) nie miałem zwykle dostępną prędkości stanowiącej 70% prędkości maksymalnej
    to mogę domagać się jakiejś rekompensaty za te ponda półtora roku?

  • 5. Data: 2018-07-16 18:24:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-16 o 15:17, Kris pisze:

> [...]
    > nie miałem zwykle dostępną prędkości stanowiącej 70% prędkości
    > maksymalnej to mogę domagać się jakiejś rekompensaty za te ponda

    Jaką masz kartę sieciową? Obsługije 100 mb/s czy przynajmniej 1 GB/s?
    Ja się dałam oszukać z wlasnej niewiedzy, tzn. nie wiedząc, że to zalezy
    od karty sieciowej. Wzięłam najszybszy internet (i za to płacę), a mam
    kartę sieciowa 100 Mb/s.
    Nikt mnie przed zawarciem umowyz UPC nie poinformował o tej zależności.

    --
    animka

  • 6. Data: 2018-07-16 19:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > oszukać

    ???
    Jakbys nie umiała czytac, to tez bys sie czuła oszukana ze w tym intercie
    pełno niezrozumiałych literek...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 7. Data: 2018-07-16 19:09:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-16 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > ???
    > Jakbys nie umiała czytac, to tez bys sie czuła oszukana ze w tym intercie
    > pełno niezrozumiałych literek...

    Twoje literki są zrozumiałe tylko dla Ciebie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2018-07-16 19:58:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 18:24, Animka pisze:

> [...]
    > kartę sieciowa 100 Mb/s.
    > Nikt mnie przed zawarciem umowyz UPC nie poinformował o tej zależności.

    Może się ktoś zlituje i mnie poprawi :-)

    ale 100mb/s karty sieciowej po kablu to przy internecie nie jest WOLNO.
    Chyba że ten internet to jakiś HIPER szybki ale i on nic nie da jak
    drugim końcu wolny serwer :-)

  • 9. Data: 2018-07-17 08:26:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ja pier.... .

    ----

  • 10. Data: 2018-07-17 08:33:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ń <ń@ń.ń> pisze:
    > Ja pier.... .

    To jest grupa PRAWO. Zalecana jest tu precyzja wypowiedzi.
    Pisz KOGO! ;-)

    --
    A. Filip