  • 1. Data: 2018-07-17 16:17:55
    Temat: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jakaś podpowiedź o artykuł ustawy, z którego konsument może "zmusić" sklep, który
    przyjął zamówienie i zapłatę (z góry) do realizacji zamówienia? Art 471 kc? Jak się
    mają "leguraminy" sklepów do ustawy?

  • 2. Data: 2018-07-17 22:17:35
    Temat: Re: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-07-18 o 16:17, ń pisze:
    > Jakaś podpowiedź o artykuł ustawy, z którego konsument może "zmusić"
    > sklep, który przyjął zamówienie i zapłatę (z góry) do realizacji
    > zamówienia? Art 471 kc? Jak się mają "leguraminy" sklepów do ustawy?

    Zmusić trudno. Ale można zmusić do zwrotu pieniędzy oraz wypłaty
    odszkodowania.

  • 3. Data: 2018-07-23 09:32:10
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W sytuacji, gdy sklep miał wywieszoną ofertę, przyjął zamówienie (zwrotny mail
    potwierdzający), wskazał jak zapłacić (na rachunek bankowy przedsiębiorcy) i przyjął
    wpłatę, a następnie wycofuje się z realizacji zamówienia ("nie mamy towaru po cenie
    wystawionej jako lepik na frajerów i co nam Pan zrobisz")?
    Czy powyższe czynności nie były zawarciem umowy (a następnie art. 471 kc?)?
    Dołożyłbym jeszcze próbę oszustwa (poobracamy sobie Pana pieniążkami przez kilka dni
    - jak to się ma do słynnego oscylatora?) i jakieś antykonsumenckie nr art.
    Odszkodowania, czy zadośćuczynienia (np. w wysokości różnicy pomiędzy ceną
    zaoferowaną na www przez przedsiębiorcę-cwaniaczka, a ceną uzyskaną w innym sklepie)?

    ----

  • 4. Data: 2018-07-23 17:28:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-07-18 o 09:32, ń pisze:
> [...]
    > lepik na frajerów i co nam Pan zrobisz")? Czy powyższe czynności nie
    > były zawarciem umowy (a następnie art. 471 kc?)?

    Było bez żadnej wątpliwości.

> [...]
    > art. Odszkodowania, czy zadośćuczynienia (np. w wysokości różnicy
    > pomiędzy ceną zaoferowaną na www przez przedsiębiorcę-cwaniaczka, a

    Odszkodowanie, to wyrównanie Ci spowodowanej niewywiązaniem się z umowy
    szkody. Jeśli przykładowo kupowałbyś do dalszej odsprzedaży i musiał
    zapłacić karę umowną, to wydaje mi się, że zwrotne dochodzenie na
    sprzedawcy spokojnie by się powiodło. Pewnie spokojnie da się wymyślić
    kilka innych sytuacji.

    Nie wiem o jaką kwotę się kopiemy, ale jeszcze można by pokombinować ze
    zleceniem innemu podmiotowi wykonania umowy i dochodzeniem różnicy.