  • 21. Data: 2018-07-22 21:22:08
    Temat: Re: Czy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba karalna?
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-22 o 20:06, A. Filip pisze:

    > Aż taką _przestali_ mieć władzę przedstawiciele Wielkiej Żydowskiej
    > Nadreprezentacji.

    Więc tak... z początku w aparacie PRL _również_ byli Żydzi.
    Ale tylko do Żydów prawaki mają pretensje. Czemu nie do Polaków, którzy
    _również_ byli w tym aparacie? Np. do pana Piotrowicza?
    Potem Żydów wygonili, zostali _sami_ Polacy i jakoś PRL cudownie się nie
    skończył (między innymi dzięki np. panu Piotrowiczowi).
    A wy nadal tylko do Żydów macie pretensje.
    Przecież to idiotyczne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2018-07-22 21:44:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 19:48:10 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > 1. Po 65 większość Żydów musiała wyjechać z Polski. Taką mieli władzę :)

    bo stracili wladze :-)

    Czy taka wiekszosc ... mowi sie o 13 do 20 tys ... kropla w morzu sie
    wydaje. Ale zydowskie nazwiska zniknely z "przestrzeni publicznej".
    Pozmieniali ?

    > Wyjechali nawet tacy którzy uważali się za Polaków, tylko im się dziadek
    > Żyd zawieruszył do życiorysu.

    No ba, "polski" Polak wyjechac nie mogl.

    > 2. Jak sobie poczytasz, to zobaczysz że w aparacie partyjnym Żydów była
    > niewielka procentowo nadreprezentacja i stosunkowo krótko. Najwyraźniej
    > przeżyli wojnę ci najinteligentniejsi i stąd ich sukces życiowy.

    Nie tylko. W 39 pol Polski zajeli Niemcy, a drugie pol -
    Rosjanie/Sowieci. Niemcy sie zajeli mordowaniem Zydow, a do ustroju
    ZSRR to oni jakos dobrze pasowali, no, moze nie wszyscy.

    Potem Niemcy wpadli i tam i mordowali - ale juz byla szansa ucieczki.

    Poza tym byla swoista "nadreprezentacja" Zydow w kregach naszej
    inteligencji jeszcze przed wojna - chocby te Numerus Clausus.
    Co wynikalo z wielu wiekow tradycji.

    A kto powinien byc w elitach partyjnych, jak nie inteligenci ?

    J.

  • 23. Data: 2018-07-22 21:53:55
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-22 o 12:42, A. Filip pisze:

    > Czy PRL czyli państwo w którym Żydzi chcieli zostać a którego Polacy
    > chcieli wyjechać powinno się nazywać państwem polskim czy państwem w
    > Polsce?

    Swoją drogą, to ciekawe, że akurat dzisiaj wspomniałeś o Żydach.
    Myślisz o nich codziennie, czy to tak przez przypadek ci wyszło?

    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=20
    51802508468485&id=100009162671508

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_Akcja

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2018-07-22 22:19:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Swoją drogą, to ciekawe, że akurat dzisiaj wspomniałeś o Żydach.
    > Myślisz o nich codziennie, czy to tak przez przypadek ci wyszło?

> [...]

    Ponieważ "Niemcy wozili Żydów do gazu" to Żydzi w UB za PRL i inni
    utrwalający komunistyczną okupację Polski przez Sowiety/Rosję są kryci?
    Jakiś związek jest. Nachalne wykorzystywanie tego związku jako
    UB-sprawiedliwienia IMHO nie wymaga komentarzy.

    Skoro "Naród Polski" man odpowiadać za tych co pod Niemiecką okupacją
    Żydów Niemcom wydawali to dlaczego "Naród Żydowski" ma nie odpowiadać za
    Żydów w UB i innych utrwalaczy władzy ludowej? Witaj w świecie
    niepożądanych konsekwencji, zastosowania "standardów odpowiedzialności"
    nie tylko tam gdzie to je promującym wygodnie. Akurat tylko ten aspekt
    jest jako tako na temat tej grupy IMHO.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2018-07-22 22:45:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Państwo Polskie to MY-Polacy, raczej szarzy Polacy, a wszystkie partie
    to już inne państwo.

  • 26. Data: 2018-07-22 23:10:28
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-22 o 22:19, A. Filip pisze:

    51802508468485&id=100009162671508

    > Ponieważ "Niemcy wozili Żydów do gazu" to Żydzi w UB za PRL i inni
    > utrwalający komunistyczną okupację Polski przez Sowiety/Rosję są kryci?

    Po pierwsze, te linki zamieściłem w związku (z zadziwiającym) zbiegiem
    okoliczności dzisiejszej daty i twojej wzmianki o Żydach. Warto to
    przypomnieć, tym bardziej w obliczu tego, co się w dzisiejszej w Polsce
    dzieje. Naziści też doszli do władzy w sposób demokratyczny i dokładnie
    tak jak pis twierdzili, że skoro ich naród wybrał, to oni mieli rację i
    mogą swój kraj i swoje prawo dowolnie zmienić. Nie mieli racji. Tak jak
    pis nie ma jej teraz.

    Po drugie. Czemu akurat czepiasz się _tylko_ Żydów w UB?
    W UB jak i całym aparacie PRLu "pracowali" głównie Polacy (przy okazji,
    czy Żyd z polskim obywatelstwem, to nie Polak?).
    Dlaczego Polacy są kryci, a Żydzi nie?

    > Jakiś związek jest. Nachalne wykorzystywanie tego związku jako
    > UB-sprawiedliwienia IMHO nie wymaga komentarzy.

    Czytasz i nie rozumiesz.
    Nawet nie próbuję usprawiedliwiać UBeckich Żydów.
    Próbuję zrozumieć brak konsekwencji. Dlaczego tylko Żydzi?
    Dlaczego akurat oni, a inni, np. polscy nie?

    > Skoro "Naród Polski" man odpowiadać za tych co pod Niemiecką okupacją
    > Żydów Niemcom wydawali

    Ubzdurałeś coś sobie.
    Żaden naród polski nie ma odpowiadać. Nikt normalny się tego nie domaga.
    Równie dobrze mógłbyś się domagać, żeby naród polski odpowiadał za
    Trynkiewicza.
    Fakty historyczne to jedno, a odpowiedzialność to drugie. Zamieszczanie
    w podręcznikach historii informacji i omawianie tych _faktów_ na
    lekcjach historii, że Polacy również współpracowali z nazistami, nie ma
    nic wspólnego z moją, czy twoją za to odpowiedzialnością.
    Ktoś chce ciebie do więzienia wsadzać za przodka, który wydał Niemcom
    Żyda, że piszesz o jakiejś odpowiedzialności?

    > to dlaczego "Naród Żydowski" ma nie odpowiadać za
    > Żydów w UB

    A dlaczego ma odpowiadać? Dlaczego jakiś 6-letni Mosiek w Izraelu, ma
    odpowiadać za praprapra dziadka w polskim UB?

    Ta prawacka retoryka o zbiorowej odpowiedzialności jakichś narodów za
    czyny praprapra dziadków jest idiotyczna.

    > i innych utrwalaczy władzy ludowej? Witaj w świecie
    > niepożądanych konsekwencji,

    Te konsekwencje są tylko w twojej głowie. Witaj w realnym świecie.
    Jakbyś miał pecha i miał praprapra dziadka przestępcę, to od razu byś
    zmienił zdanie co do ponoszenia konsekwencji za jego czyny.

    > zastosowania "standardów odpowiedzialności"
    > nie tylko tam gdzie to je promującym wygodnie. Akurat tylko ten aspekt
    > jest jako tako na temat tej grupy IMHO.

    Czyli wracając do tematyki grupy... chcesz zaproponować, żeby dzieci
    odpowiadały przed sądem i ponosiły konsekwencje za czyny swoich rodziców?
    Bo jak inaczej rozumieć twoje dywagacje na temat odpowiedzialności
    narodów za takie czy owakie czyny przodków? Przecież te narody nie
    składają się z mieszaniny gazów czy płynów, tylko z takich ludzi jak ty,
    czy ja.
    Czujesz się odpowiedzialny za gwałt, który dokonał Chrobry na ruskiej
    księżniczce? Jako patriota powinieneś ponieść konsekwencje i sam zgłosić
    się do odbycia kary.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2018-07-23 00:47:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-22 o 23:10, Kviat pisze:
> [...]

    Bardzo dobrze, że odpowiedziałeś pytaniem na pytanie.
    Zauważyłam, że A.Filip na ogół zadaje tylko pytania.

    51802508468485&id=100009162671508

    Z tego linka:
    Od 2012 w rocznicę rozpoczęcia akcji likwidacyjnej Żydowski Instytut
    Historyczny organizuje Marsz Pamięci[8]. 22 lipca uczestnicy marszu
    przemierzają symboliczny szklak ,,od życia do śmierci" w przeciwnym
    kierunku, tj. od pomnika Umschlagplatz do wybranego punktu na terenie
    dawnego getta[8].

    Dlaczego Żydzi wtrynili się w Święto 22 lipca jakby nie mogli sobie
    wybrać np. 2 listopada.
    22 lipca to święto Św.Marii Magdaleny, święto Św. Rity.
    Poza tym jest to 4 rocznica mojej operacji w szpitalu na Szaserów,
    którą ni okrutnie schrzanili. Może ci wojskowi to Żydzi są. Jeden to ma
    nazwisko ruskie, które w ruskiej kulturze nazywa się "diabeł". I jak ten
    bykowaty diabeł klnie! Normalnie włosy mogą "stanąć dęba na głowie" jak
    się posłucha.
    Pan Kaczyński to miał dobrze w tym szpitalu. Jedzenie pewnie dobre
    dostawał i pan dyrektor szpitala nawet mu czerwone kule do domu
    przywiózł. Nasi rządzący mają ten zwyczaj: jak trwoga to do Boga, czyli
    do szpitala na Szaserów (p.Kaczyński,p.Komorowski i pewnie inni). Tam
    ich utulą, uleczą, bo ich wprane rece leczą tylko "możnych panów".Na
    resztę, oprócz swojej rodziny to s*ją i jeszcze żebra przy operacji
    łamią. Precz szatany w mundurkach wojskowych, precz!

    Na dodatek Wałęsa wybrał sobie dzień, mój ukochany dzień moich urodzin
    na Święto Solidarności. Precz szatanie, precz. Zniszczyłeś mi to co
    radosne w moim życiu, bo moje urodziny były dla mnie większym świętem
    niż imieniny.

    Popieram Twój artykuł w 100%.
    Kto też popiera niech się dopisze.

    --
    animka

  • 28. Data: 2018-07-23 11:34:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ostateczny to podpis.
    Jak nie wierzysz, to wyszukaj w książce telefonicznej pana Ostatecznego.

    -----

  • 29. Data: 2018-07-23 11:36:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Komisje kongresu i senackie w Stanówku idą się już ukrzyżować.

    -----

  • 30. Data: 2018-07-23 12:30:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 12:42:55 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czy PRL czyli państwo w którym Żydzi chcieli zostać a którego Polacy
    > chcieli wyjechać powinno się nazywać państwem polskim czy państwem w
    > Polsce?

    Żydzi masowo zostawali w Polsce, a pierwsza fala miała miejsce już XVII w.
    po powstaniu Chmielnickiego, a następnie po potopie szwedzkim i wojnach z
    Rosją.
    W czasach nieco nowszych, w 1920-1921 ponownie wzrosła emigracja żydowska z
    Europy Wsch. do Stanów Zjedn., Kanady i Argentyny. Wielu Żydów podjęło
    decyzję o wyjeździe, pod wpływem fali wystąpień antyżydowskich, które miały
    miejsce bezpośrednio po zakończeniu wojny.
    Po pogromie kieleckim (4 VII 1946) wyjechało ok. 200 tys. osób.
    W 1949 i 1950 wyjechało z Polski ponad 30 tys. Żydów, na podstawie prawa do
    optowania za obywatelstwem państwa Izrael.
    Kolejna fala amigracji nastąpiła w 1956. Wyjechała wówczas również
    większość spośród ok. 25 tys. Żydów, którzy powrócili ze Związku
    Radzieckiego (por. repatriacja Żydów polskich ze Związku Radzieckiego). Do
    1959, szczególnie w 1956-1957, wyjechało ok. 40-50 tys. Żydów, zaś w
    1961-1967 - tylko 3 800. Po wojnie sześciodniowej i w wyniku kampanii
    antysemickiej 1968 (Marzec '68) wyjeżdżano do Izraela z jednostronnym
    dokumentem podróży. Prawdopodobnie emigrowało wówczas 15-25 tys. osób
    pochodzenia żydowskiego.

    http://www.jhi.pl/psj/emigracja_Zydow_z_Polski
    --
    uzdrawiam