  • 1. Data: 2018-07-17 13:50:01
    Temat: wstrzymanie budowy
    Od: f...@g...com

    Witam,
    czy wstrzymanie rozbudowy z powodu nielegalnej rozbiórki części budynku rodzi
    konieczność wykonania projektu zamiennego ?

    Rozbudowa była dla budynku jednorodzinnego dwu lokalowego, PB wydane na działkę w
    całości.

    Podziałem sądowym zrobiono 2 odrębne nieruchomości... Jedna obejmuje "lokal" A który
    był pierwotnie zbudowany, druga - lokal B - nie wykończony, który w wyniku podziału
    znalazł się na działce o innym numerze...Teraz PINB wdrożył postępowanie...

    Rozbiórka części budynku dotyczy lokalu A, użytkowanego od 70 lat, który w wyniku
    podziału znalazł się w granicy.
    Sprawa rozbiórki była rozpatrywana przez WSA, jest prawomocny wyrok wskazujący
    niedopatrzenia ze strony PINB i wskazujący na samowolę budowlaną z zaleceniem
    doprowadzenia "do stanu zgodnego z udzielonym PB ".

    PINB nadesłał pismo, że wstrzymuje budowę i żąda od "sąsiada" projektu zamiennego,
    ale nie na odbudowę zniszczonej bezprawnie części mojego budynku, tylko sugeruje
    "formę ZASTĘPCZĄ: zgodnie z rozporządzeniem w sprawie budynków...

    Czy w tej sytuacji jestem stroną postępowania ?