  • 51. Data: 2018-08-14 12:21:47
    Temat: Re: Czy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba karalna?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-08-18 o 11:20, ń pisze:
    > Uważasz, że za dwa pokolenia Żydzi nie będą mordować Palestyńczyków,

    Walka Żydów z Palestyńczykami jest pokłosiem pomysłu umieszczenia w
    środku terenów palestyńskich państwa żydowskiego. Za "krótki" jestem tu
    na dywagacje polityczne czy historyczne na ten temat, ale osobiście
    odnoszę wrażenie, że Żydzi po II Wojnie Światowej uważali,że najlepszym
    pomysłem będzie własny kraj. Tylko nikt nie pomyślał o tym, że do tego
    konieczne jest miejsce, w którym mieliby oni sensowną "przewagę
    liczebną". Z braku takiego miejsca walnęli tym państwem tak trochę
    bezsensownie nawiązując do historii sprzed tysięcy lat i wygenerowali
    problem. Wydawało im się, że wyprą Palestyńczyków, albo, ze Ci przyjmą
    ich jako wyzwolicieli, a od 70 lat prowadzą tam de facto wojnę. Sadzę,
    że gdyby nie poparcie USA i kilku innych krajów, toby tę wojnę dawno
    przegrali. Ale dla Amerykanów sytuacja jest wygodna, o mają
    "zakładnika", i udzielając, bądź nie pomocy mogą wpływać na Żydów.

    > a Rosjanie najeżdżać słabszych sąsiadów?

    Tak, jakby Rzeczpospolita za czasów swojej świetności, czy przykładowo
    inne kraje tego nie czyniły. W jaki sposób Rzym w pewnym okresie miał
    panowanie od Anglii po Egipt? Czy może drogą demokratycznych wyborów?

    Zresztą Amerykanie podobnie działają, tyle, że inteligentnie z dala od
    własnego terytorium i dlatego to jest może mniej postrzegane. Ostatnią
    wojnę koło siebie, to z Meksykiem prowadzili w połowie XIX wieku.
    Prześledź sobie, jak to się tam odbyło.

    Najpierw wysłali do tego Meksyku "zielonych ludzików" w postaci
    plantatorów. Potem owi plantatorzy wręcz żebrali USA, by przyłączyła ich
    do siebie. W konsekwencji prowadzonej w 1947 roku wojny Meksyk oddał USA
    ponad połowę swego terytorium (Kalifornia, Teksas, Nowy Meksyk, Arizona,
    Nevada, Utah, Wyoming, Kolorado), w sumie 1,35 mln km?. W 1853 roku
    sprzedał jeszcze Amerykanom za 10 mln dolarów południową część
    dzisiejszej Arizony, co na trwałe ustaliło granice na kontynencie.

    Od północy Amerykanie graniczą z Kanadą, z którą w XVIII~XIX wieku
    przepychali się co rusz. Tyle, że Kanada po zjednoczeniu, to duży kraj i
    USA nie mogłoby by sobie tak łatwo z nią poradzić - zwłaszcza że
    korzystają z poparcia Wielkiej Brytanii.

    > I że np. ludobójstwa Ormian
    > nie dokonali Turcy, lecz jakiś tam sobie anonimowy turecki 'Jan
    > Kowalski' czy jak oni tam się w tej Turcji nazywali? To co dziś robią
    > delegacje niemieckie przed np. pomnikiem ofiar getta?

    Delegacje niemieckie, to w ogóle jest temat na osobną dyskusję. W
    późnych latach 70-tych, gdy bywałem w NRD obchodzili oni tam w maju
    Święto Zwycięstwa. Ponieważ moja wiedza o II WS opierała się w owym
    czasie głownie na "Czterech Pancernych i pies" oraz kilku innych
    podobnych dziełach, zatem naiwnie zapytałem o co tu chodzi. I
    dowiedziałem się, że to było święto zwycięstwa braterskiej armii
    czerwonej oraz niemieckiego antyfaszysty nad hitlerowcami.

    W postrzeganiu Niemców z NRD ci faszyści, to było coś w rodzaju
    kosmitów. Wylądowali na terenie Niemiec gdzieś koło 1933 roku, i po
    klęsce odlecieli w 1945 roku. Nawet Niemcy z nimi walczyli.
    Niedorzeczność tej koncepcji jest oczywista, ale Niemcy w to wierzyli i
    bardzo nerwowo reagowali na wszelkie próby wykazania głupoty tej
    konstrukcji.

  • 52. Data: 2018-08-14 12:55:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Aug 2018 11:12:22 +0200, ń napisał(a):

    > Do prawdziwej pracy iść nie chcieli.

    Rozumiem, że prawdziwą pracą jest wypisywanie antysemickich bredni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 53. Data: 2018-08-14 12:59:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Aug 2018 11:20:14 +0200, ń napisał(a):

    > Uważasz, że za dwa pokolenia Żydzi nie będą mordować Palestyńczyków, a Rosjanie
    najeżdżać słabszych sąsiadów?

    Polacy chwilowo nie palą Żydów w stodołach, a nawet nie używają do ich
    zabijania wideł, drągów oraz siekier, dlatego warto spoglądać w przyszłość
    z nutką optymizmu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 54. Data: 2018-08-16 17:07:40
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mnie naprawdę nie przeszkodzi, jeśli przedstawisz reprezentację tej
    rasy/kultury/religii w zawodzie górnika i hutnika - obydwa bardzo dobrze opłacane.

    -----

  • 55. Data: 2018-08-16 17:31:52
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Co to jest tysiąc czterdzieści lat wobec wieczności i ksiąg Mosesa.

    -----

  • 56. Data: 2018-08-17 12:04:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Aug 2018 17:07:40 +0200, ń napisał(a):

    > Mnie naprawdę nie przeszkodzi, jeśli przedstawisz reprezentację tej
    rasy/kultury/religii w zawodzie górnika i hutnika - obydwa bardzo dobrze opłacane.

    Zwróć się do Ojca Dyrektora. Oni niezawodnie zaglądają do rozporków przed
    szychtą i prowadzą stosowne statystyki.