  • 311. Data: 2023-10-04 02:10:10
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No jak nie wiedzieli jak na miejscy były dwa - jeden spalony drugi rozbity.
    >
    > Zwykle piszą o wszystkich które brały udział.

    > Nie wynika że musieli chcieć. Wynika że można to podejrzewać. Zwłaszcza
    > że potem prokurator też winy BMki nie widział mimo że po sieci latały
    > nagrania. Dopiero jak przeniesiono do okręgówki (z jakiego powodu?) to
    > ruszyło.
    >
    > Więc mozesz mieć swoje zdanie - ja mam swoje.

    Ryszyło bo się smród narobił jak nacisk poszedł na brak bmw, a pewnie
    nikt nie weryfikował pierwotnego komunikatu (jak np. ja :). Ci zaś co
    weryfikowali mogli mieć uraz do policji (jak np. Ty :) i rozdmuchali.

    Tak, że zgadzam się z JF, ze pewnie nie było intencji ukrycia. Wygląda
    bardziej na wypadek przy pracy, niż celowe działanie. Co innego jakby to
    była jakaś dłuższa notatka. Mnie osobiście irytuje stwierdzenie, że
    kierujacy kiją uderzył w barierkę z niewiadomych powodów, bo to trochę
    sugeruje, ze to jego wina. Ale to tylko niezręczność sformułowania.

    --
    Marcin

  • 312. Data: 2023-10-04 02:19:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Nie sugeruje sprawcę, tylko opisuje zdarzenie. Bo mógł popełnić
    > samobójstwo lub ktoś odkręcił śruby koła.
    >
    > Tak samo z Kią. Opisują zdarzenie.

    Formalnie. Wydźwięk jest taki, że sugeruje winę kii. Ta sugestia wynika
    z personalizacji, z uzycia formy osobowej, tu "wjechał". Byłoby zupełnie
    inaczej gdyby napisać, że doszło do wypadku w którym uczestniczyły kia,
    bmw.., zginęy 3 osoby. Bez używania form, które łączą konkretnych
    kierujących ze skutkiem końcowym. Ale jak gdzieindziej wspomniałem, MZ
    to pewnie po prostu niezręczność językowa.

    --
    Marcin

  • 313. Data: 2023-10-04 02:31:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak chcesz sprawic wrazenie, ze jestes w Niemczech, będąc gdzie
    > indziej, to wymaga.

    A bo ja wiem? Przeciez nikt tego tak na krzywy ryj nie łyknie. To, że
    komórka mu się loguje w Niemczech to wyłacznie dowód, że komórka jest w
    Niemczech. Równie dobrze mógłby ją wyłączyć nadal będąc w Niemczech.

    > Ta czarna skrzynka mogla by miec predkosc sprzed hamowania,
    > czy z paru sekund przed uderzeniem ...

    I było tak faktycznie? Zapis jest ciągły czy związany ze zdarzeniami
    (np. uderzeniem)?

    > Teraz moze byc kwestia zachowku i odszkodowania/nawiązki dla ofiar :-)

    Od rodziny sprawcy?

    > Nadal uwazam, ze krótka notatka "ku przestrodze" moze nie zawierać
    > dokładniejszych danych. Szczegolnie jeśli to hipoteza.
    > I moze nawet objęta tajemnicą śledztwa ...

    No zmieniłem w tej kwestii zdanie po przeczytaniu notatki.

    --
    Marcin

  • 314. Data: 2023-10-04 02:38:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Poślizg na suchym asfalcie czy betonie? Raczej mniej. 200m raczej
    > sugerowałoby duzą predkość ... choc pierwsze zakrety moglyby wydluzyc.
    > No i mial jeszcze spory kawałek felgi sfrezowany, co IMHO tez wymaga
    > prędkosci ...

    Tak jak patrzę po dostepnych kalkulatorach, to dla 200km/h wychodzi z
    czasem rekacji 1s pod 300m. Na betonie pewnie więcej. Z 3ma kołami
    również. No chyba, że zahamował na barierce.

    --
    Marcin

  • 315. Data: 2023-10-04 02:58:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To dlaczego nie ma osobnej notatki policyjnej z tego drugiego? :)

    Pewnie błędne przekonanie, że każdemu winno się poświęcić osobny wpis.

    Robert

  • 316. Data: 2023-10-04 04:16:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Pewnie błędne przekonanie, że każdemu winno się poświęcić osobny wpis.

    Nie czasami odwrotnie?

    Ale podsumowując, bierzemy dowolny wypadek i dzielimy go na n-wypadków
    podług np. pojazdów i ich odległosci od siebie, po czym działając w
    silnym przekonaniu, że nie wszystkiemu trzeba poświęcić osobny wpis,
    informujemy tylko o wybranych pojazdach. Brzmi dobrze.

    --
    Marcin

  • 317. Data: 2023-10-04 06:33:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie sugeruje sprawcę, tylko opisuje zdarzenie. Bo mógł popełnić
    > samobójstwo lub ktoś odkręcił śruby koła.

    Ale chyba nie to.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 318. Data: 2023-10-04 06:35:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kierujących ze skutkiem końcowym. Ale jak gdzieindziej wspomniałem, MZ
    > to pewnie po prostu niezręczność językowa.

    Za dużo tych niezręczności. Najpierw policja, potem prokuratura i to
    wszystko już wtedy jak się dym zrobił i filmiki latały, więc powinni już
    uważać co mówią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 319. Data: 2023-10-04 06:35:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > In dubio pro reo - nie było dowodu na to, że winę ponosi kierujący BMW.

    I to sprawia że sugerują winę kianki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 320. Data: 2023-10-04 06:40:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ryszyło bo się smród narobił jak nacisk poszedł na brak bmw, a pewnie
    > nikt nie weryfikował pierwotnego komunikatu (jak np. ja :). Ci zaś co
    > weryfikowali mogli mieć uraz do policji (jak np. Ty :) i rozdmuchali.

    Mogli mieć uraz albo jak zobaczyli film na którym jadący z prędkością
    ćwierć mach BMW rozpierdala BMW a w policyjnej notatce nie ma o nim
    mowy. Ktoś sprawdził i zrobił się dym. Tydzień po tym prokuratura
    rejownowa dalej sugeruje, że BMW jest to ofiarą, i zahaczył o wcześniej
    rozbitą kiję. W między czasie podejrzany spierdala bo nikt mu nawet
    dozoru nie przydzielił.

    > Tak, że zgadzam się z JF, ze pewnie nie było intencji ukrycia. Wygląda
    > bardziej na wypadek przy pracy, niż celowe działanie.

    Serię wypadków...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!