  • 301. Data: 2023-10-03 23:32:01
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 21:59, Shrek pisze:

    > A jak opisze że to ufo spowodowało wypadek to będzie to równie
    > prawdopodobna wersja czy nie?
    > Ja wiem że myślenie nie jest waszą mocną stroną ale policzmy.

    To, że Ty czegoś nie rozumiesz, to wcale nie jest dowód, że to głupie.

    > W 2020 średnie natężenie wynosiło 50tys samochodów na dobę. doba ma
    > 60*60*24=86,4k. Czyli trochę mniej niż 1 samochód na sekundę. Nie wiem w
    > sumie czy w jedną stonę czy w dwie - załóżmy że w dwie, więc 1 na 3
    > sekundy. Załóżmy na dodatek że sobota o 20 to nie jest reprezentacyjny
    > czas i samochodów jest dwa razy mniej. Dobra - jeden samochód na 6
    > sekund. Dalej ci się ta wersja o stojącej w całkowitej ciemności kiance
    > wydaje o wiele bardziej prawdopodobna od ufo?

    Z takim talentem powinieneś niedługi analitycznie dokonać kwadratury
    koła. Wiesz, jaki by to był szpan? Ale tak do rzeczy.

    Jeśli nie możemy wykluczyć, ze samochód przydzwonił w barierki i
    zatrzymał się bez świateł na jezdni, to nie ma sensu liczenie
    prawdopodobieństwa, bo z góry wiadomo, że któryś samochód będzie tym
    pierwszym, który nadjedzie. Po za tym bierzesz średnie natężenie z dnia,
    a natężenie ruchu w dzień i nocy niekoniecznie musi być równe. Jakby Ci
    było argumentów, to nie można wykluczyć, że spośród nadjeżdżających
    pojazdów dwa ominął, a trzeci uderzy. Ten trzeci nie będzie brał udziału
    w wypadku, w wyniku którego KIA uderzyła w bariery.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 302. Data: 2023-10-03 23:33:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 21:47, Shrek pisze:

    > No dobra - jak wytłumaczysz że prok rejonowa tydzień po przypisywała
    > winę kiance?

    In dubio pro reo - nie było dowodu na to, że winę ponosi kierujący BMW.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 303. Data: 2023-10-03 23:36:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 21:51, Shrek pisze:
    > Teoretycznie przechodzisz odprawę.

    No i co to zmienia? Szukamy go w Europie. Wielka Brytania nie należy do
    Unii Europejskiej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 304. Data: 2023-10-03 23:38:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 22:32, Shrek pisze:

    > Niż w polsce to może i nie, ale w albanii wcale nie rzuca bardziej niż u
    > nas dowolny angielsko języczny. No ale w albanii nikt go szukać
    > specjalnie nie będzie. A w polsce już trochę tak. W niemczech dla
    > odmiany już jest sławny.

    Tu nie chodzi o sławę. Bin Ladena, to wszyscy znali i był słynny. Była
    nawet kiedyś informacja, ze mieszka na ogródkach działkowych nieopodal.
    Tylko to się w żaden sposób na ujęcie jego nie przełożyło i Amerykanie
    musieli desant zrobić.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 305. Data: 2023-10-03 23:38:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 22:33, Shrek pisze:
    > No dobrze - to jakim cudem zawinęli gang olsena od mojego moto?

    Nie wiedzieli, że o Ciebie chodziło.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 306. Data: 2023-10-04 01:33:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > O ile pasażerowie samolotów są legitymowani w 100%, to przecież mógł
    > wypłynąć motorówką i dopłynąć (przykładowo) do Wielkiej Brytanii. List
    > gończy był na Europę. Brytyjczycy nie śledzą FaceBooka polskiej Policji :-)

    A cholera ich tam wie :) Ale tu raczej wygląda, że nie przez UK a
    bezpośrednio na Dominikanę - gdzies nawet była dyskusja z rozważaniem
    UK. W każdym razie, chyba wystarczył mu niemiecki paszport skoro polski
    był zdaje się nieważny.

    --
    Marcin

  • 307. Data: 2023-10-04 01:35:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Teoretycznie przechodzisz odprawę.

    Ale w UK, bo chyba niemiecka straż przybrzeżna nie prowadzi odprawy
    paszportowej małych jednostek wypływających?

    --
    Marcin

  • 308. Data: 2023-10-04 01:42:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale ja nie twierdzę, ze tak było, tylko, ze tak mogło być. Jeśli w taki
    > sposób opisał to kierujący BMW, a innych świadków nie było, to nie jest
    > to szczególnie mniej prawdopodobna wersja. Oczywiście do czasu
    > publikacji filmu.

    No ale ja twierdzę, że to dość nieprawdopdobne i spodziewałbym się
    policjant na miejscu tez będzie miał watpliwości. Zresztą, ja rozumiem
    wiarę w prawdomówność kierowców bmw, ale mamy 3 trupy, więc chyba nie
    powinni bezkrytycznie łykać deklaracji niewinności u potencjalnego
    sprawcy.

    Z opublikowanych zdjęć wynika ponadto, że resztki pojazdów leżały
    praktycznie wszędzie, więc zdecydowanie min. 2 pojazdy brały w tym
    udział a poza kia i bmw innych jakby tam nie było. To już wiadomo było
    przed filmikami.

    --
    Marcin

  • 309. Data: 2023-10-04 01:51:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Robisz coś na siłę. Opisane przez Ciebie sytuacje są prawdopodobne, ale
    > ja pisałem o czymś zupełnie innym. KIA jedzie, traci panowanie, uderza w
    > barierę a następnie odbijając się ląduje na pasie ruchu. Nadjeżdżające
    > BMW chcąc KIA ominąć też traci panowanie, też uderza w barierę i stoi
    > 200 metrów dalej. Ja rozważałem taką sytuację.

    To by były fragmenty od miejsc odpowiednich uderzeń, a nie wszędzie.
    Pooglądaj te zdjęcia, chyba Straży Pożarnej. Wszystko jest zasłane
    złomem. Jakby najpierw jeden uderzył w barierke i się od niej odbił
    lądując na pasie to złom byłby z grubsza do jego lokalizacji (+/- kilka
    metrów). Pojawia się bmw, wymija kije, traci panowanie, niemozliwe, żeby
    uderzył w barierkę tuz przy kii, wiec kolejny obszar ze złomem na jezdni
    musiałby zaczynać się min. kilkadziesiąt m. od kii. Poza tym jak oba
    uderzyły w barierke to barierka będzie uszkodzona w 2ch miejscach.
    A różniły się te samochody kolorem? Pewnie tak, bo bmw zwykle ciemne. To
    też powinno być nawet gołym okiem widac czy na bmw nie ma lakieru kii.

    --
    Marcin

  • 310. Data: 2023-10-04 01:54:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dwie kolizje z barierką, to dwa wypadki :-)

    To dlaczego nie ma osobnej notatki policyjnej z tego drugiego? :)

    --
    Marcin