  • 1. Data: 2015-01-28 22:48:12
    Temat: Co przyniesie kolejny ... Inpost
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Hej :-)

    Byłem dzisiaj w punkcie odbioru przesyłek sądowych Inpost. Tym razem na
    wstępie mi oświadczono, że mnie "obsłużą jak nie będę agresywny".
    Przypominam, że poprzednio nie chciano mnie obsłużyć w ogóle, ale że twardo
    stałem na stanowisku, że nie wyjdę nim mnie nie obsłużą to i wezwana ochrona
    nie pomogła a jak wezwali policję tak i przesyłkę potulnie wydali. Tym razem
    więc już nie kombinowali by przesyłki nie wydać. Ale mówię do pani ... co tu
    przychodzę to mówię pani, że nie dostaję powtórnego awiza, czy zrobi pani
    coś z tym ? Pani nie odczuwa takiej potrzeby. Mogę sobie składać reklamację
    do siedziby. Ale to ja bym wolał u pani złożyć do protokołu. Nie jesteśmy na
    policji. No nie jesteśmy, ale reklamacje usług pocztowych można składać do
    protokołu, czyli ja mówię, pani pisze a potem pani potwierdza. Nie, nie mam
    pisma i nie mogę. Jak nie mogę ? Nie mam pisma. No to mówię, że pani napisze
    co powiem. Nie da się... Pani dzwoni do szefa :-) Czy chcę z nim rozmawiać
    ... ale ja go nie znam, nie wiem nawet co to za firma ... pani podaje mi
    dane (poprzednia co to nie chciała mnie obsługiwać nie była tak łaskawa) ...
    ok, porozmawiam ... pan mówi, że rozumie i mam rację ... pani się pluje, że
    podniosłem na nią głos ... z jednego końca pomieszczenia na drugie ...Ok,
    ok, tłumaczę dlaczego ja w ogóle chcę te przesyłki odbierać ... pani da panu
    mój prywatny numer telefonu ... proszę dzwonić jakby poprzednie sytuacje z
    niewydaniem przesyłki powtórzyły się ... do widzenia ... Przybywa ochrona
    ... Kto by pomyślał :-) ... Znowu ? ... A to inny klient poprzednio był
    upierdliwy. ... Pani jest po prostu pretensjonalna. ... Co tym razem ? ...
    Ja nie mogę sobie pozwolić by ten pan podnosił na mnie głos. ... Nie
    podnoszę na panią głosu. ... panie zdaje się nie rozumieją, że ja po
    przesyłki przychodzę ... pani ma przyjąć reklamację jak potrzeba ...
    ochrona: proszę wyjść ... zaraz możemy pana wyprowadzić ... a panowie to
    właściwie ... nie znam panów ... mogą się panowie wylegitymować ? ... nie
    widzi pan napisu na kurtce ... nie znam panów ... w końcu gość okazuje...

  • 2. Data: 2015-01-28 22:58:42
    Temat: Re: Co przyniesie kolejny ... Inpost
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Byłem dzisiaj w punkcie odbioru przesyłek sądowych Inpost. Tym razem na
    > wstępie mi oświadczono, że mnie "obsłużą jak nie będę agresywny".

    Czy wiadomo coś na temat tego, czemu miałbyś być agresywny, jeśli by Ci
    wydali przesyłkę?

> [...]
    > dostaję powtórnego awiza, czy zrobi pani coś z tym ? Pani nie odczuwa
    > takiej potrzeby. Mogę sobie składać reklamację do siedziby.

    No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.

> [...]
    > panów ... mogą się panowie wylegitymować ? ... nie widzi pan napisu na
    > kurtce ... nie znam panów ... w końcu gość okazuje...

    Jak uważasz, ze pani powinna od Ciebie przyjąć coś do protokołu, a nie
    chce, to składasz na nią skargę, a nie wszczynasz awantury.

  • 3. Data: 2015-01-29 08:31:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

> [...]
    > wstępie mi oświadczono, że mnie "obsłużą jak nie będę agresywny".

    Czy wiadomo coś na temat tego, czemu miałbyś być agresywny, jeśli by Ci
    ---
    A co za różnica ?

> [...]
    > potrzeby. Mogę sobie składać reklamację do siedziby.

    No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.
    No nie. Ona jest w moim przypadku do:
    - wydawania przesyłek
    - przyjmowania reklamacji

    Poza moim przypadkiem:
    - obsługuje wpłaty
    - obsługuje doręczycieli
    - i pewnie jeszcze inne rzeczy robi, nie wnikam

> [...]
    > w końcu gość okazuje...

    Jak uważasz, ze pani powinna od Ciebie przyjąć coś do protokołu, a nie
    Jak ? Przecież to właśnie byłaby reklamacja, której nie chce przyjąć.

    a nie wszczynasz awantury.
    ---
    Składaniem reklamacji wywołałem awanturę ? Między Rosją a Polską ?

  • 4. Data: 2015-01-29 12:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał
    >
    > No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.

    To z przepisów o usługach pocztowych czy regulaminu operatora?
    Bo z faktu, że jest to "osoba czynna w lokalu" wynika, że jest
    od obsługi klientów/petentów, a niekoniecznie ogranicza jej
    kompetencje w pozostałych sprawach.
    Przeciwnie - by default jest umocowana do wszystkich czynności,
    które są "zazwyczaj dokonywane", więc do przyjmowania reklamacji
    IMO również (97 KC).

    No chyba że chcesz powiedzieć, że przychodzisz do sklepu z reklamacją
    odkurzacza, a sprzedawcy po kolei oświadczają że "nie są umocowani"
    i możesz spadać.
    Ewentualnie "nie mają pisma" na którym mogliby przyjąć.
    Bo przyjęcie reklamacji na usługę pocztową nijak nie różni się
    od przyjęcia reklamacji towaru, prawda?

    > Jak uważasz, ze pani powinna od Ciebie przyjąć coś do protokołu, a nie chce,
    > to składasz na nią skargę, a nie wszczynasz awantury.

    Złożył :) - na nią do niej, i w tym momencie pani wpadła na 'właściwą
    procedurę' (zadzwonienie do szefa :D)
    Robercie, ja nie wiem jak tam ta rozmowa wyglądała, ale "nie przyjmę
    i już" jest całkiem poważnym problemem w .pl
    Standardem powinno być właśnie "odwołanie do przełożonego".
    A fakt, że w przypadku z pozoru cywilnoprawnej usługi dostarczenia
    listu wynika jej skrzyżowanie z prawem administracyjnym lub
    karnym wychodzą dalsze komplikacje.

    Co Ci daje "złożenie skargi", skoro termin upływa?
    Przedłuży ten termin?

    Jeśliby poczta (jak kiedyś) miała status "urzędu" a pracownik od
    listów status "pełniącego obowiązki urzędnika", może znalazłaby się
    ścieżka na wzruszenie skutków naruszenia regulaminu, a tak jest
    problem bo to "regulamin cywilnoprawny".
    I nie dziw, że pojawiają się elementy 'prawa pięści'.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-01-29 13:16:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy wiadomo coś na temat tego, czemu miałbyś być agresywny, jeśli by Ci
    > wydali przesyłkę?
    > ---
    > A co za różnica ?

    Istotna. Normalnie klienci nie bywają agresywni, jeśli się ich normalnie
    obsługuje.

    > No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.
    > ---
    > No nie. Ona jest w moim przypadku do:
    > - wydawania przesyłekupełnie różne podmiot
    > - przyjmowania reklamacji

    Nie w wypadku InPost-u, bo to ten dostarczający awiza i wydający przesyłki,
    to zy gospodarcze.

> [...]
    > chce, to składasz na nią skargę,
    > ---
    > Jak ? Przecież to właśnie byłaby reklamacja, której nie chce przyjąć.

    Bieżeszpapierek,piszesz, co Ci dolega i wysyłasz to.

    > a nie wszczynasz awantury.
    > ---
    > Składaniem reklamacji wywołałem awanturę ? Między Rosją a Polską ?

    Najeżdżasz na osobę, która tam tylko pracuje i wykonuje polecenia
    przełożonego. Moze przełożony jest idiotą, ale to nie jej wina.

  • 6. Data: 2015-01-29 13:19:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co Ci daje "złożenie skargi", skoro termin upływa?

    Ale awanturowanie sie z personelem też nic nie daje.

> [...]
    > problem bo to "regulamin cywilnoprawny".
    > I nie dziw, że pojawiają się elementy 'prawa pięści'.

    Ale jakiś "mądry inaczej" uznał, że lepiej będzie, jak przesyłkami zajmą
    się nie urzędy, tylko prywatne podmioty i mamy skutki.

  • 7. Data: 2015-01-29 15:30:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Ale awanturowanie sie z personelem też nic nie daje.

    W tym przypadku dało - niezwłoczny kontakt z "szefem", kimkolwiek
    on jest.
    Nie podkreślam słowa "kontakt", podkreślam słowo "niezwłoczny".
    Z opisów wszelakich wynika, że identycznie działa to w urzędach :>,
    petenta w krawacie urzędnik wysyła na drzewo ("pan mi doniesie"),
    petenta bez krawata do przełożonego :>

    [...]
    > Ale jakiś "mądry inaczej" uznał, że lepiej będzie, jak przesyłkami zajmą się
    > nie urzędy, tylko prywatne podmioty i mamy skutki.

    Ale to nie jest sprawa kategorii podmiotu, tylko
    "dokładności" zmiany prawa.
    Jakoś nie widać przeszkód, żeby mogły działać np. prywatne sądy
    cywilne, z "kompletnymi" skutkami wyrokowymi.
    Problemem nie jest status publiczny podmiotu, lecz określenie
    jego funkcji administracyjnej.

    Wystarczyłoby ze wszystkich aktów prawnych wykreślić "PP" i wpisać
    "operator pocztowy" (a tam gdzie wykreślono PP i nie wpisano nic
    przywrócić "operator"), ewentualnie wpisać do KPA, KPK itp, że
    dostarczanie przesyłek przez operatora traktuje się jak część procedury.

    Ba, prawdopodobnie wystarczyłaby raz a dobrze zapisana zasada, że
    wszystkie dotychczasowe przepisy dotyczące terminów i skutków doręczania
    i niedoręczania stosuje się odpowiednio do wybranego "operatora
    pocztowego".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-01-29 18:24:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

> [...]

    Ewentualnie "nie mają pisma" na którym mogliby przyjąć.
    Bo przyjęcie reklamacji na usługę pocztową nijak nie różni się
    Różni się tym, że polega przepisom szczególnym dotyczącym usług pocztowych w
    tym rozporządzenia opisującego formę składania takiej reklamacji. Właśnie to
    "do protokołu".

> [...]

    i już" jest całkiem poważnym problemem w .pl
    Standardem powinno być właśnie "odwołanie do przełożonego".
    Standardem powinno być przyjęcie reklamacji. To, że zgodziłem się na rozmowę
    jest kwestią wyłącznie mojej dobrej woli, której z różnych powodów mogłem
    nie mieć. Nie uważam bym tą rozmową cokolwiek zmienił. Trzeba zwrócić uwagę,
    że reklamacja miała dotyczyć braku powtórnej awizacji a nie tego, że
    pracownice Inpostu są głupie jak but z lewej nogi. Bo jak po raz któryś
    przychodzisz po list, i po raz któryś rozmawiasz na ten temat i nic się nie
    zmienia to chyba w końcu trzeba ją formalnie złożyć.

    Gdzie tu 'prawo pięści' ?

  • 9. Data: 2015-01-29 18:27:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Co Ci daje "złożenie skargi", skoro termin upływa?

    Ale awanturowanie sie z personelem też nic nie daje.
    ---
    Jakie awanturowanie się ? Pani stwierdziła, że nie mam pisma a ja, że nie
    potrzebuję. Postaliśmy, popieprzyliśmy, przyjechała ochrona i nic z tego nie
    wyniknęło dla nikogo. 3-ci raz z kolei.

  • 10. Data: 2015-01-29 18:30:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Ale awanturowanie sie z personelem też nic nie daje.

    W tym przypadku dało - niezwłoczny kontakt z "szefem", kimkolwiek
    A ja wcale nie chciałem kontaktu z szefem tylko by do ... w końcu zaczęły
    przychodzić powtórne awiza.

[...]
    Przecież w tych przepisach dotyczących usług pocztowych nie ma PP