eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo przyniesie kolejny ... Inpost › Re: Co przyniesie kolejny ... Inpost
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 29 Jan 2015 12:13:20 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co przyniesie kolejny ... Inpost
    In-Reply-To: <54c95ca1$0$12232$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1501291145020.5488@quad>
    References: <mabmnk$i8i$1@mx1.internetia.pl>
    <54c95ca1$0$12232$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 46
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1422531405 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2658 83.15.167.123:64155
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:744766
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 28 Jan 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał
    >> pani ... co tu przychodzę to mówię pani, że nie dostaję powtórnego awiza,
    >> czy zrobi pani coś z tym ? Pani nie odczuwa takiej potrzeby. Mogę sobie
    >> składać reklamację do siedziby.
    >
    > No i ma racje, bo ona jest od wydawania przesyłek.

    To z przepisów o usługach pocztowych czy regulaminu operatora?
    Bo z faktu, że jest to "osoba czynna w lokalu" wynika, że jest
    od obsługi klientów/petentów, a niekoniecznie ogranicza jej
    kompetencje w pozostałych sprawach.
    Przeciwnie - by default jest umocowana do wszystkich czynności,
    które są "zazwyczaj dokonywane", więc do przyjmowania reklamacji
    IMO również (97 KC).

    No chyba że chcesz powiedzieć, że przychodzisz do sklepu z reklamacją
    odkurzacza, a sprzedawcy po kolei oświadczają że "nie są umocowani"
    i możesz spadać.
    Ewentualnie "nie mają pisma" na którym mogliby przyjąć.
    Bo przyjęcie reklamacji na usługę pocztową nijak nie różni się
    od przyjęcia reklamacji towaru, prawda?

    > Jak uważasz, ze pani powinna od Ciebie przyjąć coś do protokołu, a nie chce,
    > to składasz na nią skargę, a nie wszczynasz awantury.

    Złożył :) - na nią do niej, i w tym momencie pani wpadła na 'właściwą
    procedurę' (zadzwonienie do szefa :D)
    Robercie, ja nie wiem jak tam ta rozmowa wyglądała, ale "nie przyjmę
    i już" jest całkiem poważnym problemem w .pl
    Standardem powinno być właśnie "odwołanie do przełożonego".
    A fakt, że w przypadku z pozoru cywilnoprawnej usługi dostarczenia
    listu wynika jej skrzyżowanie z prawem administracyjnym lub
    karnym wychodzą dalsze komplikacje.

    Co Ci daje "złożenie skargi", skoro termin upływa?
    Przedłuży ten termin?

    Jeśliby poczta (jak kiedyś) miała status "urzędu" a pracownik od
    listów status "pełniącego obowiązki urzędnika", może znalazłaby się
    ścieżka na wzruszenie skutków naruszenia regulaminu, a tak jest
    problem bo to "regulamin cywilnoprawny".
    I nie dziw, że pojawiają się elementy 'prawa pięści'.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1