  • 1. Data: 2015-01-27 14:56:53
    Temat: Zdjęcie pracownika na stronie internetowej firmy
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Pewna firma ma zdjęcia swoich pracowników (każdego z nich indywidualne i grupowe)
    na swojej stronie internetowej.
    Pracownik zwalnia się z firmy. Prosi byłego pracodawcę o usunięcie jego zdjęcia ze
    strony i opisu kompetencji pracownika.
    Jeśli z jakichś powodów pracodawca nie chce tego usunąć (żeby np. nie zmniejszać
    rangi firmy z powodu mniejszej
    ilości pracowników widocznych na stronie), to czy jest jakiś przepis, który go do
    tego zmusi? Czy ma na to limit czasu?
    Czy musi też usunąć albo przynajmniej wyciąć pracownika ze zdjęcia grupowego, np.
    Photoshopem ;)? Z tego co
    kojarzę, to wg ustawy o prawach autorskich, nie jest potrzebna zgoda na publikację
    zdjęcia, jeśli facjata delikwenta
    jest częścią zbiorowości widocznej na fotce. Fotka była robiona w pomieszczeniu
    firmy, a nie np. w plenerze,
    ale to chyba nie ma znaczenia, bo to i tak miejsce publiczne.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2015-01-27 21:14:51
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomieszczeniu firmy, a nie np. w plenerze,
    > ale to chyba nie ma znaczenia, bo to i tak miejsce publiczne.

    Sprawa prosta w przypadku byłego pracownika.
    Powołaj się na KC i ustawę o ochornie danych osobowych.
    P.

  • 3. Data: 2015-01-27 23:25:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2015, Piotr wrote:

    > Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał
    >>
    > Sprawa prosta w przypadku byłego pracownika.

    Hm... chyba nie do końca i nie zawsze.
    Z opisu nie wynika np. gwarancja, że pracownik jest pewien, iż
    dajmy na to nie przyjął zapłaty za pozowanie.
    Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko
    stosunek pracy.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-01-28 00:52:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dajmy na to nie przyjął zapłaty za pozowanie.
    > Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko

    No ale fakt, że taka informacja jest nieprawdziwa chyba pozostaje poza
    wszelką dyskusją.

  • 5. Data: 2015-01-28 07:20:25
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Hm... chyba nie do końca i nie zawsze.
    > Z opisu nie wynika np. gwarancja, że pracownik jest pewien, iż
    > dajmy na to nie przyjął zapłaty za pozowanie.

    Nie przyjął.

    > Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko
    > stosunek pracy.

    Tylko stosunek pracy.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-28 10:50:34
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 14:56:55 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    firmy, a nie np. w plenerze,
    > ale to chyba nie ma znaczenia, bo to i tak miejsce publiczne.

    Trochę nie rozumiem ludzi, którzy najpierw nie mają
    nic przeciwko fotce a potem ta sama fotka im przeszkadza.

    Ta fotka nadal cię reklamuje, więc o co chodzi.

    Andrzej.

  • 7. Data: 2015-01-28 11:21:32
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik <n...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > nic przeciwko fotce a potem ta sama fotka im przeszkadza.

    > Ta fotka nadal cię reklamuje, więc o co chodzi.

    Co z tego, że reklamuje, skoro firma, w której pracownik już nie pracuje,
    nie może rozdawać "namiarów" do byłego pracownika potencjalnym
    jego klientom, bo to niezgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Klienci znając imię i nazwisko byłego pracownika mogą jedynie próbować
    wyszukać dane kontaktowe na stronach typu GoldenLine, itp.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 8. Data: 2015-01-28 11:44:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Klienci znając imię i nazwisko byłego pracownika mogą jedynie próbować
    > wyszukać dane kontaktowe na stronach typu GoldenLine, itp.

    Przede wszystkim, jak to świadczy o firmie, skoro nie ogarnia własnego
    zatrudnienia.

  • 9. Data: 2015-01-29 10:15:17
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 11:21:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Klienci znając imię i nazwisko byłego pracownika mogą jedynie próbować
    > wyszukać dane kontaktowe na stronach typu GoldenLine, itp.

    No to jest możliwość praktycznego sprawdzenia działania wspomnianych
    przepisów prawa.

    Prokurator? Oleje.
    Sąd cywilny? Nie doszuka się niczego zdrożnego.
    GIODO? Zajmuje się tylko firmami ze zbiorami danych osobowych.

    A co z takim fajdzbukiem zrobić jak już ktoś nie życzy sobie
    aby firma prezentowała tam fotki kogoś kto się na kogoś pogniewał.

    Andrzej.

  • 10. Data: 2015-01-29 12:50:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2015, Marek wrote:

    > Tylko stosunek pracy.

    No to w sprawie indywidualnego zdjęcia zgodziłbym się z prawem do
    żądania usunięcia.
    Przy zdjęciu grupowym mam wątpliwości.

    pzdr, Gotfryd