  • 1. Data: 2007-02-21 14:36:06
    Temat: Centrum Koordynacji Biznesu - można rozwiązać umowę ?
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Na początek proszę o wyrozumiałość i niekomentowanie mojej głupoty a jedynie
    merytoryczne wypowiedzi, za co z góry dziękuję ;-).
    Otóż kilkanaście dni temu zostałem zaproszony do Warszawy do firmy Centrum
    Koordynacji Biznesu - ich strona: http://www.centrum-biznesu.pl/. Miła Pani
    zaproponowała mi współpracę, która miała polegać na wykonywaniu dla nich pewnych
    zleceń. Miałem być ich podwykonawcą, a oni za pośrednictwo pomiędzy
    kontrahentami mieli dostawać 5%. Tyle usłyszałem przez telefon, więc pomimo
    dużej odległości pojechałem. Na miejscu okazało się, że rozpoczęcie współpracy
    wiąże się z kosztami. Na początek zażyczyli sobie prawie 6.000 zł netto.
    Siedziałem tam już dwie godziny zasypywany ogromem informacji. Po 6 godzinach
    jazdy, 2 spędzonych tam, byłem zmęczony, głodny nieco zirytowany i przestałem
    rozsądnie myśleć. Zgodziłem się podpisać umowę, w której zobowiązałem się do
    wpłaty tych pieniędzy. Na początku powiedziałem, że przyjadę drugi raz bo muszę
    to przemyśleć, ale jakoś mnie tak zmanipulowali, że podpisałem :-(. Wiem, że
    jest to tylko i wyłącznie moja wina. Po powrocie wypocząłem i zasięgnąłem w
    Internecie informacji o ich działalności. Okazało się, że współpraca przebiega
    znakomicie, ale tylko do momentu przelania pieniędzy. Później ludzie są po
    prostu zbywani. Jedna z firm miała na swojej stronie Internetowej adnotacje, że
    zostali oszukani przez CKB i jeżeli tez jest się ich ofiarą, to można się z nimi
    skontaktować, bo oni zbierają dowody do procesu. Zadzwoniłem tam, okazało się,
    że są tysiące ludzi z całej Polski, którzy dali się w ten sposób załatwić (a
    nawet gorzej, bo wpłacili te pieniądze, ja całe szczęście się opamiętałem).

    I teraz pytanie ode mnie i innych, którzy się tak skompromitowali. W umowie są
    takie paragrafy, że CKB prowadzi jedynie działalność koordynacyjną. Czyli nie
    gwarantują, że zlecenia będą, a jedynie, że mogą być. Jest paragraf, że należy
    wpłacić pieniądze, i że oni rozpoczną swoją działalność na korzyść klienta
    dopiero po wpływie należności na ich konto. Czyli do momentu, kiedy nie
    zapłaciłem, nie robią nic. Nie ma żadnych paragrafów o okresie wypowiedzenia ani
    o karach za niedotrzymanie warunków umowy. Jest tylko, że umowa obowiązuje 6
    miesięcy. Czy mogę po prostu zignorować ich wezwania do zapłaty ? Czy może
    powinienem coś do nich wysłać, że nie zamierzam "współpracować" ? Może ktoś z
    Was miał z nimi do czynienia ?

    Z góry dzięki za wszelkie porady,
    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 2. Data: 2007-02-21 15:13:22
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy może
    > powinienem coś do nich wysłać, że nie zamierzam "współpracować" ?

    Polecam kilku karków. Będą tańsi niż 6 tys i skuteczniejsi. Zresztą zawsze
    można zgwałcić psa, albo spalić mieszkanie pani która Cię namówiła

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2007-02-21 20:28:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomek " <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym poszedł w kierunku art. 490 kc wykazując, że duża ilość niezaspokojonych
    wierzycieli uprawdopodobnia niewywiązanie się z umowy.

  • 4. Data: 2007-02-21 22:05:49
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

    > Ja bym poszedł w kierunku art. 490 kc wykazując, że duża ilość niezaspokojonych
    > wierzycieli uprawdopodobnia niewywiązanie się z umowy.

    Okej, wielkie dzięki. Poczytam ten artykuł. Napisz mi jeszcze, czy lepiej ich
    poinformować o tym wcześniej, czy czekać na ewentualną rozprawę i wtedy tak
    uzasadnić swoje niedopełnienie warunków umowy ?

    Tomek.

  • 5. Data: 2007-02-22 20:52:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomek " <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości