  • 1. Data: 2007-02-21 14:52:05
    Temat: Uprawnienie czy obowiązek?
    Od: "Marcus" <m...@a...pl>

    Witam!

    Bardzo prosiłbym aby ktoś mi powiedział konkretnie, czy wysłanie upomnienia
    o zapłatę zaległej należności za energię elektryczną jest uprawnieniem czy
    obowiązkiem dostawcy tejże energii?

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Marek

  • 2. Data: 2007-02-21 15:06:05
    Temat: Re: Uprawnienie czy obowiązek?
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Marcus* na tej grupie:

    > Bardzo prosiłbym aby ktoś mi powiedział konkretnie, czy wysłanie upomnienia
    > o zapłatę zaległej należności za energię elektryczną jest uprawnieniem czy
    > obowiązkiem dostawcy tejże energii?

    Zależy w jakim kontekście.
    Dochodzenie roszczeń jest obowiązkiem, natomiast aby móc skutecznie
    pójść do sądu - też obowiązkowo trzeba wysłać wezwanie.
    Co innego jeśli to upomnienie nie jest wezwaniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 3. Data: 2007-02-21 15:11:15
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Bardzo prosiłbym aby ktoś mi powiedział konkretnie, czy wysłanie
    > upomnienia o zapłatę zaległej należności za energię elektryczną jest
    > uprawnieniem czy obowiązkiem dostawcy tejże energii?

    Prawem :-)

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-02-21 15:19:06
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Powiedział(a) *Marcus* na tej grupie:

    > Zależy w jakim kontekście.
    > Dochodzenie roszczeń jest obowiązkiem, natomiast aby móc skutecznie
    > pójść do sądu - też obowiązkowo trzeba wysłać wezwanie.

    Z wyjątkiem spraw gospodarczych - pomiędzy przedsiębiorcami - nie ma
    obowiązku wysyłania wezwania do zapłaty

    > Co innego jeśli to upomnienie nie jest wezwaniem.

    Upomnienie jest wezwaniem. Tak samo jak przypomnienie, uprzejma prośba itp.
    Jakiekolwiek przypomnienie dłużnikowi o płatności, pomiędzy terminem zapłaty a
    wytoczeniem powództwa to jest właśnie to coś, co umożliwia dochodzenie
    roszczenia w sądzie i uniemożliwia zarzut dłużnika "że zapomniał i zaraz
    zapłaci" - przez co wierzyciel byłby stratny na kosztach procesu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz