  • 1. Data: 2023-11-20 18:02:54
    Temat: Badanie alkomatem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Było że sędzia trybunału nie poddał się badaniu alkomatem ale okazało
    się że w zasadzie to się poddał, wyszło zielono "na świeczce" i w
    związku z tym odmówił dalszych badań.

    Mamy cytat z kulsonów:

    "Skąd ta rozbieżność? Wracamy z pytaniem do policji. Jak odpowiedział
    Rafał Rutkowski z Komendy Stołecznej Policji, badanie trzeźwości podczas
    stwierdzonej kolizji składa się z dwóch czynności.

    - Uczestnicy zdarzenia zostali przebadani urządzeniem alcoblow (tzw.
    świeczka - red.), które stwierdza, czy ktoś jest trzeźwy czy nietrzeźwy.
    W tym przypadku obydwaj uczestnicy poddali się temu badaniu. Wykazało,
    że obaj byli trzeźwi. Ale w związku z tym, że była to kolizja, konieczne
    było przeprowadzenie drugiego badania alkomatem, z którego
    funkcjonariusze otrzymują wydruk i sporządzają dokumentację. Jeden z
    uczestników tej konkretnej kolizji odmówił drugiego badania - podtrzymał
    Rutkowski."

    Ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć że w razie kolizji konieczne jest
    badanie drugim alkomatem? Ja jak parę lat temu miałem kolizję to obie
    strony dmuchały w świeczkę - zielone i po sprawie. Kulson kłamie czy coś
    się zmieniło?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-11-20 18:06:00
    Temat: Re: Badanie alkomatem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 18:02, Shrek pisze:
    > Ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć

    Dmuchałem, ale nie wiem w co. Dostałem ustnik na pamiątkę.

    Robert

  • 3. Data: 2023-11-20 18:08:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dmuchałem, ale nie wiem w co. Dostałem ustnik na pamiątkę.

    Skoro dostałeś ustnik to nie była to świeczka - świeczka nie ma ustnika.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-11-20 18:54:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 18:08, Shrek pisze:

    > Skoro dostałeś ustnik to nie była to świeczka - świeczka nie ma ustnika.

    Ale czy wydruk tam wyjechał, to nie pamiętam.

    Robert

  • 5. Data: 2023-11-20 18:58:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czy wydruk tam wyjechał, to nie pamiętam.

    Może tobie nie potrzebny tylko im. Ale może to ciebie poważna drogówka
    przyjechała i po prostu mieli poważny alkomat na pokładzie. A do mnie
    zwykłe typy. Albo się przez lata zmieniło, albo moi niedopełnili
    obowiązków albo kulson kłamie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-11-20 19:58:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 18:02:54 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > badanie drugim alkomatem? Ja jak parę lat temu miałem kolizję to obie
    > strony dmuchały w świeczkę - zielone i po sprawie. Kulson kłamie czy coś

    Te "swieczki" to w zasadzie nie alkomat. Ani urzadzenie pomiarowe.

    Wiec w zasadzie trzeba było zmierzyc prawdziwym alkomatem, a w razie
    pozytywnego wyniku - potwierdzic drugim.
    Dziwne tylko, ze ekipa drogówki tego prawdziwego nie miała.

    J.

  • 7. Data: 2023-11-20 21:10:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 19:58, J.F pisze:

    > Te "swieczki" to w zasadzie nie alkomat. Ani urzadzenie pomiarowe.
    >
    > Wiec w zasadzie trzeba było zmierzyc prawdziwym alkomatem, a w razie
    > pozytywnego wyniku - potwierdzic drugim.

    W razie pozytywnego tak. W razie negatywnego? Jeśli też to po co im ten
    alkomat jak i tak muszą zawsze mierzyć "prawdziwym"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-11-20 23:01:10
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > funkcjonariusze otrzymują wydruk i sporządzają dokumentację. Jeden z
    > uczestników tej konkretnej kolizji odmówił drugiego badania - podtrzymał

    W takim razie powstaje pytanie -- po co w ogóle dmuchać w świeczkę, skoro wynik
    nie ma znaczenia?

  • 9. Data: 2023-11-21 00:14:53
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 21:10, Shrek pisze:

    > W razie pozytywnego tak. W razie negatywnego? Jeśli też to po co im ten
    > alkomat jak i tak muszą zawsze mierzyć "prawdziwym"?

    Kiedyś czytałem że idiota w policji zamówił alkomaty dla całego kraju
    nie spełniającego norm i niezgodnego z przepisami.
    I zamiast jełopa wypieprzyć sprawę zatuszowano wymyślając
    podwójne badanie. Jak ten nielegalny coś wykaże to bada się
    drugi raz tym oficjalnym aby był dowód dla sądu.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2023-11-21 01:34:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 00:14, RadosławF pisze:
> [...]
    > podwójne badanie. Jak ten nielegalny coś wykaże to bada się
    > drugi raz tym oficjalnym aby był dowód dla sądu.

    Z tym idiotą bym nie szarżował. Każde z tych urządzeń jest doskonałe w
    tym, do czego jest. Te świeczki" wymyślono do badania przesiewowego. By
    nie było, jak na "Misiu" - pan chuchnie. I badasz wszystkich jadących
    daną drogą kierujących. Większość jest trzeźwa. No ale one po prostu nie
    są urządzeniami pomiarowymi. Do wykroczenia / przestępstwa konieczne
    jest zbadanie urządzeniem pomiarowym, bo trzeba napisać protokół.

    Nie zajmuje się badaniem kierowców, więc musiałbym teraz rozkminiać, co
    się dzieje jak kierujący nie podda się badaniu na alkohol. Nie zmusisz
    go do dmuchania. Możesz "na siłę" pobrać krew do badań. Ale czy sędziemu?
    --
    (~) Robert Tomasik