    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Badanie alkomatem
    Date: Tue, 21 Nov 2023 01:34:55 +0100

    W dniu 21.11.2023 o 00:14, RadosławF pisze:
    > Kiedyś czytałem że idiota w policji zamówił alkomaty dla całego kraju
    > nie spełniającego norm i niezgodnego z przepisami.
    > I zamiast jełopa wypieprzyć sprawę zatuszowano wymyślając
    > podwójne badanie. Jak ten nielegalny coś wykaże to bada się
    > drugi raz tym oficjalnym aby był dowód dla sądu.

    Z tym idiotą bym nie szarżował. Każde z tych urządzeń jest doskonałe w
    tym, do czego jest. Te świeczki" wymyślono do badania przesiewowego. By
    nie było, jak na "Misiu" - pan chuchnie. I badasz wszystkich jadących
    daną drogą kierujących. Większość jest trzeźwa. No ale one po prostu nie
    są urządzeniami pomiarowymi. Do wykroczenia / przestępstwa konieczne
    jest zbadanie urządzeniem pomiarowym, bo trzeba napisać protokół.

    Nie zajmuje się badaniem kierowców, więc musiałbym teraz rozkminiać, co
    się dzieje jak kierujący nie podda się badaniu na alkohol. Nie zmusisz
    go do dmuchania. Możesz "na siłę" pobrać krew do badań. Ale czy sędziemu?
    --
    (~) Robert Tomasik