  • 11. Data: 2023-11-21 01:54:34
    Temat: Re: Badanie alkomatem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 23:01, n...@o...pl pisze:
    > W takim razie powstaje pytanie -- po co w ogóle dmuchać w świeczkę, skoro wynik
    > nie ma znaczenia?

    Bardzo celne spostrzeżenie. Pewnie "świeczkę" mieli, a urządzenia nie.
    Ktoś nie pomyślał - nikt nie jest doskonały.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2023-11-21 02:59:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 00:14:53 +0100, RadosławF wrote:

    > Kiedyś czytałem że idiota w policji zamówił alkomaty dla całego kraju
    > nie spełniającego norm i niezgodnego z przepisami.
    > I zamiast jełopa wypieprzyć sprawę zatuszowano wymyślając
    > podwójne badanie. Jak ten nielegalny coś wykaże to bada się
    > drugi raz tym oficjalnym aby był dowód dla sądu.

    One po prostu do czego innego sluza. Do szybkiego i masowego badania
    kierowcow, np z okazji akcji "trzezwy poranek".
    I taniego, bo nie trzeba drogiego ustnika.

    J.

  • 13. Data: 2023-11-21 03:01:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 23:01:10 +0100, n...@o...pl wrote:

    > W takim razie powstaje pytanie -- po co w ogóle dmuchać w świeczkę, skoro wynik
    > nie ma znaczenia?

    No np jak nic nie pokazą, to mozna kazac kierowcom jechac na
    komisariat do prawdziwego alkomatu.
    Bo jak pokaza, to raczej nie mozna :-)

    J.

  • 14. Data: 2023-11-21 11:26:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.11.2023 o 18:02, Shrek pisze:

    > Ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć że w razie kolizji konieczne jest
    > badanie drugim alkomatem? Ja jak parę lat temu miałem kolizję to obie
    > strony dmuchały w świeczkę - zielone i po sprawie. Kulson kłamie czy coś
    > się zmieniło?

    Nie wiem czy drugim, ale liczy się badanie cechowanym(chyba raz na pół
    roku) alkomatem, który na dodatek pokazuje wynik w promilach, a to
    zwykła żółta laska do dmuchania jest tylko wskaźnikiem TAK/NIE z dosyć
    dużym błędem. To służy do badań przesiewowych i w sądzie chyba nie da
    rady się tym posłużyć.

  • 15. Data: 2023-11-21 11:30:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.11.2023 o 23:01, n...@o...pl pisze:

    > W takim razie powstaje pytanie -- po co w ogóle dmuchać w świeczkę, skoro wynik
    > nie ma znaczenia?

    Świeczka jest tańsza i chyba na wyposażeniu każdego patrolu, to ją
    stosują. Ale żeby wskazać czy to 0,2 promila czy 0,5, to już tylko
    alkomat i/lub badanie krwi. A w przypadku kolizji/wypadku wynik badania
    ma już dosyć duże znaczenie.

  • 16. Data: 2023-11-21 12:21:19
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

> [...]
    > stosują. Ale żeby wskazać czy to 0,2 promila czy 0,5, to już tylko
    > alkomat i/lub badanie krwi. A w przypadku kolizji/wypadku wynik badania

    Ale skoro świeczka pokazała "trzeżwy", to po co drugie badanie?
    Jeżeli pokazała "nietrzeźwy" to rozumiem -- trzeba zmierzyć poziom.

  • 17. Data: 2023-11-21 14:25:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 12:21:19 +0100, n...@o...pl wrote:

    > Ale skoro świeczka pokazała "trzeżwy", to po co drugie badanie?
    > Jeżeli pokazała "nietrzeźwy" to rozumiem -- trzeba zmierzyć poziom.

    Jak pokazała "trzeźwy", to to niczego nie dowodzi.
    A jak inne przepisy nakazują sprawdzic trzeźwość przy kolizji?

    J.

  • 18. Data: 2023-11-21 14:34:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.11.2023 o 12:21, n...@o...pl pisze:

    > Ale skoro świeczka pokazała "trzeżwy", to po co drugie badanie?
    > Jeżeli pokazała "nietrzeźwy" to rozumiem -- trzeba zmierzyć poziom.

    Nie wiem dlaczego w ogóle było pierwsze badanie świeczką, może innego
    pod ręką nie mieli a może odczucia organoleptyczne nie pokrywały się ze
    wskazaniem "patyka"? Nie wiem, to pytanie do Policji, ale w przypadku
    kolizji czy wypadku uczestnicy powinni dmuchać w legalizowane
    urządzenie, bo tylko to może ewentualnie posłużyć później w sądzie.
    Pan sędzia oraz drugi kierujący mogli być też pod wpływem innych
    środków, po których też nie wolno prowadzić pojazdów, ale tego się nie
    bada alkomatem.