  • 1. Data: 2023-11-18 21:28:23
    Temat: Składanie fałszywych zeznań
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    ...przez funkcjonariuszy.
    Więc trzeba bardzo uważać na to co wypisuje tutaj lokalny policmajster,
    bo może zwyczajnie zmyślać, co wielokrotnie zostało tutaj wykazane.

    https://oko.press/sad-policjanci-aktywista-strajk-ko
    biet

    *,,Zachęcamy sądy, by bardziej wnikliwie oceniały zeznania
    funkcjonariuszy"*

    "Sędzia dodawał, że policjanci nie zawsze działają zgodnie z prawem (...)

    "Sędzia Trębicki zastanawiał się, jak to możliwe, że - zgodnie z
    zeznaniami - funkcjonariusz podejmował czynności wobec innej
    demonstrantki i równocześnie także zatrzymywał Lewandowskiego."

    "Informacje, że Lewandowski trzymał puszkę w ręce też nie nie znalazły
    potwierdzania w ,,ustaleniach faktycznych". Sędzia podkreślał, że żaden
    dowód nie wskazuje na winę aktywisty."

    "Prosiłem sędziego o złożenie zawiadomienia o składaniu fałszywych
    zeznań - art. 233 par. 1 KK - przez czterech policjantów"

    "Sędzia odniósł się do tego w ustnym uzasadnieniu. ,,Będę to rozważał.
    Aczkolwiek moja praktyka jest taka, że staram się wstrzymać z takimi
    wnioskami do prawomocności orzeczenia" - zaznaczał."

    "Czy ObyPomoc zna jakiś przypadek, w którym sędzia - wiedząc, że
    policjanci mijali się z prawdą w zeznaniach - złożył zawiadomienie do
    prokuratury o składaniu przez nich fałszywych zeznań? Małgorzata
    Nowogońska z ObyPOmocy: ,,Nie spotkałam się z taką sytuacją. Pytałam też
    innych w ObyPomocy - też nie znają takiego przypadku" - mówi.

    Pytamy o to również kolektyw SZPILA działający głównie w Warszawie i
    okolicy, lub na Podlasiu. ,,Nie kojarzę sprawy z taką decyzją sądu" -
    mówi adwokat Karolina Gierdal."

    "Dodaje, że takie ewentualne działanie sądu będzie istotne w innych
    sprawach, w których sędziowie oceniają wiarygodność zeznań policjantów.
    ,,Sądy często podchodzą do policjantów jako do osób neutralnych,
    niezainteresowanych wynikiem procesu więc obiektywnych, a przez to
    bardziej wiarygodnych. Zachęcamy, by sądy bardziej wnikliwie oceniały
    zeznania funkcjonariuszy i czasem to się udaje"

    "Za przykład podaje pierwszy prawomocny wyrok w sprawie Tęczowej Nocy.
    Sąd uniewinnił dwie zatrzymane osoby oskarżone o ,,udział w zbiegowisku",
    a zeznania policjantów uznał za ,,nieprawdziwe", a w sprawie
    obciążających zeznań jednego z policjantów stwierdził, że ,,nie mogły być
    prawdziwe". ,,Mamy więcej takich spraw"

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2023-11-19 01:48:23
    Temat: Re: Składanie fałszywych zeznań
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 18.11.2023 o 21:28, Kviat pisze:
    > ...przez funkcjonariuszy.
    > Więc trzeba bardzo uważać na to co wypisuje tutaj lokalny policmajster,
    > bo może zwyczajnie zmyślać, co wielokrotnie zostało tutaj wykazane.

    Policmajster lokalny czy każdy inny nie jest tu problemem. Kłamią i
    odwalają krzywe akcje z jednego powodu - bo mogą. Żadnemu z nich włos z
    głowy za to nie spadnie, co wykazałeś. Jakieś pomysły poza jebać pis,
    tusk za niech weźmie? ;)

    PD

  • 3. Data: 2023-11-19 09:17:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-11-19 o 01:48, PD pisze:

> [...]
    > odwalają krzywe akcje z jednego powodu - bo mogą. Żadnemu z nich włos z
    > głowy za to nie spadnie, co wykazałeś. Jakieś pomysły poza jebać pis,

    Mogliby zaproponować abolicję tym, którzy sami się przyznają, że kłamali
    bo tak
    od nich wymagali przełożeni:-)
    a wcześniej zacząć karać dobitnie i pokazowo tam gdzie nie ma problemu z
    wykazaniem tego.

  • 4. Data: 2023-11-19 09:24:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 01:48, PD pisze:

> [...]
    > odwalają krzywe akcje z jednego powodu - bo mogą. Żadnemu z nich włos z
    > głowy za to nie spadnie, co wykazałeś. Jakieś pomysły poza jebać pis,

    Tusk nic nie zmieni. Policja była tak samo zjebana za tuska, tylko
    wiekszość ludzi o tym nie wiedziała bo nie miała bliskich kontaktów.
    Potem był kowid, demonstracje i "pismaki szukające sensacji" i smród się
    rozniósł, ale gówno w wentylatorze było od zawsze.

    W zasadzie chyba jedynym skutecznym sposobem byłoby po gruzińsku -
    formację rozwiązać i zrobić od nowa - z nowych ludzi, nowoczesnym
    podejściem i bez naleciałości że wrogiem policjanta jest społeczeństwo
    które trzeba karać i pismaki co o tym piszą. Tylko raz że to
    odpowiedzialność zbiorowa, dwa że nie ma skąd wziąć nowych policjantów,
    a trzy że ktoś doświadczony musi nimi dowodzić - a doświadczeni jacy sa
    widać po przykładzie roberta - często bardziej powaleni niż ci po
    szkółce... Niestety służba uszkadza psychikę więc w końcu zaczynają
    rządzić ci zjebani. Zresztą o czym mówimy - oberkuson rozpierdolił
    główny kulsonariat kraju i wszycy udają że nic się nie stało.

    Także lepiej niestety nie będzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-11-19 11:45:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.11.2023 o 01:48, PD pisze:

    >Jakieś pomysły poza jebać pis, tusk za niech weźmie? ;)

    Głównym problemem Policji jest pionowa struktura dowodzenie/zależności.
    Komendy powiatowe podlegają wojewódzkim, wojewódzkie komendzie głównej,
    komendant główny ministrowi. Wszyscy z dołu do góry nabijają i generują
    statystyki, żeby góra była zadowolona i utwierdzona w przekonaniu, że
    jest potrzebna, a wręcz niezbędna.
    Decyzje i zarządzenia komendanta takiego czy innego, poganiają decyzje
    innego i najważniejszy dziś w Policji jest papier-dupochron.
    Potem się okazuje, że minister i komendant główny wiedzą najlepiej co
    się dzieje w każdej pipidówce, co tam obywatelom doskwiera a policjanci
    z pipidówek nie robią nic innego jak tylko nabijają statystyki wszystkim
    powyżej.

    Trzeba na już oddzielić komendy miejskie i powiatowe od podległości pod
    komendy wojewódzkie. Te pierwsze mają się zajmować tym, czego oczekują
    od nich lokalne władze i społeczeństwo a nie polityczne marionetki ze
    stolicy.
    Co by nie powiedzieć to model służby zdrowia jest tu chyba najbardziej
    optymalny. Szpitale powiatowe nie podlegają wojewódzkim czy też
    ministerstwu, system ratownictwa też jest wydzielony. Wszyscy oni
    współpracują na w zasadzie równych prawach, i lepiej lub gorzej
    konkurują o pacjentów. A za pacjentem idzie kasa, czy to z NFZ-tu, czy z
    samorządu.
    Nasza służba zdrowia też idealna nie jest, ale tu problemy są w innym
    miejscu.

  • 6. Data: 2023-11-19 12:25:54
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 11:45, nadir pisze:

> [...]
    > komendy wojewódzkie. Te pierwsze mają się zajmować tym, czego oczekują
    > od nich lokalne władze i społeczeństwo a nie polityczne marionetki ze

    No ok. Tylko trzeba zauważyć, że faktycznie podlegasz temu kto ci płaci
    i decyduje o awansie. Jeśli by chcieć poprzecinać te pionowe sznurki, to
    trzeba by i koszty na lokalne władze przerzucić. A lokalne władze
    pierwsze co powiedzą to - musisz Wąski zarobić na swój zus - i masz po
    prostu straż miejską z uprawnieniami policji.

    No i trzeba by rozwiązać kwestię pt. "Co mnie obchodzi, że wy macie tam
    u siebie zamieszki, ja im płacę żeby u nas porządku pilnowali".

    Poza tym lokalne władze też są umocowane pionowo w kluczu partyjnym.
    Jakiś tam wójt czy burmistrz z pisu nie odmówił by wysłania sił do
    pałowania julek, a z po do pałowania "faszystów".

    [...]

    PD

  • 7. Data: 2023-11-19 14:23:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.11.2023 o 12:25, PD pisze:

> [...]
    > pierwsze co powiedzą to - musisz Wąski zarobić na swój zus - i masz po
    > prostu straż miejską z uprawnieniami policji.

    Dziś i tak władze lokalne dofinansowują Policję, a to na radiowozy, a to
    sprzęt biurowy, a to dodatkowo płatne służby. To pójdźmy na całość i
    uprośmy to.

    > No i trzeba by rozwiązać kwestię pt. "Co mnie obchodzi, że wy macie tam
    > u siebie zamieszki, ja im płacę żeby u nas porządku pilnowali".

    Kto płaci ten wymaga, to jasne.
    Ale właśnie do zamieszek czy imprez masowych typu koncerty lub mecze, są
    komendy wojewódzkie, dziś chyba każda ma samodzielne oddziały prewencji
    na takie okoliczności.
    Poza tym nie widzę problemu, żeby komendanci sąsiednich miast dogadywali
    się na zasadzie porozumień, dziś u mnie dożynki pożycz mi ludzi, jutro u
    ciebie mecz, to pojedzie kilku moich.
    Zobacz, że teraz i tak większe imprezy są ogarnianie przez zbieraninę
    policjantów z całej Polski, czy to pałowanie julek, czy to wódstok, czy
    euro 2012. A jak będzie to organizowane na zdrowych zasadach i przede
    wszystkim bez podległości służbowej, to komendant z jakiegoś
    pierdziszewa zastanowi się czy chce wysyłać swoich ludzi to pilnowania
    schodów czy jakiejś willi w stolicy.

    > Poza tym lokalne władze też są umocowane pionowo w kluczu partyjnym.
    > Jakiś tam wójt czy burmistrz z pisu nie odmówił by wysłania sił do
    > pałowania julek, a z po do pałowania "faszystów".

    W USA to jakoś działa i ludzie zadowoleni.
    Jedyne co to trzeba by dać społecznościom lokalnym możliwość łatwego
    powoływania i odwoływania burmistrzów i/lub starostów. Nie potrzebne nam
    są sztywne terminy wyborów samorządowych, jak ludzie zadowoleni z
    burmistrza i radnych to i przez 20 lat do wyborów nie muszą chodzić. A
    jak władza samorządowa da dupy, to po tygodniu można ich wyjebać na
    zieloną trawę.