  • 1. Data: 2015-07-15 11:45:19
    Temat: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. Kosztowała 360 zł. Po dwóch
    dniach dostarczył ją kurier. Owinięta jakimś kartonem, niedokładnie
    oklejona taśmą. Przesyłkę odebrałem. Po rozpakowaniu okazało się, że
    silnik w pompie ma inna (mniejszą moc) i pogięta jest osłona wentylatora
    w silniku. Opisałem sprawę sprzedającemu i ten odpisał, żebym ponownie
    wezwał kuriera i spisał protokół uszkodzenia przesyłki. Na temat
    niezgodności opisu z przysłanym towarem ani słowa. Obudowę jakoś
    wyprostowałem, a na mniejsza moc silnika przymknąłem oko. Cóż, upały
    były, a w ogródku susza. Zresztą pewnie musiałbym pokryć koszty
    przyjazdu kuriera. Wczoraj wystawiłem negatywny komentarz na allegro z
    opisem sytuacji. Dziś sprzedający pisze mi takie coś:

    Treść wiadomości
    Witam
    wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na utratę
    wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby dokonywanych
    transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem naszego dobrego
    imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art.
    448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18
    maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo
    prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń. zm.),Dam panu szanse na
    rehabilitacje czas na usunięcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy
    sprawe do rozpatrzenia przez Sąd Cywilny
    Pozdrawiam

    Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim?
    Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym
    akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
    dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2015-07-15 11:49:38
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-15 o 11:45, Jingiel pisze:
> [...]
    > akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
    > dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

    Olać buca.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-07-15 11:53:51
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 11:49, Liwiusz pisze:

    > Olać buca.

    Myślisz, że na tym się skończy? W sumie to miałem mu napisać, że to on
    powinien mnie przeprosić za sprzedanie towaru niezgodnego z opisem. Na
    dodatek uszkodzonego. To jest sklep z z enarzędziami.

  • 4. Data: 2015-07-15 11:58:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.07.2015 o 11:45, Jingiel pisze:
> [...]
    > wiarygodności wobec klientów, [...]
    >

    > Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim?

    Straszyć może. Ale IMHO negatyw/pozytyw jest wyrazem twojego stosunku do
    transakcji (nie weryfikowałem czy tak jest w regulaminie). Skoro jest
    negatywny, nie podobało Ci się, to masz święte prawo wystawić negatyw,
    choćby sprzedający był czysty jak lelija.

    Swoją drogą, to na Allegro brakuje możliwości osobnej oceny
    sprzedającego a osobnej towaru. Bo np. sprzedający może mnie traktować
    jak szejka arabskiego i dywany przede mną rozściełać, ale towar ma
    szajsowaty - która to szajsowatość wychodzi po transakcji. I co
    wystawiać? Negatyw? Pozytyw?

    p. m.

  • 5. Data: 2015-07-15 12:08:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-15 o 11:53, Jingiel pisze:

    > Myślisz, że na tym się skończy? W sumie to miałem mu napisać, że to on
    > powinien mnie przeprosić za sprzedanie towaru niezgodnego z opisem. Na
    > dodatek uszkodzonego. To jest sklep z z enarzędziami.

    Tak myślę.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-07-15 12:16:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
    > dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.
    Straszyć może, tylko co z tego? Inna sprawa, że przed wystawieniem
    komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
    efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
    Pierwsza sprawa to zgłoszenie wgniecenia na pompie kurierowi - to
    przecież nie musi być wina sprzedającego, że kurier opakowania
    zmaltretował, choć oczywiście sprzedający odpowiada za jakość
    opakowania. Zgłoszenie do kuriera nic Cię nie kosztuje, a być może po
    prostu dostałbyś jakąś rekompensatę.
    Druga sprawa to niezgodności w opisie: jeśli sprzedający nie zareagował
    (może nie zauważył, bo skoncentrował się na sprawie wgniecenia), możesz
    rozpocząć na platformie Allegro spór (są do tego odpowiednie opcje) i tą
    droga sprawę rozwiązać.
    Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

    Maciek

  • 7. Data: 2015-07-15 12:31:02
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
    > Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

    W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
    dotyczy drobnicy.

    Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
    żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
    na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
    oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?

    p. m.

  • 8. Data: 2015-07-15 12:37:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-15 o 12:31, m pisze:
> [...]
    > na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
    > oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?
    Co to znaczy "żenująco beznadziejne" w kontekście zakupu słuchawek za
    30zł? Dźwięk miały nie dość soczysty? :-> Coś się z opisem nie zgadzało,
    czy po prostu oceniłeś negatywnie, bo spodziewałeś się więcej (za 30zł)?

    Maciek

  • 9. Data: 2015-07-15 13:36:34
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 12:37, Maciek pisze:
    > Co to znaczy "żenująco beznadziejne" w kontekście zakupu słuchawek za
    > 30zł? Dźwięk miały nie dość soczysty? :-> Coś się z opisem nie zgadzało,
    > czy po prostu oceniłeś negatywnie, bo spodziewałeś się więcej (za 30zł)?

    Napisałem do allegro. Odpowiedź:

    polecam zapoznanie się z opinią prawnika -
    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10472
    928,Negatywne_komentarze_na_Allegro___komentarz_praw
    nika.html
    rozsądnym wyjściem będzie także poinformowanie o całej sprawie
    pracowników Allegro. Jeśli nie użył Pan w komentarzu słów uważanych za
    obelżywe lub nie minął się z prawdą, nie powinno być powodu do obaw.

    pozdrawiam i trzymam kciuki za rozwój sytuacji

    Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600
    km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką
    zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?

  • 10. Data: 2015-07-15 13:40:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.07.2015 o 12:37, Maciek pisze:
    > Co to znaczy "żenująco beznadziejne" w kontekście zakupu słuchawek za
    > 30zł? Dźwięk miały nie dość soczysty? :-> Coś się z opisem nie zgadzało,
    > czy po prostu oceniłeś negatywnie, bo spodziewałeś się więcej (za 30zł)?

    Tak, spodziewałem się że będę miał mniej więcej to co w markecie kupię
    za 20zł, ale dostałem takie coś co bardziej przypominało słuchawki dla
    lalki niż słuchawki dla człowieka.

    Na przykład, że jak kupuję słuchawki, niezależnie od ceny, spodziewam
    się że wtyczka jack3.5 będzie pasować do gniazda jack3.5. A nie
    pasowała. Tj trzeba było użyć siły. I tak możnaby długo wymieniać.

    p. m.