  • 1. Data: 2015-07-13 13:41:01
    Temat: Jak zafakturować urządzenie odzyskane ze złomu?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Na pl.soc.prawo.podatki już pisałem, ale problem może być bardziej
    złożony, więc jeszcze zapytam u Was:

    Kupiłem na złomie urządzenie, które udało się naprawić.
    Jest na nie klient i chce je kupić.
    Na tak zwany zdrowy rozum ja bym to widział tak:
    zakup: złom użytkowy 450 kg
    sprzedaż: prasa hydrauliczna po remoncie 1 szt. 1500 zł
    Mam jednak wątpliwości, czy w ten sposób nie wpadnę w jakąś pułapkę
    przepisów. Z punktu widzenia przepisów o odpadach mamy do czynienia z
    odpadem, który przestaje nim być i wygląda mi to na zgodne z Dyrektywą
    unijną.
    Co byście radzili?
    Jacek

    PS
    Artykuł 6 Dyrektywy UE o odpadach przeczytałem
    Utrata statusu odpadu
    1. Niektóre określone rodzaje odpadów przestają być odpadami
    w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zostały poddane procesowi
    odzysku, w tym recyklingu, i spełniają ścisłe kryteria,
    opracowane zgodnie z następującymi warunkami:
    a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
    do konkretnych celów;
    b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiotów bądź popyt
    na nie;
    c) dana substancja lub przedmiot spełniają wymagania techniczne
    dla konkretnych celów oraz wymagania obowiązują­
    cych przepisów i norm mających zastosowanie do
    produktów; oraz
    d) ..........

  • 2. Data: 2015-07-13 22:03:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-07-15 o 13:41, Jacek pisze:
> [...]
    > przepisów. Z punktu widzenia przepisów o odpadach mamy do czynienia z
    > odpadem, który przestaje nim być i wygląda mi to na zgodne z Dyrektywą

    Ja bym uznał, że wyprodukowałeś to urządzenie - z odpadów.

  • 3. Data: 2015-07-14 07:04:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ja bym uznał, że wyprodukowałeś to urządzenie - z odpadów.
    Rozumiem, że dajesz przykład toku rozumowania ewentualnej kontroli,
    która będzie chciała mi uprzykrzyć życie. Bo na tej zasadzie, to mój
    wulkanizator 2x do roku produkuje mi nowy samochód przy okazji wymiany opon.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-07-14 11:09:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, Jacek wrote:

    > Rozumiem, że dajesz przykład toku rozumowania ewentualnej kontroli, która
    > będzie chciała mi uprzykrzyć życie. Bo na tej zasadzie, to mój wulkanizator
    > 2x do roku produkuje mi nowy samochód przy okazji wymiany opon.

    Pytasz na grupie prawnej.
    Masz świadomość, że istnieje prawna definicja "rzeczy", ale nie wprost,
    lecz poprzez zdefiniowanie "rzeczy przyłączonej"?
    (rzecz przyłączona traci tożsamość prawną, nie może być przedmiotem
    czynności prawnych).
    Z tego powodu wulkanizator nie produkuje samochodu - on już jest.
    Zostają do niego "przyłączone" nowe opony i tyle.
    Ale Twojego urządzenia NIE BYŁO - i stąd produkcja.
    IMVHO Robert dobrze prawi.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-07-14 11:42:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-14 o 11:09, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale Twojego urządzenia NIE BYŁO - i stąd produkcja.
    No właśnie tej logiki nie rozumiem. Prasa była na złomie, tyle tylko, że
    nazywała się "złom użytkowy". Po wymianie uszczelnień i uzupełnieniu
    kilku innych rzeczy działa jak należy. Łatwiej mi jest "ogarnąć", że mój
    klient będzie prostował pogięte (czy co tam chce) na prasie
    hydraulicznej, niż gdyby miał prostować przy użyciu złomu użytkowego.
    Pytam, bo chcę wiedzieć, czy nie wdepnę na jakąś minę kupując złom i
    sprzedając go po remoncie jako prasę.
    Jacek

  • 6. Data: 2015-07-14 12:13:35
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.07.2015 o 11:42, Jacek pisze:
> [...]
    > hydraulicznej, niż gdyby miał prostować przy użyciu złomu użytkowego.
    > Pytam, bo chcę wiedzieć, czy nie wdepnę na jakąś minę kupując złom i

    Nie możesz tej prasy sprzedać jako złom?
    I po problemie:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 7. Data: 2015-07-14 12:17:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-14 o 12:13, Wiesiaczek pisze:
    > Nie możesz tej prasy sprzedać jako złom?
    Był taki pomysł, ale klient chce mieć napisane "prasa".
    Jacek

  • 8. Data: 2015-07-14 14:28:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, Jacek wrote:

    > No właśnie tej logiki nie rozumiem. Prasa była na złomie, tyle tylko, że
    > nazywała się "złom użytkowy".

    To może zadekretować ją jako "prasę ze złomu".
    Własnym opisem, choćby na odwrocie f-ry (zakaz poprawiania obcych
    dokumentów nie zabrania dopisywania opisów, byleby nie sugerowały,
    że zostały wpisane przez wystawcę).

    Różnica IMVHO nie jest krytyczna, z p. widzenia podatków ważne,
    żeby w razie czego umieć wyjaśnić z czego ta prasa powstała.
    BTW: IMVHO, lepiej było dać jeden wątek, crosspost i FUT.
    Jednak :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-07-14 19:40:32
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > No właśnie tej logiki nie rozumiem. Prasa była na złomie, tyle tylko, że
    > nazywała się "złom użytkowy".

    Tak dla ciekawych dodam, że każdy złom na złomowisku kupiony przez
    klienta przybiera magicznie nazwę "złom użytkowy" choćby to był nawet
    pogięty, zardzewiały gwóźdź.

  • 10. Data: 2015-07-14 19:42:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-07-15 o 11:42, Jacek pisze:
    > No właśnie tej logiki nie rozumiem. Prasa była na złomie, tyle tylko, że
    > nazywała się "złom użytkowy".

    To była prasa bez uszczelnień i innych drobiazgów - czyli nie prasa.

    >Po wymianie uszczelnień i uzupełnieniu kilku innych rzeczy działa jak
    należy.

    Bo stała się prasą.

    > Łatwiej mi jest "ogarnąć", że mój
    > klient będzie prostował pogięte (czy co tam chce) na prasie
    > hydraulicznej, niż gdyby miał prostować przy użyciu złomu użytkowego.

    Co więcej, nie wiem co BHP na temat używania złomu.

    > Pytam, bo chcę wiedzieć, czy nie wdepnę na jakąś minę kupując złom i
    > sprzedając go po remoncie jako prasę.

    JA widzę tu zastępujący problem. Przepisy dotyczące danych urządzeń
    ewoluują. O ile urządzenie po remoncie będzie spełniało warunki z chwili
    jego produkcji, to trzeba by było sprawdzić, czy spełnia obecne
    unormowania. Bo jesteś producentem tego urządzenia. Nie wiem również, co
    ze znakiem towarowym - o ile to urządzenie takowy posiada. Co umieścisz
    na tabliczce znamionowej?

    Po przemyśleniu, ja bym się trzymał wersji, że to remont dotychczasowego
    urządzenia.