  • 1. Data: 2015-07-12 23:28:09
    Temat: Zakup samochodu zarejestrowanego w Polsce bez opłaconej akcyzy,
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Chciałby kupić (a właściwie wyleasingować) samochód osobowy o pojemności
    ponad 2000 od handlarza.
    Sprawdziłem na stronie e-clo.pl numer VIN i okazuje się, że podatek
    akcyzowy nie został opłacony.
    Obawiam się, że samochód został sprowadzony do Polski jako "ciężarowy".
    Mimo to samochód jest zarejestrowany, handlarz jest drugim właścicielem
    w Polsce, a w dowodzie rejestracyjnym widnieje "osobowy".

    Czy w razie ewentualnej kontroli, grożą mi jakieś konsekwencje?
    Z tego co wiem to za podatek akcyzowy odpowiada wyłącznie importer, ale
    czy nie grożą mi z tego powodu jakieś nieprzyjemności, jak np. odebranie
    samochodu?

    Być może możecie polecić prawnika, który udzieli porady w tej sprawie?

    Pozdrawiam.

    Mateusz