  • 1. Data: 2007-12-24 12:39:24
    Temat: zawieszenie postępowania w sprawie..... co to oznacza?
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Sprawa tak po krótce wygląda tak:

    Zostałem pełnomocnikiem mojej mamy w sporze dotyczącym renty rodzinnej dla
    mamy po zmarłym mężu czyli moim ojcu, w Lipcu zapadł wyrok korzystny dla
    mamy, miesiąc później mama zmarła a ZUS złożył apelację, W Styczniu miała
    odbyć się kolejna rozprawa ale dzisiaj dostałem list z sądu o zawieszeniu
    postępowania /na które nie przysługuje żaden środek zaskarżenia/ na
    podstawie art.174 &1 pkt1 k.p.c w zw. z art. 391 & 1...

    Nie bardzo wiem co to oznacza i co dalej? Czy w związku ze śmiercią mamy
    sprawy jakby nie było? Moim zdaniem wyrok zapadł za życia mamy, rozumiem że
    strona czyli ZUS ma prawo wyrok zaskarżyć, mama ustanowiła pełnomocnika w
    mojej osobie i ja chcę w dalszym ciągu walczyć w imieniu mamy o rentę a poza
    tym są następcy prawni mamy czyli ja i moi bracia....

    Proszę o pomoc i informację co dalej z tym zrobić?

  • 2. Data: 2007-12-24 12:57:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    J.S pisze:

    > Proszę o pomoc i informację co dalej z tym zrobić?

    Zgłosić spadkobierców matki do procesu, o ile proces dotyczy jakieś
    roszczeń które przysługiwały matce przed śmiercią.
    Pełnomocnictwo wygasa a teraz musicie wstąpić we własnym imieniu.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-24 13:04:22
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > roszczeń które przysługiwały matce przed śmiercią.
    > Pełnomocnictwo wygasa a teraz musicie wstąpić we własnym imieniu.

    No właśnie sąd w tym piśmie wzywa do wskazania następców prawnych.... czyli
    rozumiem z tego co piszesz że wyrok który zapadł za życia mamy nie ma już
    wartości i trzeba jakby od nowa.... ?

  • 4. Data: 2007-12-24 13:13:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    J.S pisze:

    > No właśnie sąd w tym piśmie wzywa do wskazania następców prawnych.... czyli
    > rozumiem z tego co piszesz że wyrok który zapadł za życia mamy nie ma już
    > wartości i trzeba jakby od nowa.... ?

    Ma taka samo wartość jak za życia matki. Tylko strony będą inne, ale
    postępowanie będzie dalej dotyczyło apelacji ZUS.

  • 5. Data: 2007-12-24 13:25:12
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > Ma taka samo wartość jak za życia matki. Tylko strony będą inne, ale
    > postępowanie będzie dalej dotyczyło apelacji ZUS.
    >
    > --
    ROZUMIEM... dziękuje za wyjaśnienie życząc Spokojnych Świąt /bez ZUS-u/ :)

  • 6. Data: 2007-12-24 16:22:16
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > No właśnie sąd w tym piśmie wzywa do wskazania następców prawnych....
    > czyli rozumiem z tego co piszesz że wyrok który zapadł za życia mamy nie
    > ma już wartości i trzeba jakby od nowa.... ?

    Trzeba:
    1) złożyć wniosek do sądu spadku o stwierdzenie nabycia spadku
    2) powiadomić sąd prowadzący sprawę renty że toczy się sprawa (1)
    3) po uprawomocnienieu się (1) powiadomić znów sąd (2)

  • 7. Data: 2007-12-26 20:57:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

> [...]
    > 2) powiadomić sąd prowadzący sprawę renty że toczy się sprawa (1)
    > 3) po uprawomocnienieu się (1) powiadomić znów sąd (2)

    Tak prawdę mówiąc nie wydaje mi się żeby sns było konieczne w tym wypadku.

  • 8. Data: 2007-12-27 15:07:38
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Johnson dość niespodziewanie napisał(a):

    > Tak prawdę mówiąc nie wydaje mi się żeby sns było konieczne w tym
    > wypadku.
    Z kpc nie wynika, ale taka jest znan mi praktyka sądów, że wolą mieć.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 9. Data: 2007-12-27 15:14:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:
    > Z kpc nie wynika, ale taka jest znan mi praktyka sądów, że wolą mieć.

    Praktyka jest różna, ale według mnie można mieć, i można nie mieć.

    Na pewno nie zaszkodzi, tylko spowoduje stratę czasu i pieniędzy.