eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Kiosk - wymiana towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2007-12-24 08:05:14
    Temat: Kiosk - wymiana towaru
    Od: "Akulka " <s...@g...pl>

    Witam,

    Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu...
    Mama kupiła zegarek w kiosku <wcale nie tani>, który okazał się raz - bardzo
    niewygodny w noszeniu <ciężko zapiąć pasek, bo ma fikuśny zamek>, dwa - ja
    tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia.
    Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się,
    że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę.
    Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
    klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?

    Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2007-12-24 08:10:49
    Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Akulka pisze:

    > Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
    > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?

    Klient w sklepach (kiosku) nie ma prawa oddać towaru który kupił, a
    który mu się nie podoba. Tak było za PRL, albo i też nie. Nie pamiętam.
    W tej sytuacji nawet wymiana zegarka nie jest obowiązkowa i jest tylko
    wyrazem dobrej woli sprzedawcy.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"


  • 3. Data: 2007-12-24 09:25:16
    Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Akulka napisał(a):

    [...]

    > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?

    Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy
    przez Internet. W innych przypadkach nie ma takiego prawa
    co defacto oznacza, że obowiązuje zasada "widziały gały co
    brały".

    j.


  • 4. Data: 2007-12-24 11:10:39
    Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
    Od: <s...@a...pl>

    >> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
    > Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy
    > przez Internet.

    I też nie zawsze - o tym warto pamietać!


  • 5. Data: 2007-12-24 20:19:19
    Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Akulka pisze:
    > Witam,
    >
    > Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu...
    > Mama kupiła zegarek w kiosku <wcale nie tani>, który okazał się raz - bardzo
    > niewygodny w noszeniu <ciężko zapiąć pasek, bo ma fikuśny zamek>, dwa - ja
    > tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia.

    Twój problem.

    > Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się,
    > że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę.
    > Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
    > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?

    Brednie.

    > Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co?

    Ty to ewenement. Sprzedający nie ma obowiązku przyjmować żadnych zwrotów
    na widzimisię klienta.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1