  • 1. Data: 2007-12-24 09:53:46
    Temat: zobowiązania na żonę, wniosek rozwodowy
    Od: temp <l...@c...pl>

    Czesc
    Chciałem się zapytac o taki (fikcyjny) przypadek zwiazany troche z
    podatkami.

    Przychodzi kontrola z jakiegos UKS i stwierdza nierzetelne prowadzenie
    dokumentacji - nalicza zwrot 50tys kosztów/podatków + odsetki/kary za 5
    lat - następne 50tys. (nie ma jeszcze jednak oficjalnego "papieru" z US)

    - czy jesli cos mi sie stanie to zobowiązanie wzgledem US przechodzi na
    żonę?
    ..i czy w tym momencie szybkie złożenie wniosku o rozwód może coś uratować?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-24 10:12:47
    Temat: Re: zobowiązania na żonę, wniosek rozwodowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    temp pisze:

    > ..i czy w tym momencie szybkie złożenie wniosku o rozwód może coś uratować?

    Na pewno niczego nie zmieni.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-24 10:36:30
    Od: temp <l...@c...pl>

    Johnson wrote:

    > Na pewno niczego nie zmieni.

    rozumiem, ze dobrze się domysłam - żona "odziedziczy" zobowiązanie.

    Czyli jeśli kocham żonę,dzieci to powinienem już teraz pomyśleć o
    rozwodzie "na wszelki wypadek".

  • 4. Data: 2007-12-24 10:40:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    temp pisze:

    > Czyli jeśli kocham żonę,dzieci to powinienem już teraz pomyśleć o
    > rozwodzie "na wszelki wypadek".

    Powiedz mi, bo nigdy tego nie rozumiałem. Żona ma korzyść z działalności
    gospodarczej, a dlaczego ma nie mieć ewentualnych z tego wynikających
    zobowiązań?

  • 5. Data: 2007-12-24 11:16:54
    Od: temp <l...@c...pl>

    Johnson wrote:

    > Powiedz mi, bo nigdy tego nie rozumiałem. Żona ma korzyść z działalności
    > gospodarczej, a dlaczego ma nie mieć ewentualnych z tego wynikających
    > zobowiązań?

    Dlatego zakładam, że przejmuje zobowiązania. A nad korzyściami z prania
    pieluch i zycia na granicy ubustwa w wynajętym mieszkaniu nie ma co
    dyskutować. Chodzi mi o ryzyko gospodarcze, które zawładnie(a) życiem nie
    jednej osoby a wręcz pokolenia.
    Dlatego chroniąc ich dalsze życie - choć brzmi to okrutnie i
    schizofremicznie - rozsądek podpowiada mi straszliwe rozwiązania.

    Ale przeciez nie powiem żonie "kochanie .. bierzemy rozwód bo kontrola z UKS
    może wyciągnąć z rękawa 1000 przepisów i nas załatwić do końca życia a ja
    nie miałem świadomości w co się wpie..." - bo czy to brzmi normalnie?

    Pozdrawiam
    Dzieki na info. Mimo ciężkiego -egzystencjalnego tematu życzę Wesołych
    świąt!

  • 6. Data: 2007-12-24 12:39:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "temp" <l...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żonę?
    > ..i czy w tym momencie szybkie złożenie wniosku o rozwód może coś

    IMHO powinieneś zacząć myśleć o rozdzielności majątkowej lub jednoosobowej
    spółce z o.o. a nie rozwodzie :)

  • 7. Data: 2007-12-24 13:12:16
    Od: temp <l...@c...pl>

    temp wrote:

    > Johnson wrote:
    >
    > ubustwa w wynajętym mieszkaniu nie ma co
    ups:) przepraszam za tego powalającego byka