  • 1. Data: 2003-10-24 22:53:49
    Temat: zapis rozmowy telefonicznej.
    Od: "peppe" <p...@w...pl>

    Dostalem wezwanie do zaplaty od firmy windykacyjnej. Pirwszym moim odruchem
    ( pewnie niezbyt rozsadnym ) bylo wykonanie telefonu do firmy windykacyjnej
    i pytanie o mozliwosc rozlozenia dlugu na raty.
    Niewiele pozniej dowiadzialem sie, ze moj dlug ulegl juz przedawnieniu (
    chodzi o jaze autobusem bez biletu sprzed 5 lat, kilkakrotną - stad wysoki
    dlug)

    pytanie:
    czy moja rozmowa z firma windykacyjna mogla zostac zapisana i na nowo
    rozpoczynac okres biegu przedawnienia ( w archiwum wyczytalem, ze taka
    rozmowa moze zostac uznana za przyznanie sie do dlugu)?

  • 2. Data: 2003-10-25 05:50:03
    Temat: Re: zapis rozmowy telefonicznej.
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "peppe" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozpoczynac okres biegu przedawnienia ( w archiwum wyczytalem, ze taka
    > rozmowa moze zostac uznana za przyznanie sie do dlugu)?

    Moim zdaniem nagrywanie rozmów bez wiedzy i zgody rozmówców jest karalne.
    Tylko nie wiem czy jest na to jakiś paragraf.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-10-25 08:16:52
    Od: "Moskit" <m...@i...pl>

> [...]
    > rozpoczynac okres biegu przedawnienia ( w archiwum wyczytalem, ze taka
    > rozmowa moze zostac uznana za przyznanie sie do dlugu)?

    To dziwne zjawiksko ja mialem podobna sytaucje i tez mysalem ze sprawa
    rzedawniona (kodeks przewozowy), ale niestety nie poniewaz wedlug KC nie
    jest on przedawniony i mozna fomagac sie naleznosci na drodze sadowej. W
    moim wypadku uplynelo 4 lata (niestety zaplacilem dla swietego spokoju)

    POzdrawiam Maciek

  • 4. Data: 2003-10-25 09:19:04
    Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Moskit" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest on przedawniony i mozna fomagac sie naleznosci na drodze sadowej. W
    > moim wypadku uplynelo 4 lata (niestety zaplacilem dla swietego spokoju)

    Dziwnym zjawiskiem jest to, że przyznajesz się jawnie do okradania innych
    (jazda bez biletu), a potem masz pretensje, że ktoś wymaga od Ciebie
    zadośćuczynienia za Twoje złodziejstwo (kara pieniężna).

    Skoro nie stać Cię na bilet MZK to spaceruj piechotą.

    Dirschauer

  • 5. Data: 2003-10-25 09:20:54
    Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:faomb.121152$bU3.1620847@news.chello.at...

    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia

    Powodzenia w czym - w uniknięciu odpowiedzialności za kradzież (jazdę bez
    biletu)?

    Tylko nie narzekaj potem, że władza kradnie, skoro sam popierasz
    złodziejstwo. Przykład idzie z dołu...

    Dirschauer

  • 6. Data: 2003-10-25 11:08:32
    Od: "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    > Dziwnym zjawiskiem jest to, że przyznajesz się jawnie do okradania innych
    > (jazda bez biletu), a potem masz pretensje, że ktoś wymaga od Ciebie
    > zadośćuczynienia za Twoje złodziejstwo (kara pieniężna).

    jak czytam tego pana to mi sie dziwnie robi.. jesli jazda bez biletu jest
    zlodziejstwem to kradziez zapalek z markietu wg jego miary jest pewnie
    zbrodnia .. bez komentarza.. tym bardziej ze nie zna szczegolow tego
    zajscia w konsekwencji ktorego byla nalozona kara pieniezna

  • 7. Data: 2003-10-25 11:23:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof 'kw1618" z Warszawy rzecze:
    > Moim zdaniem nagrywanie rozmów bez wiedzy i zgody rozmówców jest karalne.
    > Tylko nie wiem czy jest na to jakiś paragraf.

    Karalne jest podsłuchiwanie CUDZYCH rozmów . A swoje z kimś możesz nagrywać ile
    dusza zapragnie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 8. Data: 2003-10-25 11:23:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dirschauer rzecze:
    > Dziwnym zjawiskiem jest to, że przyznajesz się jawnie do okradania innych
    > (jazda bez biletu), a potem masz pretensje, że ktoś wymaga od Ciebie

    I niby kogo okradł?
    Daj spokój facet i nazywaj rzeczy po imieniu, a nie świruj.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2003-10-25 14:34:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> popełnił 25 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > I niby kogo okradł?
    Mnie, ja za bilety płacę.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2003-10-25 14:51:00
    Od: "peppe" <p...@w...pl>

    W sumie to nikt mi na pytanie nie odpowiedzial.

    Mogli to nagrac, czy nie?
    Moze to rozpaczac ponowny bieg przedawnienia?

    A co do zarzutow o kradziez - zgadzam sie. Teraz zaluje.
    Ale bylem glupi i mlody.

    Pozdrawiam.