  • 21. Data: 2022-02-08 17:18:21
    Temat: Re: w Biedronce
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    I co z tego?

    Pijanego żula się nie boi a kulturalnego żołnierza co przyszedł wydać
    kasę TAK? ;-)

    I uświadomcie sobie jełopy.

    Zdjęcia można robić ale nie można bez pozwolenia publikować/udostepniać

  • 22. Data: 2022-02-08 23:16:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 07:30, Henryk Hajdan pisze:
    > Może był w trakcie przerwy tzw. śniadaniowej ?

    Moim zdaniem nie ma sensu tym się zajmować. Siedzieć i wymyślać
    legalnych powodów, dla których facet wszedł do sklepu z bronią możemy
    wymyślić z tuzin. Nie wiemy, jak było. Wystarczyłoby tego żołnierza
    zapytać, ale oczywiście nikt na ten najprostszy sposób przed publikacją
    materiału nie wpadł, bo by się jeszcze okazało, że nie ma newsa i nie da
    się klikalności zdobyć.

    Moim zdaniem jedynym sposobem na walkę z tego typu nieprawidłowościami
    jest uzyskiwanie odszkodowań zarówno od fotografa bezprawnie
    nieprzesyłającego do publikacji materiał, jak i periodyka, który to
    publikuje. Żeby nie było, że funkcjonariusz zarabia (choć to jego prawo
    moralne), to niech płacą 10 razy tyle, co na klikalności zarobili na
    PCK, WOŚP czy inny społecznie uzasadniony cel.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-02-09 09:26:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 23:16:40 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > moralne), to niech płacą 10 razy tyle, co na klikalności zarobili na
    > PCK, WOŚP czy inny społecznie uzasadniony cel.

    To wylicz choć kilka tych "legalnych powodów".
    Z odwołaniami do prawa i regulaminu slużby.

  • 24. Data: 2022-02-09 10:47:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Feb 2022 23:16:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest uzyskiwanie odszkodowań zarówno od fotografa bezprawnie
    > nieprzesyłającego do publikacji materiał, jak i periodyka, który to

    Ale na czym polegają te "nieprawidłowości"?

    Co miałeś na myśli pisząc "od fotografa bezprawnie nieprzesyłającego do
    publikacji materiał"? Miało być "od fotografa bezprawnie przesyłającego do
    publikacji materiał"? Jeśli tak, dlaczego nie można własnych zdjęć
    przesyłać komu się chce?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2022-02-09 18:12:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znieważenie munduru, formacji i symboli państwowych poprzez pomówienie
    > dotyczące chodzenia z bronią długą w sklepie marki Biedronka. Ze zdjęć
    > bezspornie nie wynika, że był tam z bronią. Chodzenie z jakąś rurką z
    > przytroczonym wihajstrem nie jest jak dotąd zabronione.

    Powoła się biegłego. I on zapewne stwierdzi, że to jedna z broni na
    wyposażeniu armii i w jego opinii jest to właśnie broń na wyposażeniu.
    No a na wyposażeniu mamy broń a nie rurki;)

    Żeby zamieść sprawę pod dywan na szczeblu lokalnym.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 26. Data: 2022-02-09 18:14:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 17:18, _Master_ pisze:

    > Zdjęcia można robić ale nie można bez pozwolenia publikować/udostepniać

    Udostępnianie i publikowanie to dwie różne czynności.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 27. Data: 2022-02-09 21:57:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To wylicz choć kilka tych "legalnych powodów".
    > Z odwołaniami do prawa i regulaminu slużby.

    Znajdź zakaz. Będzie prościej, jak sam stwierdzisz, że nie ma nigdzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2022-02-09 22:00:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.02.2022 o 10:47, Olin pisze:
> [...]
    > publikacji materiał"? Miało być "od fotografa bezprawnie przesyłającego do
    > publikacji materiał"? Jeśli tak, dlaczego nie można własnych zdjęć

    Bo tak napisano w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych. Chyba, ze fotografujący ma zgodę
    fotografowanego. jest kilka innych wyjątków, ale te akurat tu nie zachodzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2022-02-10 09:24:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 lutego 2022 o 21:57:33 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Znajdź zakaz. Będzie prościej, jak sam stwierdzisz, że nie ma nigdzie.

    Sam twierdziłeś, że są "legalne powody", no to dawaj.
    Hmm, tak mi się też wydaje, że co do broni, to prawo działa - albo przynajmniej
    powinno - wg metody "co nie jest dozwolone, jest zabronione" - no ale żyjemy w PL.

  • 30. Data: 2022-02-10 10:32:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 9 Feb 2022 22:00:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo tak napisano w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie
    > autorskim i prawach pokrewnych. Chyba, ze fotografujący ma zgodę
    > fotografowanego. jest kilka innych wyjątków, ale te akurat tu nie zachodzą.

    No ale na jednym zdjęciu ten bóg wojny jest od tyłu, a na drugim z zamazaną
    twarzą i w mundurze, który nie pozwala w żaden sposób zidentyfikować osoby.
    Gdzie ten "wizerunek", o którym jest w ustawie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl