  • 1. Data: 2022-02-06 17:41:12
    Temat: Deklaracja CEEB z GUNB
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Właśnie dostałem pismo urzędowe z podatkami za ten rok i w środku bonus
    - ulotka o obowiązku złożenia deklaracji CEEB w systemie GUNB.

    Mam się wyspowiadać czym ogrzewam dom, jakie mam zapotrzebowanie i czy
    mam szambo lub oczyszczalnie.

    Podstawy prawnej na ulotce nie widzę, coś takiego faktycznie wprowadzili?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-02-06 18:00:34
    Temat: Re: Deklaracja CEEB z GUNB
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > mam szambo lub oczyszczalnie.
    >
    > Podstawy prawnej na ulotce nie widzę, coś takiego faktycznie wprowadzili?

    Tak, wprowadzili w zeszłym roku. Nie pamiętam już jakie to
    rozporządzenie/ustawa, ale jak wpiszesz w google "deklaracja źródło
    ciepła", to coś na pewno znajdziesz.
    Z tego co pamiętam, to właściciele/zarządcy istniejących budynków mają
    czas do lipca, a nowo powstałe 14 dni od oddania budynku w użytkowanie.

  • 3. Data: 2022-02-06 18:19:57
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    nadir w

> [...]
    > Z tego co pamiętam, to właściciele/zarządcy istniejących budynków mają
    > czas do lipca, a nowo powstałe 14 dni od oddania budynku w użytkowanie.

    Potwierdzam.

    Za FAQ
    https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-e
    misyjnosci-budynkow#k1
    cytuję pp:

    "Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
    zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21
    listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o
    centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przedmiotowe rozwiązania ustawowe
    zostały wprowadzone ustawą nowelizującą z dnia 28 października 2020 r. o
    zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych
    innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 2127)."

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2022-02-07 19:38:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > mam szambo lub oczyszczalnie.
    > Podstawy prawnej na ulotce nie widzę, coś takiego faktycznie wprowadzili?

    Tak. W zeszłym roku. Termin zdaje się upływa koło marca. 5 minut roboty.

    --
    Robert Tomasik