  • 1. Data: 2022-02-07 14:00:52
    Temat: w Biedronce
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "W sklepie sieci Biedronka w Kleszczelach nieopodal granicy
    polsko-białoruskiej robił zakupy żołnierz z długą bronią. Czytelniczka
    bialystok.wyborcza.pl, która o sprawie powiadomiła odpowiedzialnego za
    relacje cywilno-wojskowe na terenach przygranicznych, dowiedziała się, że
    nie powinna udostępniać zdjęć, jakie zrobiła żołnierzowi, "bo ktoś się nią
    zainteresuje". Usłyszała również, że sprawa powinna zostać między nimi"

    https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/zolnierz-z
    -bronia-w-biedronce-wojsko-nie-chce-naglasniac-incyd
    entu-w-przygranicznym-sklepie

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-02-07 15:14:25
    Temat: Re: w Biedronce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 14:00, Olin pisze:
> [...]
    > zainteresuje". Usłyszała również, że sprawa powinna zostać między nimi"

    Udostępnianie cudzego wizerunku bez zgody fotografującego jest
    zabronione. A robienie zakupów z legalnie noszoną bronią nie. Ostatnio
    ściganie cywilne o odszkodowania takich udostępniających mundurowych się
    modne zrobiła. Można kilka tysięcy złotych zarobić, bo odszkodowanie
    jest do kieszeni, bo to jest odszkodowanie. Ale kto bogatemu zabroni? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-07 15:33:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 7 lutego 2022 o 15:14:29 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > modne zrobiła. Można kilka tysięcy złotych zarobić, bo odszkodowanie
    > jest do kieszeni, bo to jest odszkodowanie. Ale kto bogatemu zabroni? :-)

    Pozostaje więc pytanie o to, czy też żołnierz _legalnie_ miał ze sobą broń w tej
    biedronce
    (jedna sprawa, że ją w ogóle ze sobą miał - na służbie był, czy nie - a druga, czy
    wolno
    mu było wejśc z nią do sklepu - bo jak był na służbie, to czy wolno mu iść do sklepu,
    a jak był
    po służbie, to czy mógł mieć ze sobą _długą_ broń - no i czy w ogóle wolno do sklepu
    z "długą" wchodzić)?

  • 4. Data: 2022-02-07 15:43:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Feb 2022 15:14:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Udostępnianie cudzego wizerunku bez zgody fotografującego jest
    > zabronione.

    https://bi.im-g.pl/im/e7/c6/1a/z28077031V,Zolnierz-z
    -dluga-bronia-chodzacy-po-jednym-z-wielk.jpg
    https://bi.im-g.pl/im/ce/c6/1a/z28077006V,Zolnierz-z
    -dluga-bronia-chodzacy-po-jednym-wielkop.jpg

    No i nada się do wystąpienia o odszkodowanie?

    > A robienie zakupów z legalnie noszoną bronią nie.

    Czemu zatem starszy kapral zapewnił:
    "Ten żołnierz zostanie na pewno pociągnięty do odpowiedzialności."

    "Czytelniczka dopytywała, czy może zdjęcia żołnierza w sklepie udostępnić
    ,,bez jego twarzy". Starszy kapral odparł tajemniczo:

    - Nie bardzo, bo panią znajdą po IP. Zalecam nie udostępnić tych zdjęć
    nawet z zamazaną twarzą, bo wiemy, jakie są czasy. Rozmawiamy w tej chwili
    jako znajomi, koledzy, wie pani o co chodzi. Niech pani nie udostępnia tych
    zdjęć, bo ktoś się panią zainteresuje. Proszę przesłać zdjęcia oraz swoje
    imię i nazwisko, a my już się tym zajmiemy we własnym gronie. Zajmiemy się
    tą sprawą tak, jak to wojsko powinno zrobić."

    https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,2807
    6995,zolnierz-z-dluga-bronia-w-przygranicznej-biedro
    nce-wojsko-odradza.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2022-02-07 15:49:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    sklepu, a jak był
    > po służbie, to czy mógł mieć ze sobą _długą_ broń - no i czy w ogóle wolno do

    Za dużo już durni na świat przyszło w czasie pokoju i nie obowiązkowej
    służby wojskowej.

  • 6. Data: 2022-02-07 16:25:49
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > modne zrobiła. Można kilka tysięcy złotych zarobić, bo odszkodowanie
    > jest do kieszeni, bo to jest odszkodowanie. Ale kto bogatemu zabroni? :-)

    Gówno tam zarobi. Jak był na służbie, to można go fotografować, czy mu
    się podoba czy nie. Tylko jaka służba wymaga giwery na zakupach? Jak był
    po służbie, to nie ma prawa mieć broni przy sobie, no chyba, że to jego
    prywatna?

  • 7. Data: 2022-02-07 19:05:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ktoś inny napisze, ze bez zgody fotografowanego i sprawa w utknie na 6 lat aż się
    nośnik zgubi ;-).
    A skoro zabronione to KW czy KK?

    -----

  • 8. Data: 2022-02-07 19:50:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 16:25, nadir pisze:
    > Jak był na służbie, to można go fotografować, czy mu się podoba czy nie.

    Fotografować tak. Udostępniać wizerunku już nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-02-07 19:51:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 19:05, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ktoś inny napisze, ze bez zgody fotografowanego i sprawa w utknie na 6
    > lat aż się nośnik zgubi ;-).
    > A skoro zabronione to KW czy KK?

    Ani tu, ani tu :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-02-07 21:25:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Fotografować tak. Udostępniać wizerunku już nie.

    Czarna kreska na oczy i w zasadzie po temacie.