  • 201. Data: 2023-03-03 09:11:19
    Temat: Re: szyba
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Zasadniczo tak. Przy czym przez hazard rozumiemy tu właśnie takie
    > rzeczy jak mecze, wyścigi i inne podobne z jakąś zmienną niewiadomą,
    > nie zaś koło ruletki czy kości

    Zauważ, że taki ubezpieczyciel operuje na statystykach z dużych próbek.
    Zgaduję, ale też nie wybrażam sobie, że robi inaczej niż operuje na
    całym rozkładzie, czyli na średnim prawdopodobieństwie wraz
    prawdopodobieństwem odchyleń. Zatem można przyjąć, że zmienna nie jest
    niewiadoma.

    Zdaje się, że nie ma jaiejś jednej sensownej definicji hazardu. Ja to
    widzę tak, że hazard uprawia ta strona, która swoich decyzji nie opiera
    na wiedzy i danych statystycznych. Np. wiem że w dzisiejszym meczu Realu
    Madryt wystąpią rezerwy, a inni tego nie wiedzą, obstawiając przeciw
    niewiedzącym po ich stawkach realizuję zysk z wiedzy, a nie uprawiam
    hazard. I teraz osoba ubezpieczająca się, co prawda nie spełnia
    powyższych kryteriów na nie uprawianie hazardu, za to wiemy, że z jego
    punktu widzenia on kupuje produkt pt."święty spokój", a nie uprawia
    świadomie hazard.

    Analogia do hazardu o której mówię polega na tym, że można spojrzeć na
    całość tak: "te, PZU, zakład że mi nie ukradną auta w tym roku?
    Ubezpieczyciel myśli, liczy i mówi. Dobra, stoi, dawaj tysia, a jak ci
    ukradną to zwrócimy ci wartość auta"

    PD

  • 202. Data: 2023-03-03 13:35:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 02 Mar 2023 23:44:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Zależy jak poszło mi profilowanie. Na ogół nie wrzucam. Jaki związek z
    > rzekomo naturalną chęcią wyr..nia osoby postronnej aby sobie dobrze
    > zrobić bo miałem pecha?

    Chodzi o rozmydlanie sedna sprawy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 203. Data: 2023-03-03 19:44:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2023 o 07:55, PD pisze:

    > Oczywiście, że tak.

    Oczywiście że nie.

    > W większości przypadków klient chce uzyskać usługę,
    > bo jest mu potrzebna, a nie na niej zarobić.

    No raczej.

    > Coś mi świta, że takiego
    > klienta nazywamy konsumentem :P

    No i dla konsumenta wszystko jest nieopłacalne - ma mniej kasy niż przed:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 204. Data: 2023-03-03 19:44:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to tym bardziej co mowić o opłacalności?

    Nie wiem - nie ja zacząłem;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 205. Data: 2023-03-03 22:46:36
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 03.03.2023 o 19:44, Shrek pisze:

    > Oczywiście że nie.

    Znaczy że możemy wykładać analizę na pierwszym roku - dowód przez
    oczywistość to tam podstawa :P

    > No raczej.

    > No i dla konsumenta wszystko jest nieopłacalne - ma mniej kasy niż przed:P

    Nie tak. Ma mniej niż przed - owszem. Ale jeśli kupi poniżej wartości,
    to ma więcej niż mieć powinien. Generalnie gruby temat, gdzie łatwo
    wyjść na wariata. Co zyskałeś świadomie lub nie w jednej branży,
    stracisz świadomie lub nie w innej. Wygrałeś coś w totka, ale za wahe na
    orlenie przepłaciłeś. Statystyka ma gdzieś czego dotyczą zdarzenia które
    w życiu zaliczyłeś, bilans sumuje wszystkie.

    PD

  • 206. Data: 2023-03-03 23:17:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Chodzi o rozmydlanie sedna sprawy.

    Akurat DżejEf, lubi sobie poadwokacić.

    --
    Marcin

  • 207. Data: 2023-03-03 23:48:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-03, PD <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > całym rozkładzie, czyli na średnim prawdopodobieństwie wraz
    > prawdopodobieństwem odchyleń. Zatem można przyjąć, że zmienna nie jest

    Zależy jakie ubezpieczenie. Jak typu AC przy np. droższych pojazdach
    to te niewiadome zmienne będą. Raz, że mała próbka (mało ferrari),
    dwa, chyba większy potencjał ekscentryczności właścicieli. Ale też
    jest to grupa co łyknie dużow większy narzut.

> [...]
    > niewiedzącym po ich stawkach realizuję zysk z wiedzy, a nie uprawiam
    > hazard. I teraz osoba ubezpieczająca się, co prawda nie spełnia

    Jeszcze MZ na przeciwwadze jest stopień ryzyka. Hazardu nie będziesz
    uprawał jak zaryzykujesz tak, niechby i bolesną kwotę, ale jak ta
    kwota ma zrujnować (w przypadku braku wygranej) to jest to MZ hazard,
    czy kalkulowalny czy nie.

> [...]
    > całość tak: "te, PZU, zakład że mi nie ukradną auta w tym roku?
    > Ubezpieczyciel myśli, liczy i mówi. Dobra, stoi, dawaj tysia, a jak ci

    Bo tam są dwie płaszczyzny - firmy i klienta. Dla klienta hazard to
    hazard, a zabezpieczenie/święty spokój to nie hazard. Ale już dla
    firmy i w hazardzie i ubezpieczeniach to jest praktycznie to samo - i
    jedno i druge to kalkulacja ryzyka oparta o spodziewany, uśredniony
    margines zysku.

    --
    Marcin

  • 208. Data: 2023-03-04 08:41:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2023 o 22:46, PD pisze:

    > Znaczy że możemy wykładać analizę na pierwszym roku - dowód przez
    > oczywistość to tam podstawa :P

    Spoko - to teraz udowodnij przez oczywistość że usługa naprawy samochodu
    po zaświeceniu się lampki alladyna na desce jest dla klienta
    nieopłacalna, bo po jej przeprowadzeniu ma w sposób oczywisty mniej
    pieniędzy na koncie.

    > Nie tak. Ma mniej niż przed - owszem. Ale jeśli kupi poniżej wartości,
    > to ma więcej niż mieć powinien. Generalnie gruby temat, gdzie łatwo
    > wyjść na wariata.

    No i sam widzisz, że to nie takie oczywiste jak pisałeś w poprzednim
    akapicie:P

    > Co zyskałeś świadomie lub nie w jednej branży,
    > stracisz świadomie lub nie w innej.

    Oj tam, oj tam. Kupileś mieszkanie - straciłeś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 209. Data: 2023-03-18 15:38:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie zapłać przez dwa lata i sieknij kogoś, to się dowiesz ;-)

    -----

  • 210. Data: 2023-03-21 08:11:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Takich to brali do SB ;-)