  • 231. Data: 2022-02-23 15:09:27
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 14:59:07 +0100, J.F napisał(a):

    > Apelacyjny ?

    A była apelacja?

    > Sąd orzekł, ze nie?

    Orzekł, że tak?
    Jest w ogóle jakieś śledztwo pod tym kątem? Ktoś wspominał o oskarżeniu?

    Masz wyrok sądu, że nie ukradłeś dwóch słoików ogórków?
    Jeśli nie, to dlaczego kradniesz ogórki?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 232. Data: 2022-02-23 15:32:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 15:27:00 +0100, J.F napisał(a):

    > Zdaje sie, ze nikt inny sie nie zglosil.

    Do czego się nie zgłosił?
    Był przetarg na zrobienie wała za 200 mln?

    > Z drugiej strony - moze ma znajomosci i potrafi wyciagnac takie zapasy
    > gdzies z odleglych krajow.

    No i wyciągnął?
    Przyszedł jakiś złom bez certyfikatów i to dawno po umówionym terminie.

    > I kto byl tu tą oszukaną państwową spółką?

    Tu akurat nikt, bo to nie ten przewał:
    "Jak ustaliło OKO.press, w 2011 roku należąca do Andrzeja I. spółka
    Unimesko miała dostarczyć trotyl dla kontrolowanych przez państwo Zakładów
    Chemicznych Nitro-Chem. Pod naciskiem biznesmena, Nitro-Chem zapłacił z
    góry za 3,5 tys. ton materiału wybuchowego. Ale Unimesko dostarczyła tylko
    20 proc. zamówienia, a pieniądze za niedostarczony towar zniknęły. Chodziło
    o ponad 1,25 mln dolarów (w 2011 roku, w przeliczeniu, prawie 3,7 mln zł;
    dziś - blisko 5 mln zł zł).

    Już za rządów PiS - w 2017 roku - Nitro-Chem próbował porozumieć się z
    Andrzejem I. i rozłożył dług na raty, ale mimo ugody - przynajmniej do
    końca 2018 roku - nie odzyskał należności."

    https://oko.press/biznes-ministerstwa-z-oszustem/

    > OK.
    > Ale to znow moze mocno mieszac w danych.
    >
    > Zaraz - liczby z jednego tygodnia, czy od poczatku pandemii?

    To już przerabialiśmy i to dawno. Dane dla tego wykresu są za cały 2020.
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view
    Szczepień nie było, no i jakoś nie widać zależności od PKB, ani podziału na
    demoludy i resztę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 233. Data: 2022-02-23 17:58:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Do czego się nie zgłosił?
    >Był przetarg na zrobienie wała za 200 mln?

    Byl przetarg czy konkurs na dostawe respiratorow ... podobno.

    Zapytaj oficjalnie, to dostaniesz odpowiedz ... byc moze :-)

    >No i wyciągnął?
    >Przyszedł jakiś złom bez certyfikatów i to dawno po umówionym
    >terminie.

    I w znacznie mniejszej ilosci ... no ale widzisz - wyciągnął.

    Wiec nie wiem, czy od początku mal być wałek,
    czy myslał, ze mu się uda ...

    >Tu akurat nikt, bo to nie ten przewał:

    No - miedzy wierszami mozna sie i tu doszukac oszustwa, skoro
    przedstawil fałszywe swiadectwa.
    Ale nie finansowe.

> [...]
    >do
    >końca 2018 roku - nie odzyskał należności."

    I byloby pieknie, gdyby nie ... Nitro-Chem sam jest producentem
    trotylu.
    I to ponoc jednym z wiekszych.

    Wiec czemu mialby trotyl kupować?
    A moze sprzedawał, i nie dostał pieniędzy ?

> [...]
    DOmurHlg4HObMb/view
    >Szczepień nie było, no i jakoś nie widać zależności od PKB, ani

    Nie widac.
    Ale czy mi sie wydawalo, czy potem zrobiles inny wykres, gdzie byly
    jakby dwa wyrazne obszary ?

    J.

  • 234. Data: 2022-02-24 13:21:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Feb 2022 17:58:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Byl przetarg czy konkurs na dostawe respiratorow ... podobno.

    Tak, był przetarg, ale unijny.

    "W 2009 r. groźba epidemii świńskiej grypy skłoniła instytucje kierowane
    przez Unię Europejską do opracowania modelu wspólnych zakupów na wypadek
    zagrożenia. Polska dołączyła do niego dopiero na początku marca 2020 r.,
    gdy w kraju stwierdzono już pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem.
    Przez opieszałość Ministerstwa Zdrowia ominęły nas przetargi na zamówienia
    masek, rękawic, okularów ochronnych i kombinezonów. Wciąż mogliśmy jednak
    wziąć udział w przetargu na zakup respiratorów. Unia przeznaczyła na ten
    cel ponad 1 mld euro, dzięki czemu ponad 100 tys. sztuk sprzętu miało
    trafiać do Europy przez następny rok.

    Poszczególne kraje mogły składać zamówienia na respiratory u sześciu
    zwycięskich producentów. Polska z tego przywileju nie skorzystała."

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/196143
    4,1,feralne-respiratory-co-laczy-handlarza-bronia-z-
    kregiem-bliskim-pis.read

    > I w znacznie mniejszej ilosci ... no ale widzisz - wyciągnął.

    Miał wyciągnąć umówioną liczbę respiratorów, a nie dwa słoiki ogórków.

    > I byloby pieknie, gdyby nie ... Nitro-Chem sam jest producentem
    > trotylu.
    > I to ponoc jednym z wiekszych.
    >
    > Wiec czemu mialby trotyl kupować?

    Po co by nie kupował, Izdebski oszukał państwową firmę, a w 2020 jakby
    nigdy nic dostaje kontrakt os MZ i jeszcze na drugi dzień 35 mln euro z
    góry. Na takie warunki to może jeszcze liczyć chyba tylko Obajtek.

    VDOmurHlg4HObMb/view

    > Nie widac.
    > Ale czy mi sie wydawalo, czy potem zrobiles inny wykres, gdzie byly
    > jakby dwa wyrazne obszary ?

    Tak, były nieszczepione demoludy i kraje starej UE z olejem w głowie.
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    W starej Unii duży rozrzut PKB, ale zgonów wszędzie mało. Taki zbieg
    okoliczności.

  • 235. Data: 2022-02-24 14:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 13:21:05 +0100, Olin wrote:

> [...]

    > zagrożenia. Polska dołączyła do niego dopiero na początku marca 2020 r.,
    > gdy w kraju stwierdzono już pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem.

    Ale to byl model.

    Konkret jest tu
    https://www.europarl.europa.eu/news/pl/press-room/20
    200323IPR75622/covid-19-ue-dziala-w-celu-nabycia-rat
    ujacego-zycie-sprzetu-medycznego

    Czyli jak rozumiem - okolo 20.03.2020, KE "utworzyla program", potem
    trzeba zgromadzic zapotrzebowania, rozpocząc negocjacje z
    producentami, zlozyc konkretne zamowienia, poczekac na produkcje
    i zaczac dzielic dostawy.

    Kiedy sie pojawily respiratory z tego przetargu?
    Ale chyba i tak szybciej niz te od Izdebskiego :-)

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-polska-nadal-nie-skorzystala-z-unijne
    go-przetargu-na-zakup-r,nId,4837091
    5.11.2020 i co my tu mamy:
    -KE podpisala z 6 producentami "porozumienie" w kwietniu,
    -kraje moga skladac zamowienia,
    -KE apelowala o pospiech ...
    to ile tych respiratorow mozna bylo kupic i kiedy ?

    "Bułgaria, na przykład, od razu złożyła zamówienie na 55 respiratorów
    i otrzymała je pod koniec lipca."

    no coz, 55 respiratow raczej by nas nie uratowalo.
    Ale tu jest listopad, Polska nie chce respiratorow ... albo kupilismy
    sami, albo sie okazalo, ze mielismy wystarczajace zapasy, albo ...
    MZ ciagle liczylo na te od Izdebskiego :-)

    Respiratorow chyba jednak nie zabraklo, wiec ktos dobrze planowal.

> [...]
    kregiem-bliskim-pis.read

    > Miał wyciągnąć umówioną liczbę respiratorów, a nie dwa słoiki ogórków.

    Nie mowie nie, ale jednak troche respiratorow wyciagnal, a nie ogórki.

    W jakim stanie były to nie wiem.

    > Po co by nie kupował, Izdebski oszukał państwową firmę,

    No chyba, ze pismaki cos pomylily.
    Albo ze owszem - czegos tam nie dopelnil, ale to wcale nie wygladalo
    tak, jak piszą.

    Wez np wiadukt w Mszanie Dolnej na A1.

    > a w 2020 jakby
    > nigdy nic dostaje kontrakt os MZ i jeszcze na drugi dzień 35 mln euro z
    > góry. Na takie warunki to może jeszcze liczyć chyba tylko Obajtek.

    Ano owszem - dziwaczne te pieniadze, urzedy raczej przyzwyczajone do
    zaplaty po dostawie, albo choc za poszczegolne partie.

    Ale tez czas i potrzeby byly szczegolne.

    A ze szczepionkami to jak bylo?
    Platne z gory, z dolu, certyfikat mialy?

    I nikt nie ma pretensji :-)

> [...]
    qQwror3w1p9on/view
    > W starej Unii duży rozrzut PKB, ale zgonów wszędzie mało. Taki zbieg

    No wlasnie, ten wykres ... przypomnij daty.
    Widac, ze PKB nie ma znaczenia i w starej Unii, i w nowej Unii.
    Choc nie - w nowej jest w miare wyrazna linia trendu.

    A potem jeszcze skoreluj smiertelnosc w 4-fali ze smiertelnoscia w
    poprzednich falach.

    J.

    P.S. Skad ten wysoki PKB Estonii? Finowie zainwestowali?

  • 236. Data: 2022-02-25 14:25:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Feb 2022 14:47:00 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > trzeba zgromadzic zapotrzebowania, rozpocząc negocjacje z
    > producentami, zlozyc konkretne zamowienia, poczekac na produkcje

    W takich warunkach ciężko robić przewały, bo UE patrzy na ręce, no i nie
    tylko Izdebski, ale również handlarz oscypkami i instruktor narciarski nie
    dostaliby swojej szansy. A tak można przepłacić 3 razy i byłoby spoko jak w
    Pcimiu, gdyby pismaki się nie dowiedzieli.
    Obatel już się naciął na jazdy kabrioletem z Jasła do Brukseli, więc lepiej
    nie ryzykować.

    5.500.000 na trefne maseczki od kumpla, instruktora narciarstwa
    12.000.000 na zabawę na lotnisku w "lądowanie Antonowa"
    15.000.000 na testy które "uległy" zniszczeniu w transporcie LOTu
    20.000.000 na nieskuteczne testy
    25.000.000 dotacji na biznes męża ,,naszej Beatki"
    27.000.000 przepłacone fimie znajomego Macierewicza za testy z Turcji, 6x
    drożej niż polskie
    40.000.000 na łapówki dla KNF za przejęcie banku ,,za złotówkę"
    50.000.000 na projekt księdza, egzorcysty od Ziobry
    65.000.000 wyprowadzone przez senatora PiSS z fundacji SKOK
    70.000.000 na nielegalny druk kart wyborczych
    100.000.000 na jachty Polskiej Fundacji Narodowej
    117.000.000 na prywatne muzeum Rydzyka
    140.000.000 na biznes brata i żonki ministra $zuminskiego
    200.000.000 na respiratory od handlarza bronią, 3x drożej niż na rynku
    500.000.000 dla Czartoryskich od Glińskiego
    1.300.000.000 promesy kredytowej PKO dla spółki Kaczyńskiego ,,Srebrna" na
    dwie wieże
    1.500.000.000 na roczne wynagrodzenia katechetów
    2.000.000.000 na nową planszę pogody w TVP,

    Stać nas, bo mafie watowskie rozgromione.

    > Nie mowie nie, ale jednak troche respiratorow wyciagnal, a nie ogórki.
    > W jakim stanie były to nie wiem.

    W takim, że do niczego się nie nadawały (bez kart gwarancyjnych, sprzęt
    miał angielskie wtyczki).

    > No chyba, ze pismaki cos pomylily.
    > Albo ze owszem - czegos tam nie dopelnil, ale to wcale nie wygladalo
    > tak, jak piszą.

    Opowiedz, jak było naprawdę; płonę z ciekawości.

    > Ano owszem - dziwaczne te pieniadze, urzedy raczej przyzwyczajone do
    > zaplaty po dostawie, albo choc za poszczegolne partie.
    >
    > Ale tez czas i potrzeby byly szczegolne.

    Faktycznie, był to wyjątkowy czas do robienia wałów z ojczyzną na ustach.
    Brat Szumowskiego też się załapał.

    <<Agencja Badań Medycznych rozdzieliła ponad 300 mln zł na polskie mRNA.
    Zasady konkursu były tak sformułowane, że fachowcy sami się wycofali.
    Pieniądze dostały spółki, które nigdy nie prowadziły badań w tym kierunku,
    m.in. OncoArendi, w której udziały ma brat byłego ministra zdrowia.

    - Wyniki tego konkursu są skandaliczne. Firmy, które wygrały, nigdy nie
    zajmowały się mRNA. Teraz kupią sobie za to sprzęt, ale niekoniecznie będą
    nawet wiedzieć, jak można go dobrze wykorzystać. Nie będzie z tego żadnej
    szczepionki ani żadnego innego leku opartego na mRNA -- mówi "Wyborczej"
    naukowiec zajmujący się RNA.

    Szefem ABM jest Radosław Sierpiński, niegdyś asystent prof. Łukasz
    Szumowskiego w Instytucie Kardiologii w Aninie. Kiedy Szumowski został
    ministrem zdrowia, natychmiast zatrudnił w resorcie Sierpińskiego jako
    swego doradcę.

    Jak ujawniła ,,Wyborcza", ustawa o Agencji Badań Medycznych została napisana
    tak, by jej prezesem mógł zostać właśnie Sierpiński. Już wtedy zwracaliśmy
    uwagę, że Agencja tworzona jest z myślą o firmach takich jak OncoArendi.
    Prezesem OncoArendi jest Marcin Szumowski, brat ministra, za którego
    kadencji ustawa powstawała (według danych ze strony firmy posiada w niej
    7,66 proc. udziałów). Teraz to ABM przyznała OncoArendi dotację. Spółka
    otrzyma 37 mln zł na ,,odkrycie i opracowanie nowych leków
    przeciwwirusowych".>>

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/308-mln-zl-na-polskie-mrna-wyrzucone-w-bloto
    /ek1q3qc
    https://wyborcza.pl/7,75398,27941745,szczepionki-z-t
    ego-nie-bedzie-308-mln-zl-na-polskie-mrna-wyrzucone.
    html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 237. Data: 2022-02-25 14:40:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    qQwror3w1p9on/view

    > No wlasnie, ten wykres ... przypomnij daty.

    Zrób zakładkę, bo za tydzień znowu zapytasz:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/0bZYSY5eAwAJ

    > Widac, ze PKB nie ma znaczenia i w starej Unii, i w nowej Unii.
    > Choc nie - w nowej jest w miare wyrazna linia trendu.

    No pewnie że jest, bo w demoludach duży rozrzut % zaszczepionych.
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Stara Unia ufa ciemnym naukowcom, to się zaszczepiła i nawet Portugalia z
    PKB ~5 razy mniejszym od Luksemburga ma porównywalną śmiertelność.

    > A potem jeszcze skoreluj smiertelnosc w 4-fali ze smiertelnoscia w
    > poprzednich falach.

    Na pewno skorelujesz lepiej.
    Przy okazji zobaczysz, jaka to radość zrobić coś samodzielnie.