    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł
    się zaszczepić?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <j...@4...net>
    <i7wu9ubsnor4$.t7kjaluc5k4j.dlg@40tude.net>
    <1kbldrf0bhzfd$.4jghvj40gqgm.dlg@40tude.net>
    <gs9n4qzen8r5.10pmjdcum0u0e$.dlg@40tude.net>
    <2v5pyxhgcsk3$.1ni394fmz46gr$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <kte0ue5dohgp$.1fxwxy6ocegaj.dlg@40tude.net>
    <yv8ohc26qfig$.kqcfmg8krbf.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <621667c8$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <q...@4...net>
    Date: Thu, 24 Feb 2022 14:47:00 +0100

    On Thu, 24 Feb 2022 13:21:05 +0100, Olin wrote:

    > Tak, był przetarg, ale unijny.

    > "W 2009 r. groźba epidemii świńskiej grypy skłoniła instytucje kierowane
    > przez Unię Europejską do opracowania modelu wspólnych zakupów na wypadek
    > zagrożenia. Polska dołączyła do niego dopiero na początku marca 2020 r.,
    > gdy w kraju stwierdzono już pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem.

    Ale to byl model.

    Konkret jest tu
    https://www.europarl.europa.eu/news/pl/press-room/20
    200323IPR75622/covid-19-ue-dziala-w-celu-nabycia-rat
    ujacego-zycie-sprzetu-medycznego

    Czyli jak rozumiem - okolo 20.03.2020, KE "utworzyla program", potem
    trzeba zgromadzic zapotrzebowania, rozpocząc negocjacje z
    producentami, zlozyc konkretne zamowienia, poczekac na produkcje
    i zaczac dzielic dostawy.

    Kiedy sie pojawily respiratory z tego przetargu?
    Ale chyba i tak szybciej niz te od Izdebskiego :-)

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-polska-nadal-nie-skorzystala-z-unijne
    go-przetargu-na-zakup-r,nId,4837091
    5.11.2020 i co my tu mamy:
    -KE podpisala z 6 producentami "porozumienie" w kwietniu,
    -kraje moga skladac zamowienia,
    -KE apelowala o pospiech ...
    to ile tych respiratorow mozna bylo kupic i kiedy ?

    "Bułgaria, na przykład, od razu złożyła zamówienie na 55 respiratorów
    i otrzymała je pod koniec lipca."

    no coz, 55 respiratow raczej by nas nie uratowalo.
    Ale tu jest listopad, Polska nie chce respiratorow ... albo kupilismy
    sami, albo sie okazalo, ze mielismy wystarczajace zapasy, albo ...
    MZ ciagle liczylo na te od Izdebskiego :-)

    Respiratorow chyba jednak nie zabraklo, wiec ktos dobrze planowal.

    > Przez opieszałość Ministerstwa Zdrowia ominęły nas przetargi na zamówienia
    > masek, rękawic, okularów ochronnych i kombinezonów. Wciąż mogliśmy jednak
    > wziąć udział w przetargu na zakup respiratorów. Unia przeznaczyła na ten
    > cel ponad 1 mld euro, dzięki czemu ponad 100 tys. sztuk sprzętu miało
    > trafiać do Europy przez następny rok.
    >
    > Poszczególne kraje mogły składać zamówienia na respiratory u sześciu
    > zwycięskich producentów. Polska z tego przywileju nie skorzystała."
    >
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/196143
    4,1,feralne-respiratory-co-laczy-handlarza-bronia-z-
    kregiem-bliskim-pis.read

    > Miał wyciągnąć umówioną liczbę respiratorów, a nie dwa słoiki ogórków.

    Nie mowie nie, ale jednak troche respiratorow wyciagnal, a nie ogórki.

    W jakim stanie były to nie wiem.

    > Po co by nie kupował, Izdebski oszukał państwową firmę,

    No chyba, ze pismaki cos pomylily.
    Albo ze owszem - czegos tam nie dopelnil, ale to wcale nie wygladalo
    tak, jak piszą.

    Wez np wiadukt w Mszanie Dolnej na A1.

    > a w 2020 jakby
    > nigdy nic dostaje kontrakt os MZ i jeszcze na drugi dzień 35 mln euro z
    > góry. Na takie warunki to może jeszcze liczyć chyba tylko Obajtek.

    Ano owszem - dziwaczne te pieniadze, urzedy raczej przyzwyczajone do
    zaplaty po dostawie, albo choc za poszczegolne partie.

    Ale tez czas i potrzeby byly szczegolne.

    A ze szczepionkami to jak bylo?
    Platne z gory, z dolu, certyfikat mialy?

    I nikt nie ma pretensji :-)

    UVDOmurHlg4HObMb/view

    > Tak, były nieszczepione demoludy i kraje starej UE z olejem w głowie.
    > https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    > W starej Unii duży rozrzut PKB, ale zgonów wszędzie mało. Taki zbieg
    > okoliczności.

    No wlasnie, ten wykres ... przypomnij daty.
    Widac, ze PKB nie ma znaczenia i w starej Unii, i w nowej Unii.
    Choc nie - w nowej jest w miare wyrazna linia trendu.

    A potem jeszcze skoreluj smiertelnosc w 4-fali ze smiertelnoscia w
    poprzednich falach.

    J.

    P.S. Skad ten wysoki PKB Estonii? Finowie zainwestowali?