  • 211. Data: 2022-02-21 08:39:11
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14.02.2022 o 13:23, Olin napisał:

    > No fajnie. Zakładam, że używasz prawdziwego imienia i nazwiska.
    > Czy to Ty?
    >
    > https://www.webofscience.com/wos/author/record/17444
    273

    > Nie wygląda, żebyś zajmował się lekami ani szczepionkami.
    > Znasz obowiązujące procedury?
    > Jaki jest ten "czas badania skuteczności", który ponoć był "zbyt krótki ze
    > względów metodologicznych"?
    > Te wszystkie agencje zatwierdzające szczepionki się nie połapały? Napisałeś
    > do nich, że mordują ludzi?

    żeby ocenić smak, muszę być kucharzem, czy mogę być smakoszem?
    Oceniłem ze względu na kilka istotnych elementów:
    1) nie można zbadać co stanie się przez rok badając coś przez miesiąc
    (długości tu przykładowe ale można sobie to odpowiednio dopasować), a
    najważniejsze jest to, że z matematycznego punktu widzenia wzoru na
    skuteczność względną użyć można gdy zaistniałe zdarzenia w obu grupach
    wystąpiło równomiernie. Aby to założyć, albo musimy mieć pewność, że np
    w każdej grupie na patogen było dokładnie tyle samo osób, albo że było
    to proporcjonalnie dużo osób w każdej z grup. Tego przy krótkim czasie
    zapewnić nie można - zresztą wskazuje na to wynik badania. W grupie
    niechronionej mamy mniej niż 1% pozytywnych wyników.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 212. Data: 2022-02-21 09:25:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.02.2022 o 23:17, Robert Tomasik napisał:

    > Ta wykładnia jest trochę bez sensu. Równie dobrze mogliśmy złożyć skargę
    > na decyzje mamy, że nie możemy mieć telefonu komórkowego, sąd by odmówił
    > jej rozpatrzenia, a my byśmy na tej podstawie stwierdzili, że matka
    > działa bezprawnie. Nie na każde działanie służy skarga do sądu i wcale
    > nie oznacza to, ze działania te są bezprawne.

    Żeby móc się skarżyć musi byc decyzja, a tej "nie podejmuje się".
    Działania sanepidu na podstawie bezprawnie wydanego rozporządzenia są po
    prostu bezprawne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 213. Data: 2022-02-21 09:36:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > żeby ocenić smak, muszę być kucharzem, czy mogę być smakoszem?

    Żeby ocenić, czy się most nie zawali musisz być inżynierem od mostów,
    czy możesz być kierowcą tira?

    > Oceniłem ze względu na kilka istotnych elementów:
    > 1) nie można zbadać co stanie się przez rok badając coś przez miesiąc
    > (długości tu przykładowe ale można sobie to odpowiednio dopasować),

    I te wszystkie agencje zatwierdzające szczepionki nie potrafiły dopasować?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 214. Data: 2022-02-21 09:58:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 21.02.2022 o 09:36, Kviat napisał:

    > Żeby ocenić, czy się most nie zawali musisz być inżynierem od mostów,
    > czy możesz być kierowcą tira?

    > I te wszystkie agencje zatwierdzające szczepionki nie potrafiły dopasować?

    jak widać na przykładzie, nie potrafiły:
    https://pbs.twimg.com/media/FMCBsTCUcAQ6ERk?format=p
    ng&name=900x900

    --
    http://zrzeda.pl

  • 215. Data: 2022-02-21 10:19:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wcześniej Ci powiedziały, że w Radomiu to warcholstwo, w Gdańsku złowrogi KOR, w
    "Wujku" brudni bandyci naprzeciw bezbronnego
    wojska, w studni ksiądz uczył się pływać, a Miller rozdał ruble na Placu Czerwonym.
    Nie ma to jak życie pełne refleksji.

    -----

  • 216. Data: 2022-02-21 13:47:03
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 18:42:29 +0100, Kviat wrote:

    > To tak jak z chipami w szczepionkach. Przecież to tylko podejrzenie... i
    > jak się nie sprawdzi, to się nie sprawdzi, ale gówno już się przykleiło
    > i żyje własnym życiem.

    Nie wiem kto wymyslil te chipy w szczepionkach i sie odżegnuje ...
    no ale ogladales szczepionki pod mikroskopem ? :-)

    > Po chuj rzucać kretyńskimi podejrzeniami?
    > Albo, co stało się już twoją wizytówką, wiecznymi "wątpliwościami" na
    > poziomie umysłowym dziecka, byle tylko nie pozwolić żeby się gówno odkleiło.

    Na razie, to jakbys jednak nie przyjmowal do wiadomosci statystyk,
    ze szczepionki nie chronia przed zakażeniem niemal wcale.

    > Faszyści urządzili w lesie urodziny Hitlera. Wszystko jest od dawne
    > jasne i klarowne.

    No ale ilu tych faszystow bylo?
    8 w tym 2 z TVN?

    Strasznie liczne srodowisko ...

    > A ty za każdym razem jak ktoś porusza ten temat
    > wyskakujesz jak jakiś umysłowy niedorozwój ze swoimi wątpliwościami...
    > "a przecież tam byli dziennikarze, a może to dziennikarze zorganizowali
    > prowokację, a może..."

    Chyba nie zawsze.
    Ale jak widac - pismakom sie zdarza.

    > "Trzeba się szczepić."
    > "a po co się szczepić?"
    > "Może po to, żeby nabyć lepszej odporności."
    > "Ale po co"
    > "Po to, żeby nie zachorować i nie umrzeć."
    > I tak do zajebania :)

    No ale widzisz - zycie troche zmienilo twoj tekst
    -ale po co?
    -zeby nie umrzec, i zeby dlugo szpitala niezajmowac.
    -I zeby pandemie zatrzymac.
    -a nie, to raczej nie ...

    -wiec po co przymus szczepien, czy dyskryminacja?
    -bo minister z PiS tak sobie zyczy. A moze posłowie z opozycji :-)

    J.

  • 217. Data: 2022-02-21 14:01:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 13:47:03 +0100, J.F napisał(a):

    > No ale ilu tych faszystow bylo?
    > 8 w tym 2 z TVN?

    No i jeden naziol ma już wyrok, a stowarzyszenie rozwiązane.
    Gdzie są choćby akty oskarżenia dla dziennikarzy?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 218. Data: 2022-02-21 14:02:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > [...]
    > Na razie, to jakbys jednak nie przyjmowal do wiadomosci statystyk,
    > ze szczepionki nie chronia przed zakażeniem niemal wcale.
    > [...]

    Przed "zarażeniem w ogóle" w grudniu miały chronić na 75% zaraz po i 40%
    po 5 miesiącach od zaszczepienia [A]. Czyli IMHO daleko za mało żeby
    wyeliminować regionalnie zakażenia do poziomu walki z pojedynczymi
    ogniskami zakażeń nawet przy poziomie zaszczepienia 95%.
    [ IMHO 95% to jest jeszcze ledwie ledwie realistyczny poziom
    zaszczepienia do osiągnięcia w rok dwa bez metod drakońsko
    totalitarnych]

    Czyli przekładając na prawo: *zmuszania* do zaszczepienia taką nową
    szczepionką jest zbyt słabo uzasadnione zyskiem społecznym
    patrząc po linii zduszenia liczny "zakażeń w ogóle"

    [A] https://www.msn.com/pl-pl/zdrowie/nasze-zdrowie/w%C5
    %82oski-instytut-zdrowia-po-5-miesi%C4%85cach-skutec
    zno%C5%9B%C4%87-szczepionki-w-zapobieganiu-zaka%C5%B
    Ceniu-spada-do-39-proc/ar-AARJjD4

    --
    A. Filip

  • 219. Data: 2022-02-21 14:06:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 11:57:34 +0100, Olin wrote:

    > No faktycznie, dla rodziny i znajomych Szumowskiego intencje były wręcz
    > znakomite. Tyle przewalić przy okazji kowida nie każdy by umiał, ale PiS to
    > przecież elita.

    No ba, ale z drugiej strony rozumiem i popieram, ze jak nie wiadomo
    ile tych respiratorow bedzie trzeba, to trzeba kupic szybko, chocby
    bylo drozej.

    Oczywiscie - lepiej byloby kupic rok wczesniej, czy chocby w grudniu
    umowe podpisac, jak juz bylo o pandemii glosno.

    A tak w ogole, to chyba nalezalo stworzyc jakis centralny system
    zakupow dla szpitali.

    > Trzeba było kupić w trybie normalnym, ale wtedy nie dałoby się zrobić
    > takiego wielkiego wała na skalę antonowa.

    No ale widzisz - w takim normalnym to sie nie dalo.

    Tzn wyszlo na to, ze sie dalo ...

    > Co konkretnie przeliczyłeś i wyszło, że szczepionki "nie działają"?

    Ilosc nowych zachorowan wsrod zaszczepionych i niezaszczepionych.

    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view?usp=sharing

    > Belgia miała największą śmiertelność w całej UE.
    > Na wykresie groch z kapustą; gdzie ta "podobnie niska śmiertelność
    > niezależnie od PKB w krajach starej Unii"?

    Ale to rok 2020, a i to nie wiadomo do kiedy dokladnie.

    od tego czasu
    https://covid19.who.int/region/euro/country/be
    Belgia 30 tys zgonow, 24 tys do maja 2021, 11 mln mieszkancow,

    https://covid19.who.int/region/euro/country/bg
    Bulgaria 34 tys zgonow, 17 tys do maja 2021, 8 mln mieszkancow

    Jak widac przebieg epidemii w obu krajach byl calkiem inny,
    moze po prostu epidemia do Bułgarii doszla z opoznieniem..

    ten maj 2021 przyjety troche arbitralnie - raz, ze jak widac konczyla
    sie jedna fala, dwa - ze szczepienia trwaly w najlepsze.

    Popatrz tez na Belgie i Holandie - sasiednie kraje, bardzo wyrownane,
    czesto nie widac granicy - a smiertelnosc w Holandii dwa razy
    mniejsza. A to Belgowie zarzucali Holendrom niefrasobliwe podejscie -
    u nich lockdown, a na piwo mozna sie przejsc na sasiednia ulice do
    Holandii.

    Genetyka czy sluzba zdrowia? A moze za duzo przyjezdnych?
    Genetyka chyba podobna.

    J.

  • 220. Data: 2022-02-21 14:33:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 14:06:18 +0100, J.F napisał(a):

    > No ba, ale z drugiej strony rozumiem i popieram, ze jak nie wiadomo
    > ile tych respiratorow bedzie trzeba, to trzeba kupic szybko, chocby
    > bylo drozej.

    No i wybrano Izdebskiego, handlarza bronią, bez doświadczenia w handlu
    sprzętem medycznym, który od razu otrzymał 35 mln euro zaliczki. Już w 2011
    roku Izdebski miał oszukać państwową spółkę.

    "Według relacji oficera Izdebski miał w Bamecie pośredniczyć w eksporcie
    150 tys. sztuk karabinków AK-47 do byłej Jugosławii. Nabywcą był urodzony w
    Syrii obywatel Iraku Muhammad al Khafagi. Izdebski dostarczył mu nie tylko
    broń - na eksport uzbrojenia na Bałkany obowiązywało już embargo, więc
    zorganizował też fałszywe świadectwa końcowego odbiorcy, którym miał być
    rząd Nigerii.

    Jak zaznacza "Wyborcza", ślad tej transakcji można znaleźć w opublikowanym
    w 2007 r. słynnym raporcie z likwidacji WSI Antoniego Macierewicza za
    czasów pierwszych rządów PiS. Al Khafagi jest tam wymieniony w kontekście
    kontaktów z terroryzmem, a WSI zarzuca się, że "nie zapobiegły działaniom
    al Khafagiego na terenie RP (...)".

    - Nie ma możliwości, by informacja o Izdebskim nie była w bazach danych
    służb. Przy jakimkolwiek sprawdzeniu jego nazwisko powinno się wyświetlić
    na czerwono - stwierdził były oficer WSI."

    https://natemat.pl/311963,afera-z-respiratorami-w-mz
    -wyborcza-sluzby-znaly-andrzeja-izdebskiego

    Grubo, ale nie dla Szumowskiego.

    > Ale to rok 2020, a i to nie wiadomo do kiedy dokladnie.

    Wiadomo. Wziąłem dane do ostatniego tygodnia 2020.

> [...]
    >
    > Jak widac przebieg epidemii w obu krajach byl calkiem inny,
    > moze po prostu epidemia do Bułgarii doszla z opoznieniem..

    Po prostu w różnych krajach stosują różną folię, co wszystko tłumaczy.

    Po to się robi korelacje dla jak największej liczby przypadków, żeby
    zminimalizować wpływ grubości folii. Chłopki-roztropki oczywiście z
    lubością wynajdują pojedyncze przypadki i czasem okaże się, że śledzie na
    patyku tańsze u Niemca niż u nas, po czym z dumą krzyczą, że w Polsce
    drożej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek