  • 181. Data: 2023-04-07 17:21:41
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wiesz, to zależy kto jaki standard ma. Ja czasem liczę sumy kontrolne,
    > jak sobie dane na pendrive kopiuję, by potem się nie okazało, ze jakiś
    > plik ma błąd i się nie otworzy, a wiem, ze to też ne jest standard.

    > :-)

    I tak sobie ściągasz kabelkiem cały "FaceBook" i "WhatsApp" a potem
    liczysz "sumy kontrolne"...
    Szacun. LOL :)

    Takie bajki to możesz opowiadać w kulsońskiej kantynie szeregowcom
    pilnującym pomnika, którzy bladego pojęcia o tym nie mają. Nie wątpię,
    że łykają to z otwartymi szeroko oczami i spadają z krzeseł będąc pod
    wrażeniem twoich kompetencji...
    Ale, że tak publicznie się nie wstydzisz? Kiedy nie wiesz kto to czyta?
    Np. ktoś, kto choć odrobinę orientuje się w temacie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 182. Data: 2023-04-07 18:37:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > próbować uzyskać poufne informacje, takie jak hasła, dane karty
    > kredytowej itp., lub nawet instalować szkodliwe oprogramowanie na
    > komputerze ofiary. Innym sposobem wykorzystywania AnyDesk przez oszustów
    > jest przekonywanie ofiar do pobrania i zainstalowania oprogramowania
    > AnyDesk, twierdząc, że jest to niezbędne do uzyskania dostępu do jakiejś
    > usługi lub do wykonania niezbędnej aktualizacji. Następnie oszuści mogą
    > uzyskać zdalny dostęp do komputera ofiary i przeprowadzać różnego
    > rodzaju działania, na przykład instalować szkodliwe oprogramowanie lub

    Dziękuję ci za podzielenie się wiedzą na temat działania AnyDesk, znaną
    powszechnie każdemu nawet średnio rozgarniętemu gimnazjaliście.
    Od fachowca spodziewałbym się jednak czegoś przynajmniej na odrobinę
    wyższym poziomie...
    Imponującą wiedzę na temat "eksploidów" mają nasi funkcjonariusze.
    Szczun. Czuję się znacznie bezpieczniejszy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 183. Data: 2023-04-07 21:27:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 15:01, Kviat pisze:

    > Nie.
    > Z założenia na policję składasz podejrzenie popełnienia oszustwa.
    > A ich zasranym obowiązkiem, za który im obywatele płacą, jest to sprawdzić.

    I badają Twoje zawiadomienie dochodząc do wniosku, że to nie jest
    oszustwo. W czym masz problem?

    > Na chuj byłaby obywatelom policja, przecież z oszustwem od razu można by
    > było iść do sądu....

    I tak powinno się zrobić, ale ludziom weszło w nawyk bieganie na
    Policję, bo tu można od razu, a tam trzeba czekać.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2023-04-07 23:13:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I badają Twoje zawiadomienie dochodząc do wniosku, że to nie jest
    > oszustwo. W czym masz problem?

    Co, kurwa, niby mają badać zgodnie z twoją chorą logiką?
    Badać mogą, gdy obywatel zgłasza _podejrzenie_ popełnienie oszustwa, a
    nie jak ty twierdzisz, że obywatele mają zgłaszać oszustwa.

    "z założenia Policji zgłasza się oszustwa"
    W czym masz problem?
    Najwyraźniej jesteś upośledzony, a co najmniej masz mocno zaniżony
    poziom ogarniania.

    Jakim cudem kulsony mają dojść do w wniosku, że to nie jest oszustwo,
    skoro w/g ciebie z założenia zgłasza się oszustwo?

    Poziom logiki level hard...

    Skoro z założenia powinno wam się zgłaszać oszustwo, to zgodnie z twoją
    chorą logiką, jak już ktoś zgłosi oszustwo, to waszym obowiązkiem jest
    złapanie oszusta, a nie dywagowanie, czy to jest oszustwo, czy nie.

    Jeszcze raz, powoli, specjalnie dla kulsona z ograniczoną percepcją:
    obywatele na policję przychodzą nie ze zgłoszeniem oszustwa, lecz z
    podejrzeniem oszustwa.
    To nie obywatel jest od wydawania wyroków, czy coś jest oszustwem, czy
    nie jest, dlatego płaci podatki na utrzymanie policji, płaci wam pensję,
    i to waszym zasranym obowiązkiem jest sprawdzenie, czy to jest oszustwo,
    czy nie.
    W każdym przypadku.

    To, czy to jest oszustwo, czy nie, nie zależy od tego czy jakiemuś
    kulsonowi się zachce "bo czynnik ludzki", albo obywatel akurat trafił na
    "tego drugiego", któremu się nie chce, albo akurat trafił, że jest
    dziewiątym zgłoszeniem, a nie dziesiątym, bo dopiero od dziesięciu
    ruszycie dupę, bo dziewięć to za mało żeby stwierdzić, że to oszustwo.

    To co ty tutaj wypisujesz, to kpina. Z logiki i z obywateli, którzy cię
    utrzymują.
    Robisz to permanentnie i to jest dramat tego kraju, bo niestety nie
    jesteś jedyny w tej formacji.

    > I tak powinno się zrobić, ale ludziom weszło w nawyk bieganie na
    > Policję, bo tu można od razu, a tam trzeba czekać.

    Bredzisz.
    Obywatel podejrzewa oszustwo i zgłasza to policji, a waszym zasranym
    obowiązkiem jest to sprawdzić. Za to wam obywatele płacą.
    Priorytety wam się popierdoliły.
    Dlatego właśnie bezmyślnie na rozkaz pilnujecie schodów, pałujecie
    protestujące zgodnie z prawem kobiety i na rozkaz łamiecie prawo.
    Ta cała wasza instytucja jest do zaorania i znowu za jakiś czas
    będziecie płakać, że wam emerytury zabierają, że niesłusznie stosowana
    jest wobec was odpowiedzialność zbiorowa.

    Jesteś ewidentnym przykładem i dowodom na to, że jak najbardziej słusznie.

  • 185. Data: 2023-04-07 23:35:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 21:27:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > I badają Twoje zawiadomienie dochodząc do wniosku, że to nie jest
    > oszustwo. W czym masz problem?

    Nie ma sprawy.
    A na jakiej podstawie wyciągają ten wniosek?
    Bo wydaje sie, ze przesluchanie podejrzanego jest tu wlasciwe.

    > I tak powinno się zrobić, ale ludziom weszło w nawyk bieganie na
    > Policję, bo tu można od razu, a tam trzeba czekać.

    A na policji to nie trzeba?

    Poza tym widzisz - portal schował dane. Nabywcy nie udostepnią.

    J.

  • 186. Data: 2023-04-07 23:56:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 23:35, J.F pisze:

    > Nie ma sprawy.
    > A na jakiej podstawie wyciągają ten wniosek?
    > Bo wydaje sie, ze przesluchanie podejrzanego jest tu wlasciwe.

    Po co? Przecież on może kłamać. Oczekujesz, że zezna, że z góry miał
    zamiar nie wysłać?

    > A na policji to nie trzeba?
    > Poza tym widzisz - portal schował dane. Nabywcy nie udostepnią.

    Policja też. Masz załączniki adresowe i nie poznasz w ten sposób danych.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2023-04-08 02:47:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Raczej signala.

    Komunikują się przez to co wydaje się im bezpieczne według stanu ich
    wiedzy i świadomości :)

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2023-04-08 02:54:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na przykład że coś usunięto.

    No ale tam to jest, czy to też Twoje pobożne życzenie? Dlaczego
    smartfonowy klient FB miałby coś takiego logować? Dla służb? Dla
    developerów? Takie rzeczy MZ są po stronie serwera, nie klienta. Nie,
    że się na FB jakoś znam, ale trochę nie widzę sensu, skoro całość
    działa zapewne w oparciu o operacje na jakiś bazach danych.

    --
    Marcin

  • 189. Data: 2023-04-08 03:12:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Oczywiście, że nadal to będzie oszustwo.
    > Obywatele nie składają się tylko z nieprzeciętnych szympansów, ale
    > również z szympansów przeciętnych, oraz z szympansów dużo poniżej
    > przeciętnej. Instytucja państwa jest od tego, żeby pomagać i jednym, i
    > drugim, i trzecim.
    >
    > To nie jest tak, że jak ktoś dysponuje intelektem poniżej przeciętnej
    > niejako godzi się na podwyższone ryzyko, bo nie dał rady ogarnąć, że w
    > opisie oferty "coś śmierdzi", a więc skoro się godzi i jest głupi i dał
    > się oszukać, to oszustwa nie było.

    Problem jest taki, że oszustwo to wprowadznie w błąd. Jesli przykładowo
    kupujący liczy się z tym, że to oszustwo to MZ nie jest to oszustwo bo
    nie ma wyzyskania błędu. Jest kalkulacja ryzyka po stronie kupującego.

    Też przy okazji, czy takie loterie nie powinny być uznane, za oszustwo,
    skoro zapewne duża część uczestnków ma błędną ocenę szans na wygraną, a
    organizator nie wyprowadza ich z tego błędu a często wręcz w nim
    utwierdza?

> [...]
    > Niektóre mają zasugerować nieporadność językową ze względu na
    > "zagraniczność" autora, ale w tych bardziej lokalnych oszustwach tego
    > typu _celowe_ błędy odsiewają koleją część - mają się złapać tylko ci,
    > którym nawet w takiej sytuacji, że jakiś urząd przysyła maila z błędami
    > nie zapala się czerwona lampka.
    > Taki nieporadny intelektualnie "klient", już po oszustwie, jest mniej
    > awanturujący się. Często nawet nie wie, że może się zwrócić do kogoś o
    > pomoc i do kogo, a jest też spora szansa, że będzie miał problem z
    > ogarnięciem, że faktycznie padł ofiarą oszusta.

    Zgadzam się, że to jest oszustwo, bo mamy tu wprowadzenie w błąd. Ale
    co, jeśli jest to prosta czynności (nie taka bardziej wyrafinowana
    manipulacja, którą opisujesz)? Widzę coś co oczywiście śmierdzi, mimo
    to łąduję się w to (bo jest taniej), a potem, już w następnym kroku
    okazuje się, że jednak nie dostaję tego towaru.

    > Jak czasem czytam opisy towarów na portalach aukcyjnych i widzę takie
    > "opisy", to się zastanawiam, czy wystawiający ofertę jest faktycznie
    > sporo poniżej przeciętnego szympansa, czy może ta oferta wystawiona jest
    > przez inteligentnego oszusta wykorzystującego socjotechniczne chwyty.
    >
    > Mi się lampka zapala już na etapie "-om" zamiast "-ą", ale to nie
    > znaczy, że ktoś godzi się na oszustwo tylko dlatego, że nie razi sobie z
    > poprawną polszczyzną i nie widzi nawet - wydawałoby się oczywistych dla
    > przeciętnego szympansa - błędów.

    Mam na liczniku grubo ponad 1000 tranzakcji (jako kupujący) na takich
    platformach jak Ebay czy Allegro. Nigdy się nie przejechałem. Znaki, że
    coś jest nie tak, są zazwyczaj tak wyraźnie, że trzeba mieć naprawdę
    jakieś deficyty aby tego nie dostrzec. Ale ludzie patrzą głównie na
    cenę, a potem się wkurwiają. Nie, że to usprawiedliwia oszustów.

    --
    Marcin

  • 190. Data: 2023-04-08 08:22:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I badają Twoje zawiadomienie dochodząc do wniosku, że to nie jest
    > oszustwo. W czym masz problem?

    Przecież sam pisałeś, że nie badają pojedynczych "bo nie ma podstaw -
    trzeba by wszcząć postępowanie".

    > I tak powinno się zrobić, ale ludziom weszło w nawyk bieganie na
    > Policję, bo tu można od razu, a tam trzeba czekać.

    No pojeby normalnie, żeby z oszuswem iść na policją - kto to widział.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!