  • 1. Data: 2021-12-16 16:03:10
    Temat: kontrola graniczna
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-mial-zakaz-wj
    azdu-do-strefy-schengen-zmienil-nazwisko-i-chci,nId,
    5711519#crp_state=1

    "funkcjonariusze w czasie kontroli paszportowej 29-letniego obywatela
    Ukrainy ustalili, że cudzoziemiec zmienił nazwisko.

    Sprawdzenie danych w bazach teleinformatycznych wyjaśniły motywy jego
    działania. Okazało się, że wcześniej był deportowany z Czech, w
    związku z nielegalnym pobytem i pracą. Tamtejsze władze wydały mu
    zakaz wjazdu do strefy Schengen do 2024 roku"

    I jak to technicznie wygladalo - odciski palcow sprawdzaja kazdemu,
    czy z paszportu czytaja?
    Czy jakis program do porownywania/wyszukiwania twarzy maja?

    Bo w paszporcie chyba nie ma poprzedniego nazwiska, wiec jak moglby
    inaczej wpasc ?

    J.

  • 2. Data: 2021-12-16 16:52:52
    Temat: Re: kontrola graniczna
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.12.2021 o 16:03, J.F pisze:
> [...]
    > Czy jakis program do porownywania/wyszukiwania twarzy maja?
    >
    > Bo w paszporcie chyba nie ma poprzedniego nazwiska, wiec jak moglby

    No pesel mu się pewnie nie zmienił.

    MJ

  • 3. Data: 2021-12-16 16:59:06
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Michał Jankowski w
    > No pesel mu się pewnie nie zmienił.

    Kto mu ten PESEL nadał i kiedy? Pewnie nikt i nigdy...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2021-12-16 17:08:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.12.2021 o 16:03, J.F pisze:

    > I jak to technicznie wygladalo - odciski palcow sprawdzaja kazdemu,
    > czy z paszportu czytaja?

    Albo wpadł z czymś i poszedł na paluchy, albo znany i nielubiany i ktoś
    go rozpoznał lub akurat zdjęcie było pod ręką, albo miał pecha.

  • 5. Data: 2021-12-16 18:03:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.12.2021 o 16:59, TomN pisze:
    > Michał Jankowski w
    >
    > Kto mu ten PESEL nadał i kiedy? Pewnie nikt i nigdy...

    W paszporcie jest pesel, nie? W naszym polski, w ukraińskim ukraiński...

    MJ
    PS. Tylko nie próbuj mówić, że jak ukraiński to nie pesel.

  • 6. Data: 2021-12-16 18:12:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 16:59:06 +0100, TomN wrote:
    > Michał Jankowski w
    >
    > Kto mu ten PESEL nadał i kiedy? Pewnie nikt i nigdy...

    Ukraina moze miec jakis wlasny system numeracji, i moze nawet
    zamieszcza w paszportach.

    https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/UKR-AO-0200
    1/image-157174.html

    jest tam jakis nr osobisty.

    Moze i tak namierzyli, szczegolnie jesli sprawdzali wizy Schengen ...
    tylko czemu nie sprawdzili, jak mu druga wize wystawiali :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-12-16 18:42:48
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Michał Jankowski w

    > W paszporcie jest pesel, nie?

    w polskim jest PESEL

    > W naszym polski, w ukraińskim ukraiński...

    Nie mam ukraińskiego paszportu, ale MOCNO wątpię, że w ichnim paszporcie
    jest PESEL <https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL>

    > PS. Tylko nie próbuj mówić, że jak ukraiński to nie pesel.

    Nie mówię, tylko piszę, że na Ukrainie nie ma czegoś takiego jak PESEL, bo
    to polski wynalazek...

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2021-12-16 19:19:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 18:42:48 +0100, TomN wrote:
> [...]
    > jest PESEL <https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL>

    > Nie mówię, tylko piszę, że na Ukrainie nie ma czegoś takiego jak PESEL, bo

    W ukrainskim paszporcie nie ma polskiego pesela, to chyba oczywiste,
    ale czy oni sobie obywateli tez nie ponumerowali?

    J.

  • 9. Data: 2021-12-16 21:38:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 19:19, J.F pisze:
    > W ukrainskim paszporcie nie ma polskiego pesela, to chyba oczywiste,
    > ale czy oni sobie obywateli tez nie ponumerowali?

    Ponumerowali i nazywa się to w wolnym tłumaczeniu Numer rekordu. Jest na
    pasku przeznaczonym do zczytania OCR.

    Natomiast najprędzej sprawą wyszła albo w wyniku współpracy polskich i
    ukraińskich pograniczników. bo Ukraińcy pewnie widzieli zmianę nazwiska
    i mogli podać Polakom, albo w ten sposób, że obcokrajowca sprawdza się w
    bazach nie po imieniu i nazwisku, a dacie urodzenia i płci i potem się
    sprawdza po imieniu - z uwagi na to, ze w dokumentach bywają różnie
    wpisywani.

    Osoby z zakazem wjazdu są daktyloskopowane i umieszczane w bazie, ale o
    ile się orientuję nikt wszystkich nie daktyloskopuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-12-17 00:07:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Osoby z zakazem wjazdu są daktyloskopowane i umieszczane w bazie, ale o
    > ile się orientuję nikt wszystkich nie daktyloskopuje.

    Zapewne osób o tym samym imieniu, urodzonych konkretnego dnia, w
    konkretnym państwie, nie ma wbrew pozorom aż tak dużo, więc może
    wystarczyć, że system wyrzuca czy poszukiwany czy nie po samych datach
    urodzenia, a jakieś zdjęcie w systemie zgaduje pewnie jest. A jeśli
    podobny, to można sprawdzić dodatkowo.

    --
    Marcin