  • 31. Data: 2021-12-21 23:35:18
    Temat: Re: kontrola graniczna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-21, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Tak.
    > Masz paszport biometryczny.

    > Nie znam się, więc tym bardziej się wypowiem, że widocznie jakiś program
    > porównuje twarz patrzącą w kamerę ze zdjęciem zakodowanym w owym układzie
    > scalonym, o którym mówi Wikipedia.

    Może też być tak, że identyfikacja jest głównie na podstawie samego
    paszportu, a wymóg pokazania twarzy wiąże się po prostu z
    rejestracją/procedurą przy przekraczaniu. Przecież nawet jakby nie było
    paszportu biometrycznego to chyba nigdzie na świecie* nie przekroczy się
    jej zakutanym od stóp do głów w szmaty.

    *) może w krajach arabskich

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2021-12-22 10:45:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 22:35:18 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Może też być tak, że identyfikacja jest głównie na podstawie samego
    > paszportu, a wymóg pokazania twarzy wiąże się po prostu z
    > rejestracją/procedurą przy przekraczaniu.

    No ale trzeba patrzeć w kamerę i chwilkę to trwa zanim bramka się
    zazieleni, czyli coś tam komputer robi. Zgaduję, że sprawdza, czy zdjęcie w
    paszporcie przypomina osobę, która się nim posługuje. Inaczej mógłbyś
    jeździć po świecie z paszportem Kaczora Donalda.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 33. Data: 2021-12-22 11:08:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-22, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > paszporcie przypomina osobę, która się nim posługuje. Inaczej mógłbyś
    > jeździć po świecie z paszportem Kaczora Donalda.

    No może i tak, ale całkiem podobna procedura jest od prawie 2ch dekad
    przy przekraczaniu granicy z Tajlandią.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2021-12-23 18:57:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Musisz jeździć po kasę do ręki?

    -----
    > Na granicy PL-UA nie sprawdzają odcisków, chyba że wybranym, ale ja takiego
    przypadku nie widziałem.