  • 31. Data: 2020-11-14 17:36:21
    Temat: Re: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    Mnie jednak zainteresował ten fragment. Zawsze się głowiłem jak prawo uzasadnia
    usunięcie ciąży z gwałtu.

    cyt.
    W państwie prawa niedopuszczalne jest wykluczenie legalnej możliwości usunięcia
    skutków bezprawia,
    jakim jest spowodowanie ciąży w drodze czynu zabronionego, jeżeli skutki te naruszają
    integralność cielesną,
    nietykalność osobistą i wolność osobistą człowieka (art. 41 Konstytucji). Legalne
    usunięcie tego rodzaju
    skutków bezprawia musi być w państwie prawa dopuszczalne również w sytuacji gdy
    działanie usuwające
    owe skutki powoduje nieuchronnie śmierć człowieka, nie ponoszącego odpowiedzialności
    za powstałą sytuację.

  • 32. Data: 2020-11-14 23:04:02
    Od: Kviat

    > Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia.

    Pokaż palcem gdzie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 33. Data: 2020-11-14 23:38:30
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Kto podgląda? Materac?

    --
    animka

  • 34. Data: 2020-11-15 12:31:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia.

    E? Przecież cały dym w tym kiedy się to życie niby zaczyna, bo
    art. 38. to jest tak precyzyjny, że jeśli traktować by życie
    szeroko to i pojedyncze komórki się łapią. Widac więc wyraźnie,
    że "od chwili poczęcia" jest niczym innym niż pewną arbitralną
    definicją.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2020-11-15 12:39:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Średnio.

    Odwrócili odwrócili. Pewnie jeszcze zmniejszyli ilość testów..

    > Bez znaczenia - więcej niż jeden głos na katola nie będzie.

    No to może od półtwardych.

    > W perspektywie kilkudniowej to ogromnie stracili. Nie sądzę, żeby
    > zyskali. Natomiast wsadzili na minę konfę.

    Zobacz jak kształtowało się to od czasu przyjęcia tej wciąż
    obecnej ustawy. Ludzie zaczeli ją akceptować. Bo nikt aborcji
    nie chce. A tu dodatkowo niewiele się w sensie praktycznym
    zmienia.

    > Ale to nie problem tych co wyjadą.

    Suweren zostanie, a to niespecjalnie on zasila koryto. Trza
    więc uważać.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2020-11-15 12:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odwrócili odwrócili. Pewnie jeszcze zmniejszyli ilość testów..

    Tym własnie "wygasili" a nie jakimiś protestami.

    > No to może od półtwardych.

    Katole na miękko to właśnie wyszły na ulice.

    > Zobacz jak kształtowało się to od czasu przyjęcia tej wciąż
    > obecnej ustawy. Ludzie zaczeli ją akceptować.

    Ludzie ja od dawna akcepowali.

    > A tu dodatkowo niewiele się w sensie praktycznym
    > zmienia.

    Zmienia. Legalna aborcja została w polsce zdelegalizowana. To jest
    zmiana zasadnicza. Na podobnej zasadzie to można by twierdzić, ze na
    przykład legalizacja morederst nic praktycznie nie zmienia. Ile tych
    morederstw było - nie porównywalnie przypadkiem do legalnych aborcji? ;)

    > Suweren zostanie, a to niespecjalnie on zasila koryto. Trza
    > więc uważać.

    Ale to dalej nie problem tych co wyjechali.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2020-11-15 12:58:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > szeroko to i pojedyncze komórki się łapią. Widac więc wyraźnie,
    > że "od chwili poczęcia" jest niczym innym niż pewną arbitralną

    A TK nie jest od tego żeby "rozstrzygająco interpretować" Konstytucje?
    Jak dla mnie to jest interpretacja naciągana ale nie (wyraźnie) poza
    granice tego do czego TK niby powinien mieć prawo. Tk-2020 kontynuował
    i rozwijał antyaborcyjną tradycję ustanowioną przez niezawisły i
    niezależny TK-1997 wiec do żeby ostro ograniczać prawo do aborcji TK-PiS
    nie był/jest konieczny.

    A jak chcesz prawno-technicznie w kontekście orzeczenia/zaostrzenia TK:
    ile musi upłynąć "od poczęcia" żeby dało się pobrać próbki do badań
    genetycznych lub zauważyć (jednoznacznie) wady rozwojowe?

    <cynizm> AFAIR Konstytucja USA zapewniała każdemu (czarnemu) prawo do
    bycia niewolnikiem "jednym zdaniem". </cynizm>

    [KRP-38] https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2020-11-15 13:14:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.11.2020 o 12:58, A. Filip pisze:
    > AFAIR Konstytucja USA zapewniała każdemu (czarnemu) prawo do
    > bycia niewolnikiem "jednym zdaniem".

    Zaintrygowałeś mnie. Zakładam, że już nei zapewnia, bo o to wojowała
    północ z południem. Ale skoro napisałeś, to pewnie wiesz - jak oni to
    mieli w Konstytucję wpisane?

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2020-11-15 13:23:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A TK nie jest od tego żeby "rozstrzygająco interpretować" Konstytucje?
    > Jak dla mnie to jest interpretacja naciągana ale nie (wyraźnie) poza
    > granice tego do czego TK niby powinien mieć prawo.

    No to trochę słabo wykombinowali. Bo znaczy, że letalnie chory płód co
    nie jest zdolny do samodzielnego życia jest "bardziej żywy" niż zdrowy,
    ale pochodzący z przestępstwa.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-11-15 13:27:53
    Od: Kviat

    W dniu 15.11.2020 o 12:58, A. Filip pisze:

    > ile musi upłynąć "od poczęcia" żeby dało się pobrać próbki do badań
    > genetycznych lub zauważyć (jednoznacznie) wady rozwojowe?

    Próbki do badań genetycznych pobiera się od wielu lat.
    Więc to żadna wiedza tajemna ile musi upłynąć, a ty pytasz jakby cię
    wczoraj odhibernowali.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr