    From: kris_gor <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot towaru.
    Date: Tue, 14 Oct 2008 21:24:09 +0200

    Witam!!!

    Zakupiłem sprzęt elektroniczny na naszym pięknym allegro.
    Nie nowy, używany. Sprzedawca napisał w opisie, że daje tydzień na
    rozruch i sprawdzenie. Tygodnia jeszcze niema, chcę sprzęt zwrócić,
    ponieważ jest w nim kilka usterek, które mi się nie podobają.
    Sprzedawca jednak stwierdził radośnie, że on tydzień liczy od czasu
    wysyłki i o zwrocie mowy być nie może. To jest akurat śmieszne
    bo gdyby mi poczta dostarczyła przesyłkę po tygodniu (co się jej często
    zdarza) to by wyszło na to, że w ogóle nie mogę sprawdzić towaru.

    Jest jakiś paragraf na to?

    Kolejna sprawa to taka, że na wszystkich forach piszą powołując się
    "Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa"
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=75

    o 10 dniowej możliwości odstąpienia od umowy.
    Ale to wszystko tyczy się jak kupuję od firmy, natomiast
    jakoś nie mogę się nigdzie doszukać takiej wykładni,
    gdy kupuję od osoby prywatnej. Aukcja była na "Kup Teraz".
    Jak wyglądają moje prawa w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam i proszę o kaganek oświaty w tej sprawie.