  • 21. Data: 2021-04-09 15:53:54
    Temat: Re: Zajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 13:08:58 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jak tych przekazanych pieniedzy uzbietra sie wiecej?
    > Skarbowka odda ?

    Przecież zobowiązanie do zajęcia reguluje zobowiązany, jeśli jest
    winien Wiesiowi więcej niż kwota zajęcia to przekazuje kwotę
    określoną w zajęciu a nadwyżkę do Wiesia.
    Zobowiązanie do zajęcia nie działa tak jak zajęcie nałożone
    bezpośrednio na dłużnika przez komornika, to tylko wezwanie dla
    "trzeciej strony" aby nie wypłacała należnej kwoty dłużnikowi tylko
    komornikowi.

    > Ale ... jesli pieniadze nie sa Wiesia, a "organizatora" ... to co z
    > podatkiem od darowizny ?

    To zdaje się reguluje (pobiera, odprowadza) portal zbieraczkowy, ale
    nie wiem czy wszystkie tak działają.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2021-04-09 15:59:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 14:52:09 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Oj znam takich sporo.
    > Zadłużenie to stan umysłu w wielu przypadkach (choć
    > być może spowodowany jakąś tragedią), i dotyczy
    > to osób z wysokim
    > wykształceniem.

    Wcale nie musiał być "idiotą", ktoś mu mógł doradzić, że takie
    "zgłoszenie dłużnika (Wiesia)" do US spowoduje natychmiast wysłanie
    do tego dłużnika zobowiązania. A youtuber wystraszony pismem może
    chociaż spłaci jego zadłużenie w US, skoro sam do rąk mu nie chciał
    mu dać kasy.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-04-09 16:48:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Przecież zobowiązanie do zajęcia reguluje zobowiązany, jeśli jest
    >winien Wiesiowi więcej niż kwota zajęcia to przekazuje kwotę
    >określoną w zajęciu a nadwyżkę do Wiesia.

    Ale takich zobowiazanych moze byc wiecej.
    Jeden da 50 tys, drugi 50 tys, trzeci 50 tys ... a dlugu bylo tylko 50
    tys.

    A jak dlug zostanie splacony ... to US rownie starannie powiadamia
    wszystkich, ze nie trzeba wiecej ?

> [...]
    >komornikowi.

    >To zdaje się reguluje (pobiera, odprowadza) portal zbieraczkowy, ale

    Normalnie, jak wiele ludzi wplaca/darowuje drobne, to sie moga miescic
    w kwocie wolnej.

    A tu nagle sie nam robi jeden duzy posrednik.

    J.

  • 24. Data: 2021-04-09 20:34:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 16:48:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale takich zobowiazanych moze byc wiecej.
    > Jeden da 50 tys, drugi 50 tys, trzeci 50 tys ... a dlugu bylo tylko
    > 50
    > tys.

    I tak bywa, wtedy zwraca nadwyżkę.

    > A jak dlug zostanie splacony ... to US rownie starannie powiadamia
    > wszystkich, ze nie trzeba wiecej ?

    Tak, a w przypadku tylko zmiany stanu zadłużenia wysyła aktualizację.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2021-04-09 22:21:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2021 o 07:09, Marek pisze:
    > No przecież odniosłeś się do cytatu mówiącego o pieniądzach, więc z czym
    > się nie zgadzasz??

    Zbiórka była na leczenie, czy tam inne potrzeby, a nie na pieniądze.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2021-04-09 22:24:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 22:21:23 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Zbiórka była na leczenie, czy tam inne potrzeby, a nie na pieniądze.

    Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi? Przecież leczenie inne potrzeby
    są za pieniądze. Jak wyobrażasz sobie zbiórkę na leczenie bez
    pieniędzy?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2021-04-09 22:24:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2021 o 13:08, J.F. pisze:

    > Chyba "nie tylko". Pytanie czy moze zabrac przedmioty przekazane, czy
    > takze dopiero czekajace na przekazanie.

    Zażądał ewentualnej gotówki.

    > A jak tych przekazanych pieniedzy uzbietra sie wiecej? Skarbowka odda
    > ?

    Z tego, co widywałem, to wezwanie określa maksymalną kwotę.

    > Ale ... jesli pieniadze nie sa Wiesia, a "organizatora" ... to co z
    > podatkiem od darowizny ?

    Celna uwaga. Generalnie takie pomysły rodzą wiele problemów.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-04-09 22:51:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2021 o 22:24, Marek pisze:

    > Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi? Przecież leczenie inne potrzeby są
    > za pieniądze. Jak wyobrażasz sobie zbiórkę na leczenie bez pieniędzy?

    Postaram się najjaśniej, jak umiem. Jest taki niuans prawny:

    Jeśli zrobimy zrzutkę na kozę dla pijaka, a on innych kóz nie ma, to:

    1) Komornik zająć kozy nie może.
    2) Nie mamy obowiązku kozy przesyłać komornikowi, bo on chce tylko
    pieniądze.
    3) Pijak kozę może sprzedać i spłacić dług.

    Jeśli robimy zrzutkę kasy dla pijaka, to mamy mu kasę wypłacić. W tym
    wypadku mamy obowiązek wypłacić komornikowi.

    Jeśli robimy zrzutkę na leczenie pijaka, to płacimy ośrodkowi. Komornik
    pobytu w ośrodku zająć nie może. Płacimy ośrodkowi, a nie pijakowi, więc
    nie mamy obowiązku wypłaty pieniędzy komornikowi.

    Mam nadzieję, że pomogłem.

    --
    Robert Tomasik