  • 1. Data: 2008-10-24 11:30:43
    Temat: Wyrok w trybie nakazowym i wezwanie do zaplaty
    Od: Kunio <n...@n...net>

    Witam, jakis czas temu zostałem oskarżony z art KK. Bylem na
    przesluchaniu itp. Liczylem na rozprawe w sadzie zeby moc sie bronic.
    Bylo to przed wakacjami. Pozniej wyjechalem na cale wakacje i na pocz.
    lipca dostalem z Sadu wyrok w trybie nakazowym ktorego nie odebralem (bo
    mnie nie bylo).
    Ze byl to wyrok, tak podpatrzył moj ojciec, ktory oczywiscie listu nie
    odebral. Do dzisiaj czekalem na ponowny list z wyrokiem aby moc sie
    odwołać. Dzisiaj dostalem WEZWANIE do uiszczenia grzywny za wyrok w tej
    wlasnie sprawie. Zadzwonilem do Sadu i babka mowi ze byl do mnie
    wysylany wyrok 2 razy. Jak juz pisalem nie bylo mnie do wrzesnia w domu
    takze nie mialem jak odebrac. A list dotarl tylko RAZ a nie dwa - jak
    mowią. Oczywiscie chcialbym sie teraz od tego odwolac ale sprawa odbyla
    sie w trybie nakazowym 02.07.2008.
    Mam jakies szanse zeby Sąd zadecydował o sprawie w trybie normalnym ??

  • 2. Data: 2008-10-24 12:31:01
    Temat: Re: Wyrok w trybie nakazowym i wezwanie do zaplaty
    Od: kam <...@...pl>

    Kunio pisze:
> [...]
    > Bylo to przed wakacjami. Pozniej wyjechalem na cale wakacje i na pocz.
    > lipca dostalem z Sadu wyrok w trybie nakazowym ktorego nie odebralem (bo

    oczywiście nie zadałem sobie trudu przeczytania pouczenia które
    dostałem, a następnie poinformowania o wyjeździe

    > Mam jakies szanse zeby Sąd zadecydował o sprawie w trybie normalnym ??

    możesz próbować wnosić o przywrócenie terminu...

    KG

  • 3. Data: 2008-10-24 12:35:36
    Od: Kunio <n...@n...net>

    kam pisze:

    > oczywiście nie zadałem sobie trudu przeczytania pouczenia które
    > dostałem, a następnie poinformowania o wyjeździe

    gdzie je dostałem mi wytłumacz

    > możesz próbować wnosić o przywrócenie terminu...

    i tak zrobie

  • 4. Data: 2008-10-24 12:51:00
    Od: kam <...@...pl>

    Kunio pisze:
    > gdzie je dostałem mi wytłumacz

    przy przesłuchaniu
    a nawet jak nie dostałeś to podpisałeś że dostałeś

    KG

  • 5. Data: 2008-10-24 20:58:22
    Od: Kunio <n...@n...net>

    kam pisze:

    > przy przesłuchaniu
    > a nawet jak nie dostałeś to podpisałeś że dostałeś
    >
    > KG

    owszem, bylo takie cos ale na przesluchaniu na komendzie i dotyczylo to
    wezwan na Policje a nie do sadu.
    Czy sedzia sam moze zdecydowac w jakim trybie rozpatrzyc sprawe czy robi
    to na wniosek organu prowadzacego sledztwo ?
    Zalezalo mi na rozprawie w trybie zwyklym a sad rozpatrzyl to w trybie
    nakazowym i zastanawiam sie dlaczego tak zrobil

  • 6. Data: 2008-10-24 21:32:26
    Od: Kunio <n...@n...net>

    Kunio pisze:
> [...]
    i jeszcze jedno:
    Sad rozpatrzyl sprawe w trybie nakazowym a kodeks postepowania karnego
    mowi jasno:

    Art. 501. (351) Wydanie wyroku nakazowego jest niedopuszczalne:
    1) w stosunku do osoby pozbawionej wolności w tej lub innej sprawie,
    2) w sprawie z oskarżenia prywatnego,
    3) jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 79 § 1.

    A moja sprawa była wlasnie z oskarzenia prywatnego!!

  • 7. Data: 2008-10-25 14:17:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Kunio pisze:
    > owszem, bylo takie cos ale na przesluchaniu na komendzie i dotyczylo to
    > wezwan na Policje a nie do sadu.

    dotyczyło całego postępowanie

    > Czy sedzia sam moze zdecydowac w jakim trybie rozpatrzyc sprawe czy robi
    > to na wniosek organu prowadzacego sledztwo ?

    sam decyduje

    > Zalezalo mi na rozprawie w trybie zwyklym a sad rozpatrzyl to w trybie
    > nakazowym i zastanawiam sie dlaczego tak zrobil

    bo uznał że nie ma wątpliwości

    KG

  • 8. Data: 2008-10-25 14:18:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Kunio pisze:
    > A moja sprawa była wlasnie z oskarzenia prywatnego!!

    gdyby była z oskarżenia prywatnego, to pewnie byś nie był przesłuchiwany
    na policji
    nie myl czyjegoś zawiadomienia z prywatnym aktem oskarżenia

    KG