  • 1. Data: 2021-12-05 21:10:56
    Temat: Wykroczenie pouczenie
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Wykroczenie. Przyjeżdża patrol, gada z jednymi i drugimi, wpisuje,
    notuje jak zwykle, daje pouczenie, kończy interwencję i odjeżdża.
    Sprawca zadowolony, poszkodowany ma niedosyt.
    Czy patrol może ot tak jednak przemyśleć sprawę, wrócić po 3 godzinach
    do tej sprawy i jednak zakończyć mandatowo ?

  • 2. Data: 2021-12-05 22:00:57
    Temat: Re: Wykroczenie pouczenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2021 o 21:10, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Czy patrol może ot tak jednak przemyśleć sprawę, wrócić po 3 godzinach
    > do tej sprawy i jednak zakończyć mandatowo ?

    Patrol już zakończył pouczeniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-12-05 22:05:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Patrol już zakończył pouczeniem.

    On się nie pyta jaka jest "przygniatająca praktyka" tylko czy *może*.
    Twoja odpowiedź niewystarczająco wyklucza możliwość że jednak może
    według standardów odpowiednich dla grupy prawo.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-12-05 22:25:42
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Patrol już zakończył pouczeniem.

    Pytam bo kilka godzin od publikacji:
    https://www.youtube.com/watch?v=rC0YjcMS6S4
    prawie 3tys komentarzy. Dużo niezadowolonych.

  • 5. Data: 2021-12-05 22:39:05
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    W dniu 2021.12.05 o 22:25, Krzysztof kw1618 pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=rC0YjcMS6S4

    Czy dobrze pamiętam, czytałem kiedyś Twoją wypowiedź, że nie popierasz
    takich działań, a cytujesz tutaj takie kanały ?

    Ja też nie popieram takich "interwencji", chociaż warto obejrzeć, aby
    wiedzieć jak jest, jak bywa.

    Są adresy email i procedury na zgłaszanie takich rzeczy. Siedzi
    funkcjonariusz(ka) i 8 godzin obrabia tego typu materiały i wydaje mi
    się, że wtedy nie ma zmiłuj.
    100 zł, 500 zł czy za trawnik nawet 1000 zł, sprawcom najczęściej nie
    chce się walczyć, mandaty płacą.
    10 czy 20 razy zaparkuje źle, dostanie 20 listów o wskazanie kierującego
    i na prawdę przestanie źle parkować.

  • 6. Data: 2021-12-05 22:54:55
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.05 o 22:39, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > takich działań, a cytujesz tutaj takie kanały ?
    >
    > Ja też nie popieram takich "interwencji", chociaż warto obejrzeć, aby

    Popieram, ale realizacja Wojciecha jest mało prawnicza. Gdyby podszedł
    do tego prawniczo, to może i by ten kierowca dostał 250zł + 500 zł
    Zgadzam się z jednym z komentujących, że autor materiału zgłaszał
    naruszenie ale zadziałał niezgodnie z art. 3 kodeksu drogowego.

    Niestety tego typu "interwencje" i doprowadzanie do ukarania sprawcy, to
    tylko drogą urzędowo-papierową, jeśli patrol przybyły na miejsce ocenił
    inaczej.
    Dlatego pytałem, czy patrol po refleksji mógłby jednak zmienić swoje
    zakończenie.

    Co innego pościg obywatelski za jadącym zygzakiem, czy pościg za
    złodziejem sklepowym, co czasem się zdarza w centrach handlowych.
    Dynamiczna akcja sprawcy wymaga dynamizmu od obywateli.

  • 7. Data: 2021-12-06 00:26:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2021 o 22:05, A. Filip pisze:
    > On się nie pyta jaka jest "przygniatająca praktyka" tylko czy *może*.

    Zatem rozwinę do pełnego zdania, choć wydawało mi się to oczywiste.
    Patrol Policji zakończył prawomocnie postępowanie w sprawie o
    wykroczenie poprzez pouczenie sprawcy. Nie można drugi raz prowadzić
    postępowania w sprawie o wykroczenie w tej samej sprawie - art. 5§1 pkt 8.

    > Twoja odpowiedź niewystarczająco wyklucza możliwość że jednak może
    > według standardów odpowiednich dla grupy prawo.

    Kilka razy musiałem przeczytać to zdanie zanim zrozumiałem, co chciałeś
    napisać - chyba.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-12-06 15:01:59
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > wykroczenie poprzez pouczenie sprawcy. Nie można drugi raz prowadzić
    > postępowania w sprawie o wykroczenie w tej samej sprawie - art. 5§1 pkt 8.

    Jeśli zostaną ujawnione nowe okoliczności to jak to się traktuje ?

  • 9. Data: 2021-12-06 17:51:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2021 o 15:01, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Jeśli zostaną ujawnione nowe okoliczności to jak to się traktuje ?

    Jako upriardliwego obywatela.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-12-06 18:03:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wszczynają w 11. miesiącu i w 12. wysyłają naiwnemu powiadamiającemu, że się
    przedawniło.

    -----