    Date: Sun, 5 Dec 2021 22:54:55 +0100
    Subject: Re: Wykroczenie pouczenie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.05 o 22:39, Henryk Hajdan pisze:

    > Czy dobrze pamiętam, czytałem kiedyś Twoją wypowiedź, że nie popierasz
    > takich działań, a cytujesz tutaj takie kanały ?
    >
    > Ja też nie popieram takich "interwencji", chociaż warto obejrzeć, aby
    > wiedzieć jak jest, jak bywa.

    Popieram, ale realizacja Wojciecha jest mało prawnicza. Gdyby podszedł
    do tego prawniczo, to może i by ten kierowca dostał 250zł + 500 zł
    Zgadzam się z jednym z komentujących, że autor materiału zgłaszał
    naruszenie ale zadziałał niezgodnie z art. 3 kodeksu drogowego.

    Niestety tego typu "interwencje" i doprowadzanie do ukarania sprawcy, to
    tylko drogą urzędowo-papierową, jeśli patrol przybyły na miejsce ocenił
    inaczej.
    Dlatego pytałem, czy patrol po refleksji mógłby jednak zmienić swoje
    zakończenie.

    Co innego pościg obywatelski za jadącym zygzakiem, czy pościg za
    złodziejem sklepowym, co czasem się zdarza w centrach handlowych.
    Dynamiczna akcja sprawcy wymaga dynamizmu od obywateli.