  • 11. Data: 2022-05-10 19:10:25
    Temat: Re: Woda z basenu - podlewanie trawnika
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-10 o 18:52, J.F pisze:
> [...]
    multifunkcyjne-20g-basen-11828062882?fromVariant=120
    54506992

    > Nie chca sie pochwalic skladem.
    > A to jednak 200g chemikaliow w tabletce, nie wiadomo co sie ulatnia,
    > a co zostanie ...

    A myślisz, że jak padał deszcz, to ten basen był chroniony przed
    dopływem deszczówki?
    Czy też może ta woda z opadu gromadzi się w takim basenie obok tej
    "chlorowanej"
    i można je łatwo odrębnie eksploatować?
    Nie wiadomo do końca czy to na pewno ta sama woda co była nalana :-).

  • 12. Data: 2022-05-10 19:13:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:52 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    54506992

    > Nie chca sie pochwalic skladem.
    > A to jednak 200g chemikaliow w tabletce, nie wiadomo co sie ulatnia,

    skład był na opakowaniu, ale wywaliłem puste na jesieni.
    Kobieta z sanepidu nie miała obiekcji co do chloru i chemii - jej
    chodziło, o to, że tam kąpią się ludzie i woda "po ludziach" jest
    niebezpiecznym ściekiem.
    A po to się między innymi daje te tabletki aby zneutralizować wodę "po
    ludziach".

    TG

  • 13. Data: 2022-05-10 19:17:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Basen ma ponad 50 m3. To jest parę miesięcy podlewania trawnika/ogródka
    > po sezonie basenowym (lub przed sezonem jak teraz).

    Trzymasz wodę do wiosny?

    MJ

  • 14. Data: 2022-05-10 19:23:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 19:13:57 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > niebezpiecznym ściekiem.
    > A po to się między innymi daje te tabletki aby zneutralizować wodę "po

    Kobieta zapewne ma racje ... z punktu widzenia sanepidu,
    ale jakos ludzie sie kąpia w rzekach, jeziorach i stawach,
    i zadnego niebezpieczenstwa nie ma :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-05-10 19:25:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:10 cef <c...@i...pl> pisze:

    > A myślisz, że jak padał deszcz, to ten basen był chroniony przed
    > dopływem deszczówki?

    W lecie w poprzednim sezonie nie był chroniony. Ale na po sezonie wg
    zaleceń producenta spuściłem 1/3 objętości (jeszcze wtedy nie wiedziałem,
    że nie wolno na trawnik), dałem podwójną dawkę chemii do skimera i całość
    przykryłem grubą plandeką "zimową". Teraz mam na tej plandece z 20 cm wody
    (8,5 m3, po opadach i śniegu) w której mam "intensywne życie", jak
    zerkałem pod plandekę - tam też jest "życie" ale inne i rzadsze :-)

    TG

  • 16. Data: 2022-05-10 19:26:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:17 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Trzymasz wodę do wiosny?

    Tak, w poście do cef opisałem dlaczego.

  • 17. Data: 2022-05-10 19:38:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:23 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Kobieta zapewne ma racje ... z punktu widzenia sanepidu,

    Tyle, że na moim trawniku i innych publicznych srają i szczają psy, koty i
    inne.
    Mój landser ma 80kg, jak się wypróżni to pół łopaty:-)
    Kobieta z sanepidu nie miała obiekcji do srania psa na mój trawnik. Jak
    pogóglałem jakie są pasożyty w psich/kocich ekskrementach to basen nawet
    100m3 przy tym kuca.

    > ale jakos ludzie sie kąpia w rzekach, jeziorach i stawach,
    > i zadnego niebezpieczenstwa nie ma :-)

    Ano

    TG

  • 18. Data: 2022-05-10 20:29:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > plandece z 20 cm wody (8,5 m3, po opadach i śniegu) w której mam
    > "intensywne życie", jak zerkałem pod plandekę - tam też jest "życie" ale

    Nie znam się, ale się wypowiem:
    skoro są pompy takie do nawadniania, gdzie w komorze mieszalnika
    można dodać chemię (nawóz), to pewnie są też takie
    instalacje gdzie można przepuścić tę wodę przez zestaw filtrująco-
    odkażający i wtedy można ją lać na trawnik.

  • 19. Data: 2022-05-10 21:34:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 19:38:16 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Kobieta z sanepidu nie miała obiekcji do srania psa na mój trawnik. Jak
    > pogóglałem jakie są pasożyty w psich/kocich ekskrementach to basen nawet

    A jak sie wyszczasz Ty do wiadra, to powstaje niebezpieczny sciek :-)

    J.

  • 20. Data: 2022-05-10 21:38:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 20:29 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > instalacje gdzie można przepuścić tę wodę przez zestaw filtrująco-
    > odkażający i wtedy można ją lać na trawnik.

    Mam oba rozwiązania :-) - mam nawodnienie ze sterownikami, elektrozaworami
    i z dozowaniem nawozów i duży, basenowy filtr piaskowy, który uzdatni
    każdą wodę. Nie obawiam się o ekologię i kondycję trawnika po podlewaniu
    wodą basenową, chodzi mi o to jaki jest status prawny tego podlewania.

    TG