  • 21. Data: 2022-05-11 01:55:37
    Temat: Re: Woda z basenu - podlewanie trawnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-10, Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:
> [...]
    >>> https://allegro.pl/oferta/5kg-chlor-basenu-tabletki-
    multifunkcyjne-20g-basen-11828062882?fromVariant=120
    54506992

    > skład był na opakowaniu, ale wywaliłem puste na jesieni.
    > Kobieta z sanepidu nie miała obiekcji co do chloru i chemii - jej
    > chodziło, o to, że tam kąpią się ludzie i woda "po ludziach" jest
    > niebezpiecznym ściekiem.
    > A po to się między innymi daje te tabletki aby zneutralizować wodę "po
    > ludziach".

    Poszukaj przepisów dotyczących dopuszczalnej zawarości organicznych
    związków chloru (głównie chodzi o chloraminy) w wodzie i zleć badania
    wody w basenie. Jak stężenie wyjdzie niższe niż dopuszczalna wartość
    maksymalna, to podlej. Jak nie, to nie podlewaj :)

    Jak ja chciałbym miec w życiu takie dylematy.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2022-05-11 15:23:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ktoś się może orientuje - czy mogę wodą z przydomowego basenu podlewać
    > trawnik?

    W Warszawie woda z basenów miejskich nie jest spuszczana do kanalizacji,
    tylko służy do podlewania i polewania ulic.
    Jak widać, da się.

    --
    -
    Akarm

  • 23. Data: 2022-05-11 16:26:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2022 o 15:23, Akarm pisze:

    > W Warszawie woda z basenów miejskich nie jest spuszczana do kanalizacji,
    > tylko służy do podlewania i polewania ulic.
    > Jak widać, da się.

    Wszystko się da, tylko pytanie, czy należy. Odprowadzanie wody
    deszczowej, czy z ulic opadowej do kanalizacji ściekowej powoduje jakieś
    tam perturbacje na oczyszczalni ścieków. Niespecjalnie się na tym znam,
    ale zdaje się, że obumierają od tego jakieś bakterie, czy inne
    drobnoustroje, które czyszczą te ścieki.

    U nas jeden z miejskich basenów był zaprojektowany w ten sposób, że
    zasilała go woda z rzeki, a potem wodę zrzucano z powrotem do rzeki. Na
    dolocie była taka studzienka osłonięta "kibelkiem", gdzie wrzucano coś
    tram, by wodę z rzeki uzdatnić. Potem ktoś uznał, że to złe. Instalację
    pobierania wody z rzeki zamknięto, natomiast doprowadzono wodę z
    wodociągów.

    W pobliskiej rzece raz na czas dochodziło do "pomoru" ryb. Po prostu
    nagle pływały do góry brzuchem. Dopiero po kilku latach skojarzono, że
    ryby zdychają, jak oni wodę z basenu do rzeki zrzucają. Okazało się, że
    w wodzie był chlor, a ten rybkom nie służył.

    Obecnie wodę zrzucają, ale ryb nie zabijają. Nie wiem, czy mniej chloru
    dodają, czy też coś innego wymyślili.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2022-05-11 18:09:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 15:23 Akarm <a...@w...pl> pisze:

    > W Warszawie woda z basenów miejskich nie jest spuszczana do kanalizacji,
    > tylko służy do podlewania i polewania ulic.
    > Jak widać, da się.

    Skąd masz takie info? - jakiś link?

    TG

  • 25. Data: 2022-05-11 19:00:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Skąd masz takie info? - jakiś link?

    Władze Warszawy na bieżąco chwalą się swoimi osiągnięciami, między
    innymi każdorazowym wykorzystaniem wody z basenów.
    Przykładowy link:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10
    157749600776270&id=220402816269

    --
    -
    Akarm

  • 26. Data: 2022-05-11 20:55:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.05.2022 17:42, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Sanepid "przez telefon" twierdzi

    Po licznych dowodach z ostatnich dwóch lat, nie wiem po co jeszcze o
    cokolwiek się pytać tej instytucji.

    https://legaartis.pl/blog/2022/01/09/rpo-wzywa-sanep
    id-do-zaprzestania-stosowania-nielegalnych-procedur/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2022-05-11 21:19:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:00 Akarm <a...@w...pl> pisze:

    > Władze Warszawy na bieżąco chwalą się swoimi osiągnięciami, między
    > innymi każdorazowym wykorzystaniem wody z basenów.
> [...]

    Super, dzięki!

    TG