  • 1. Data: 2007-01-09 16:09:02
    Temat: Umowa zlec/o dzieło a użyczenie oprogramowania
    Od: Robert Latała <e...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Prosze uprzejmie o pomoc w pewenj kwestii, którą pozwolę sobie
    przedstawić poniżej.

    Istnieje jednosobowa firma komputerowa (osoba fizyczna) prowadząca
    działalność gospodarczą z zakresu informatyki (strony www, hosting,
    aplikacje na zlecenie, grafika reklamowa, itp). Do wykonania zleceń
    używane jest licencjonowane oprogramowanie (w szczególności Adobe
    Photohsop, Macromedia Flash, Borland Delphi C++, Borland Delphi Dephi
    *).
    Wszystkie programy są w wersjach jednostanowiskowych.

    Problem:
    - firma zleca wykonanie części projektu podwykonawcy (osoba fiyczna),
    która nie posiada narzędzi (oprogramowania) do wykonania w/w zlecenia

    Pytania:
    - czy można zawrzeć w umowie (o dzieło? zlecenie?) paragraf mowiący o
    tym, iż na czas wykonania zlecenia Zleceniodawca użyczy (?) wymaganych
    narzędzi programistycznych, które zostaną odinstalowane z komputera
    Zleceniodawcy i zainstalowane na komputerze Zleceniobiorcy (dla
    przypomnienia - wersje jednostanowiskowe oprogramowania)
    - czy w przypadku kontroli legalności oprogramowania w komputerze
    Zleceniobiorcy wystarczy do potwierdzenia legalności oprogramowania w/w
    umowa + ksero FV zakupu w/w oprogramowania + ksero licencji

    * nazwy marek/towarów zastrzeżone dla odp. producentów
    Robert Latala, MD
    mailto:er2002@##WYKASUJ##poczta.onet.pl
    502 43 46 44 #gg145720

  • 2. Data: 2007-01-10 01:21:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert Latała " <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Zleceniobiorcy wystarczy do potwierdzenia legalności oprogramowania w/w
    > umowa + ksero FV zakupu w/w oprogramowania + ksero licencji

    Nie możesz pożyczać oprogramowania.
    Więc żadne zapisy w umowie zleceniu ci tu nie pomogą, bo i tak złamiesz, jak
    nie ustawę to licencję oprogramowania.

  • 3. Data: 2007-01-10 19:16:42
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > Nie możesz pożyczać oprogramowania.
    > Więc żadne zapisy w umowie zleceniu ci tu nie pomogą, bo i tak złamiesz, jak
    > nie ustawę to licencję oprogramowania.

    A gdyby umowa dotyczyła nie oprogramowania, tylko laptopa na którym jest
    ono zainstalowane?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak