  • 1. Data: 2007-01-09 15:37:24
    Temat: fotelik dzieciecy ...
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    Witam,

    jak wg tworczosci naszych kochanych poslow wyglada kwestia przewozenia
    na tylnym siedzeniu dziecka nie w pelnym foteliku, a tylko na
    foyeliku-podkladce (tzw "poddupnik)?
    znaczy sie od jakiego wieku/wagi/wzrostu/inne mozna przewozic dzieci
    na tylnym siedzeniu tylko na takim poddupniku?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2007-01-09 16:11:20
    Temat: Re: fotelik dzieciecy ...
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:igd7q2d8hpnkclbmepsq3a9s8f9tg9naqa@4ax.com...

    > znaczy sie od jakiego wieku/wagi/wzrostu/inne mozna przewozic dzieci
    > na tylnym siedzeniu tylko na takim poddupniku?

    Skarbnica wiedzy o fotelikach, lacznie z testami fotelikow
    http://fotelik.info/

    Angie

  • 3. Data: 2007-01-09 16:22:09
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007 17:11:20 +0100, "Angie" <J...@O...EU> wrote:

    >Skarbnica wiedzy o fotelikach, lacznie z testami fotelikow
    >http://fotelik.info/

    hmmm... nazwa grupy to pl.soc.prawo
    tak wiec pytam sie o strone prawna wozenia dziecka na poddupniku.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-01-09 16:53:28
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007 17:53:29 +0100, "Angie" <J...@O...EU> wrote:

    >Jakbys sie wysilil i zerknal na te strone to bys znalazl tam dzial Przepisy
    >ruchu drogowego w Polsce a foteliki i nie musialbys produkowac kolejnego
    >postu

    strone ta sprawdzilem wczesniej.
    zwroc uwage ze:
    "W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w
    wieku do 12 lat, nie przekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w
    foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci,
    odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom
    technicznym."

    jest to dosyc ogolny zapis - np. czy poddupnik wg prawa kwalifikuje
    sie jako fotelik? czy tez moze jest w kategorii inne urzadzenie?
    a moze nie zawiera sie w tych definicjach?
    oczywiscie chodzi mi o definicje prawne, a nie praktyczne...

    a mnie interesuje, czy istnieje konkretny przepis lub rozporzadzenie
    opisujacy kwestrie warunkow uzywania poddupnikow.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2007-01-09 16:53:29
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:u4g7q2hg73asa4kd0q2f6tqgtvcl820lth@4ax.com...

  • 6. Data: 2007-01-10 16:33:01
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > jest to dosyc ogolny zapis - np. czy poddupnik wg prawa kwalifikuje
    > sie jako fotelik?

    Jako inne urządzenie i niech ktoś udowodni, że jest inaczej :-)

    +inż.leva+