  • 11. Data: 2021-11-23 00:40:09
    Temat: Re: Umowa o dzieło a przeniesienie własności
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 22:52, Cavallino pisze:

    > Czy można teraz po prostu napisać skuteczny prawnie aneks o
    > przeniesieniu własności w danej chwili?

    A czemu nie? Przejąć, to co jest i na przyszłość unormować tak, jak
    zaproponowałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-11-23 10:32:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 15:09:20 +0100, Cavallino wrote:

    > Ano.

    > Tu nawet nie chodzi o to żeby już teraz dostarczył, tylko żebym prawnie
    > stał się tego właścicielem.

    Dostarczy, umowa spisana, zaliczka wplacona, faktura nie wystawiona
    ... no ciekaw jestem, czyje to jest.
    I czy komornik moze zajac ... jak sie dowie :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-11-24 10:06:16
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 22 Nov 2021 14:47:14 +0100, użytkownik Cavallino napisał:

    > Domek modułowy.
    >

    > No tylko jak to nazwać żeby było nie do wzruszenia (w sensie przejścia
    > tej własności na mnie tu i teraz)?

    Szukaj odpowiedzi u prawników a nie tutaj. Bo tu nikt nawet nie zauważył,
    że według kodeksu cywilnego w typowych wypadkach właścicielem budynku
    jest właściciel gruntu. I w związku z tym zapewne wcale nie chodzi ci o
    stanie się właścicielem budynku (bo już nim jesteś) tylko o coś innego.
    Umowy o usługi budowlane mają swoją specyfikę.

  • 14. Data: 2021-11-24 10:36:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-11-2021 o 10:06, jureq pisze:

> [...]
    > stanie się właścicielem budynku (bo już nim jesteś) tylko o coś innego.
    > Umowy o usługi budowlane mają swoją specyfikę.

    Nikt nie powiedział, że to budynek, ani że umowa o usługi budowlane.
    Zupełnie inny przypadek.

  • 15. Data: 2021-11-24 12:33:08
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 24 Nov 2021 10:36:11 +0100, użytkownik Cavallino napisał:

    > Nikt nie powiedział, że to budynek, ani że umowa o usługi budowlane.
    > Zupełnie inny przypadek.

    Jeśli "domek modułowy", to nie budowa to przepraszam.

  • 16. Data: 2021-11-24 12:44:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-11-2021 o 12:33, jureq pisze:

    > Jeśli "domek modułowy", to nie budowa to przepraszam.

    Nie - to o czym była mowa to produkcja domku mobilnego w fabryce.

  • 17. Data: 2021-11-24 13:14:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 listopada 2021 o 12:33:11 UTC+1 jureq napisał(a):

    > Jeśli "domek modułowy", to nie budowa to przepraszam.

    Sama _budowa_ domku modułowego trwa 2-3 dni - moduły (jeśli nie wiesz, i nie masz
    tzw. "internetu", to dla uruchomienia wyobraźni jedno zdanie - taki moduł ma zwykle
    wielkość pomieszczenia - ze ścianami, stropem, dachem, podłogą, instalacjami oraz
    często nawet z pełnym wykończeniem) przyjeżdżają z fabryki na lawetach, dźwig je
    ustawia na fundamencie. A potem jeszcze kilka dni na połączenie wszystkich instalacji
    i uszczelnienie połączeń (w tym dachu).

    Więc tu usługi budowlane to może być zrobienie fundamentów (o ile są potrzebne, ale
    raczej są) i przyłączy. No i może ogrodzenia ;P
    A budynek, żeby stał się budynkiem, to trzeba skończyć budowę i wpisać do księgi
    wieczystej.
    Przedtem jest to tylko kupa materiałów budowlanych - jedynie nie całkowitym
    przypadkiem (bo dziennik budowy jest) akurat w taki sposób ułożona.
    No i akurat w PL - czy może w DC, stąd skrzywienie - mamy kupę przypadków, że
    właściciel budynku i właściciel gruntu to dwie różne osoby - i są dwie KW - to się
    nazywa "użytkowanie wieczyste".

    Ja się jedynie zastanawiam, dlaczego tu jest "umowa o dzieło", a nie po prostu
    najzwyczajniejsze zamówienie i umowa sprzedaży?
    Hmmm, tak sobie myślę, jaką to ja umowę miałem z majstrem od kuchni?
    Bo w tej samej umowie sprzedawał mi meble (które sam wcześniej kupował na zamówienie
    w fabryce) oraz robił mi montaż za dodatkowe 10% ceny - montaż tych mebli, jakie mi
    sprzedał oraz dodatkowo innych, kupionych bezpośrednio przeze mnie.
    I czy to też było "działo" czy raczej sprzedaż rzeczy oraz usługi?

  • 18. Data: 2021-11-24 13:19:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 listopada 2021 o 12:44:45 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Nie - to o czym była mowa to produkcja domku mobilnego w fabryce.

    "Mobilnego" czy "modułowego"?

    I rzeczywiście, jeśli chcesz pomocy od fachowca, to do takiego idź i mu niestety
    zapłać.
    Tu jest grupa dyskusyjna "prawo".
    A nie grupa "dla prawników", czy tym bardziej "prawników", ani "darmowego udzielania
    fachowych porad prawnych".

  • 19. Data: 2021-11-24 13:22:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Przedtem jest to tylko kupa materiałów budowlanych - jedynie nie całkowitym
    przypadkiem (bo dziennik budowy jest) akurat w taki sposób ułożona.

    Dziennik jest, albo i nie ma, w przypadku zgłoszenia.

    Dla mnie ciągle to będzie po postawieniu rzecz ruchoma, bo w każdej
    chwili można ją rozkręcić, wziąć ją tym dźwigiem załadować na ciężarówkę
    i przewieźć gdzie indziej.

    Ot taki barakowóz, tyle że bez własnych kół.

  • 20. Data: 2021-11-24 13:30:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 listopada 2021 o 13:22:02 UTC+1 Cavallino napisał(a):
> [...]
    > i przewieźć gdzie indziej.
    >
    > Ot taki barakowóz, tyle że bez własnych kół.

    A, to jeszcze przy okazji "Wóz Drzymały" będzie?
    Hmm, a na pewno nie będzie w żaden sposób "trwale związany z gruntem"?
    Cóż, pozostaje życzyć, aby urzędnicy gminni mieli na to takie samo zapatrywanie jak
    Ty.
    Ale za prąd możesz musieć płacić wg taryfy C, a może nawet ryczałtowo (bez licznika,
    czyli drogo).
    No i nie wiadomo, jak będzie z podłączeniem wody i ew. kanalizacji.