  • 1. Data: 2021-11-20 09:19:15
    Temat: Biden za a nawet przeciw :-) [Kyle Rittenhouse uniewinniony przez ławę przysięgłych]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-59356081

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-11-20 11:15:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-20, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-59356081

    Dziwnie to wygląda faktycznie, ale może diabeł tkwi w szczegółach,
    których nie znamy. Poza tym trudno powstrzymać się przed refleksją, co
    by się działo jakby te trzy osoby nie były białe.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-11-20 14:41:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > ziwnie to wygląda faktycznie, ale może diabeł tkwi w szczegółach,
    > których nie znamy. Poza tym trudno powstrzymać się przed refleksją, co
    > by się działo jakby te trzy osoby nie były białe.

    Ten wyrok jest prawomocny?

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-11-21 02:17:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ten wyrok jest prawomocny?

    Tak się wydaje. Tu jeszcze trochę szczegółów:
    https://www.reuters.com/world/us/jury-rittenhouse-mu
    rder-trial-deliberate-fourth-day-2021-11-19/

    They said he was a civic-minded teen who carried a medical kit in
    addition to his gun [..] Rittenhouse's gun was loaded with 30 rounds of
    full metal jacket bullets, which are designed to penetrate their target.
    [..]
    Rittenhouse testified that he shot Huber after he had struck him with a
    skateboard and pulled on his weapon. He said he fired on Grosskreutz
    after the man pointed the pistol he was carrying at him - an assertion
    Grosskreutz acknowledged under questioning from the defense. Rittenhouse
    testified that he shot Rosenbaum after the man chased him and grabbed
    his gun.

    W sumie to jakby nie zabił tych 2ch i nie próbował trzeciego, a miał
    tylko jeden taki przypadek, to chyba nikt by nie miał większych
    watpliwości. Zamieszki zamieszkami ale nagle co, 3 osoby chcą go zabić
    lub okaleczyć? Ile osób zabito czy okaleczono w czasie tych zamieszek? Z
    drugiej strony nie zmienia to faktu, że mógł działać w przekonaniu, że
    grozi mu takie niebezpieczeństwo co zapewne wystarczy, aby go
    uniewinnić, a że wydaje się mówić prawdę co do przebiegu poszczególnych
    zdarzeń, potwierdziła jedna z ofiar.

    Generalnie to się układa w obraz nastolatka z pewnymi zaburzeniami i
    teraz ciekawe czy coś z tego też nie powinno wyniknąć.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-11-21 08:34:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tylko jeden taki przypadek, to chyba nikt by nie miał większych
    > watpliwości. Zamieszki zamieszkami ale nagle co, 3 osoby chcą go zabić

    No po tym jak zastrzelił pierwszego, to wcale nie byłoby dziwne gdyby go
    chcieli za to roszarpać.

    > Generalnie to się układa w obraz nastolatka z pewnymi zaburzeniami i
    > teraz ciekawe czy coś z tego też nie powinno wyniknąć.

    No ewidentnie wygląda na takiego co sam szukał wrażeń i pechowi wyraźnie
    starał się pomóc. Tak to jest, ze sporą częścią ludzi że bawią się w
    wojnę i myślą, że to jakaś fajna przygoda albo się przygotowują do
    apokalipsy i nie mogą się doczekać aż krzykną "wreszcie!".

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-11-21 09:14:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Generalnie to się układa w obraz nastolatka z pewnymi zaburzeniami i
    > teraz ciekawe czy coś z tego też nie powinno wyniknąć.

    Powinno. Ludzie powinni zacząć sobie zdawać sprawę z tego, że nawet to,
    ze mają przewagę fizyczną nie wyklucza, ze ofiara będzie silniejsza.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-11-21 10:21:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > watpliwości. Zamieszki zamieszkami ale nagle co, 3 osoby chcą go zabić
    > lub okaleczyć? Ile osób zabito czy okaleczono w czasie tych zamieszek?

    tych konkretnych? nie widzę żadnych danych o obrażeniach, ale nie wygląda żeby mieli
    jakieś dodatkowe zgony - ogółem mieli ponad 300 osób aresztowanych, kilkadziesiąt
    podpaleń, zniszczenia na ponad 50 milionów dolarów więc można założyć że obrażeń nie
    kończących się inwalidztwem parę było

    cała historia jest dosyć dobrze opisana:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kenosha_unrest_shootin
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kenosha_unrest

  • 8. Data: 2021-11-22 00:47:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No po tym jak zastrzelił pierwszego, to wcale nie byłoby dziwne gdyby go
    > chcieli za to roszarpać.

    Wątpie, że to były zdarzenia połączone, bo wtedy, mając samemu broń
    raczej by go zastrzelili.

> [...]
    > wojnę i myślą, że to jakaś fajna przygoda albo się przygotowują do
    > apokalipsy i nie mogą się doczekać aż krzykną "wreszcie!".

    No trochę tak to wygląda, przy czym nie wiem, ale spodziewałbym się, że
    osoba nawet mająca broń, na sam widok wyciągniejtej broni skierowanej w
    swoim kierunku, nie zaczyna strzelac jak poerdolona. No chyba, że to
    było na zasadzie pojednku w stylu kowbojskim, tamten wyciaga pistolet,
    no to ten był szybszy.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-11-22 00:52:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-21, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    nie
    > kończących się inwalidztwem parę było
    >
    > cała historia jest dosyć dobrze opisana:

    Rittenhouse was pursued by a group that included Kenosha resident Joseph
    Rosenbaum, who was unarmed.[11] Nearby Racine resident Joshua Ziminski
    fired a shot into the air,[12][13] causing Rittenhouse to turn towards
    Rosenbaum in a parking lot.[14] Rosenbaum then lunged at Rittenhouse and
    tried to take his rifle,[15] after which Rittenhouse shot him four
    times, killing him.[16][17] Rittenhouse then ran down the street while
    being followed by a crowd of at least a dozen people.[18] He tripped and
    fell to the ground after being hit in the head, then fired twice at
    Maurice Freeland, who jump kicked him, missing both shots.[19][20] While
    Rittenhouse was still on the ground, Silver Lake resident Anthony Huber
    struck him in the shoulder with a skateboard and attempted to take his
    rifle. Rittenhouse shot him once in the chest, killing him.[11][21] West
    Allis resident Gaige Grosskreutz then approached Rittenhouse while
    pointing[22][23] a handgun at him.[8] Rittenhouse shot him once in the
    right arm.[21][24]

    No to trochę wyjaśnia. Shrek miał rację.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-11-22 06:25:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wątpie, że to były zdarzenia połączone, bo wtedy, mając samemu broń
    > raczej by go zastrzelili.

    No z jakiegoś powodu za nim biegli.

    > No trochę tak to wygląda, przy czym nie wiem, ale spodziewałbym się, że
    > osoba nawet mająca broń, na sam widok wyciągniejtej broni skierowanej w
    > swoim kierunku, nie zaczyna strzelac jak poerdolona.

    To stany. Tam nie trzeba przechodzić badań żeby mieć broń. Zresztą u nas
    jak kiedyś czekałem w jednej poczekalni z tymi co po pozwolenie, to
    osobiście jestem zdania, że to bardziej pojebana część społeczeństwa i
    psychotestów nie powinni przejść:(

    > No chyba, że to
    > było na zasadzie pojednku w stylu kowbojskim, tamten wyciaga pistolet,
    > no to ten był szybszy.

    Z pierwszym to może i tak. Następnych dwóch - on uciekal oni go gonili.

    --
    Shrek