eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 81. Data: 2021-04-30 18:39:46
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2021 o 10:30, J.F pisze:

    >> Potrzymaj panu prezydentowi piwo.
    >
    > Ale to akurat moze byc oficjanie zapisane.

    Wiele rzeczy jest oficjalnie zapisane, a jednak poniżej minimów w
    smoleńsku zeszli i z babimostu w przestrzeni G lecieli.

    > Jest po zachodzie slonca, wiec jest noc, wiec nie ma mowy o VFR.

    Albo dajmy na to nie ma stanu wyjątkowego więc nie ma mowy o zakazie
    zgromadzeń:P

    >>> Przed lotniskiem niewatpliwie.
    >>
    >> Na lotnisko to nie dolecieli. No ale fakt - oficjalnie było w IFR do
    >> lądowania. A lądowanie bez ILSa?
    >
    > Bez ILS, bo go w Smolensku nie ma.

    Więc w wizualu, bo jak według instrumentów:P

    > Ale - nie wiem jak tam fachowa nazwa, ale to bylo tylko
    > znizanie/podejscie.
    > Na wysokosci 100m powinni stwierdzic - widze pas, lub odlatujemy.

    No ale byli poniżej wysokości decyzji i kontynuowali zniżanie, wiec masz
    lot na widoczność bez widoczności. Jak widzisz dla debeściaków nie ma
    zasadniczych przeszkód:P



    --
    Shrek


  • 82. Data: 2021-04-30 19:30:54
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 18:39:46 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 30.04.2021 o 10:30, J.F pisze:

    >>>> Przed lotniskiem niewatpliwie.
    >>>
    >>> Na lotnisko to nie dolecieli. No ale fakt - oficjalnie było w IFR do
    >>> lądowania. A lądowanie bez ILSa?
    >>
    >> Bez ILS, bo go w Smolensku nie ma.
    >
    > Więc w wizualu, bo jak według instrumentów:P

    Ale ILS to nie jest jedyny instrument.

    Normalna rzecza jest, ze w IFR sie lata na instrumenty, bo inaczej sie
    nie da.
    Tylko ktos musi zapewnic pusty korytarz, bo inaczej nieszczescie
    gotowe.

    W dzien nawiasem mowiac tez musi, bo zobaczenie drugiego samolotu na
    kursie kolizyjnym to nie takie proste.

    >> Ale - nie wiem jak tam fachowa nazwa, ale to bylo tylko
    >> znizanie/podejscie.
    >> Na wysokosci 100m powinni stwierdzic - widze pas, lub odlatujemy.
    >
    > No ale byli poniżej wysokości decyzji i kontynuowali zniżanie, wiec masz
    > lot na widoczność bez widoczności. Jak widzisz dla debeściaków nie ma
    > zasadniczych przeszkód:P

    No i widac jak sie skonczylo, a ty bys chcial ladowac po nocy bez
    przyrzadow ? :-)

    J.


  • 83. Data: 2021-04-30 21:04:41
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2021 o 19:30, J.F pisze:

    > Ale ILS to nie jest jedyny instrument.

    No ale skoro jest wysokośc decyzji po której masz widzieć pas, to znaczy
    że końcówkę robisz wizualnie.

    > Normalna rzecza jest, ze w IFR sie lata na instrumenty, bo inaczej sie
    > nie da.

    Dlaczego ma się nie dać? W IFR lata się bo wygodniej i bezpieczniej, co
    nie znaczy że całkiem często nie dało by się w VFR. Dałoby się, tylko po co?

    > W dzien nawiasem mowiac tez musi, bo zobaczenie drugiego samolotu na
    > kursie kolizyjnym to nie takie proste.

    Zwłaszcza liniowcem, nawet jak zobaczysz, to połowa sukcesu.

    >> No ale byli poniżej wysokości decyzji i kontynuowali zniżanie, wiec masz
    >> lot na widoczność bez widoczności. Jak widzisz dla debeściaków nie ma
    >> zasadniczych przeszkód:P
    >
    > No i widac jak sie skonczylo, a ty bys chcial ladowac po nocy bez
    > przyrzadow ? :-)

    Ja bym nie chciał. Ale pod warunkiem zapewnienia separacji i oswietlenia
    pasa to chyba całkiem normalne - na bemowie nocą latali. Inna sprawa, że
    to GA.


    --
    Shrek


  • 84. Data: 2021-04-30 23:14:09
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 21:04:41 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 30.04.2021 o 19:30, J.F pisze:
    >> Ale ILS to nie jest jedyny instrument.
    >
    > No ale skoro jest wysokośc decyzji po której masz widzieć pas, to znaczy
    > że końcówkę robisz wizualnie.

    Tak jest.
    Nawet ILS schodzi tylko do jakiejs wysokosci, ladowac trzeba recznie.
    Z wyjatkiem najwyzszej kategorii.

    >> Normalna rzecza jest, ze w IFR sie lata na instrumenty, bo inaczej sie
    >> nie da.
    > Dlaczego ma się nie dać? W IFR lata się bo wygodniej i bezpieczniej, co

    Ale na instrumenty. Sam czlowiek tu wysiada i nie bedzie potrafil w
    chmurze rowno leciec.

    > nie znaczy że całkiem często nie dało by się w VFR. Dałoby się, tylko po co?


    >>> No ale byli poniżej wysokości decyzji i kontynuowali zniżanie, wiec masz
    >>> lot na widoczność bez widoczności. Jak widzisz dla debeściaków nie ma
    >>> zasadniczych przeszkód:P
    >>
    >> No i widac jak sie skonczylo, a ty bys chcial ladowac po nocy bez
    >> przyrzadow ? :-)
    >
    > Ja bym nie chciał. Ale pod warunkiem zapewnienia separacji i oswietlenia
    > pasa to chyba całkiem normalne - na bemowie nocą latali. Inna sprawa, że
    > to GA.

    Ladowanie na pasie ze swiatlami - tak.

    Ale ta separacja ... a jaka?
    I kto ma zapewnic po starcie z lotniska?
    Normalnie robi to kontroler - jak pozwala, to znaczy, okolice pasa
    puste.

    J.


  • 85. Data: 2021-04-30 23:38:37
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2021 o 23:14, J.F pisze:

    > Tak jest.
    > Nawet ILS schodzi tylko do jakiejs wysokosci, ladowac trzeba recznie.
    > Z wyjatkiem najwyzszej kategorii.

    Wiem. Najzabawniejsze jest, że w "przedostatniej" katergorii możesz
    wylądować przy zerowej widoczności... ale ci nie wolno bo z pasa nie
    zjedziesz;)

    >> Dlaczego ma się nie dać? W IFR lata się bo wygodniej i bezpieczniej, co
    >
    > Ale na instrumenty. Sam czlowiek tu wysiada i nie bedzie potrafil w
    > chmurze rowno leciec.

    No ale nie zawsze sa chmury - na ogół dałoby się na VFR lecieć.

    >> Ja bym nie chciał. Ale pod warunkiem zapewnienia separacji i oswietlenia
    >> pasa to chyba całkiem normalne - na bemowie nocą latali. Inna sprawa, że
    >> to GA.
    >
    > Ladowanie na pasie ze swiatlami - tak.
    >
    > Ale ta separacja ... a jaka?

    Najprorztsza to jeden statek powietrzny w określonym obszarze. Kiedyś
    zastanawiałem się jak sop swoją strefą zarządza jak nie potrafi zachować
    separacji na drodze - otoż jak jest jeden pojazd to nie ma się z czym
    zderzyć. No chyba że z ziemią. Co w sumie nam się nadzwyczaj często
    przydarza - mirosławiec, miller, smoleńsk...


    > I kto ma zapewnic po starcie z lotniska?
    > Normalnie robi to kontroler - jak pozwala, to znaczy, okolice pasa
    > puste.

    No i właśnie problem w braku kontrolera bo godziny wyszły:P


    --
    Shrek


  • 86. Data: 2021-05-01 00:21:28
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2021 23:38:37 +0200, Shrek napisał(a):
    > W dniu 30.04.2021 o 23:14, J.F pisze:
    >>> Dlaczego ma się nie dać? W IFR lata się bo wygodniej i bezpieczniej, co
    >>
    >> Ale na instrumenty. Sam czlowiek tu wysiada i nie bedzie potrafil w
    >> chmurze rowno leciec.
    >
    > No ale nie zawsze sa chmury - na ogół dałoby się na VFR lecieć.

    Musisz miec jednak jakąs sladową widocznosc.

    Bo ciemna noca, to sie szybko rozbijesz.
    Wysokosciomierz, sztuczny horyzont, kompas, predkosciomierz ..

    >>> Ja bym nie chciał. Ale pod warunkiem zapewnienia separacji i oswietlenia
    >>> pasa to chyba całkiem normalne - na bemowie nocą latali. Inna sprawa, że
    >>> to GA.
    >>
    >> Ladowanie na pasie ze swiatlami - tak.
    >>
    >> Ale ta separacja ... a jaka?
    >
    > Najprorztsza to jeden statek powietrzny w określonym obszarze. Kiedyś

    A tu kontrolera nie ma, wiec jak tego dopilnowac ?

    J.


  • 87. Data: 2021-05-01 08:32:22
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2021 o 00:21, J.F. pisze:

    >> No ale nie zawsze sa chmury - na ogół dałoby się na VFR lecieć.
    >
    > Musisz miec jednak jakąs sladową widocznosc.
    >
    > Bo ciemna noca, to sie szybko rozbijesz.
    > Wysokosciomierz, sztuczny horyzont, kompas, predkosciomierz ..

    VFR nie oznacza kompletnego braku przyrządów.

    >> Najprorztsza to jeden statek powietrzny w określonym obszarze. Kiedyś
    >
    > A tu kontrolera nie ma, wiec jak tego dopilnowac ?

    Zakazać. Tak działa strefa sop w warszawie;)


    --
    Shrek


  • 88. Data: 2021-05-01 15:21:10
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 May 2021 08:32:22 +0200, Shrek napisał(a):
    > W dniu 01.05.2021 o 00:21, J.F. pisze:
    >>> No ale nie zawsze sa chmury - na ogół dałoby się na VFR lecieć.
    >>
    >> Musisz miec jednak jakąs sladową widocznosc.
    >>
    >> Bo ciemna noca, to sie szybko rozbijesz.
    >> Wysokosciomierz, sztuczny horyzont, kompas, predkosciomierz ..
    >
    > VFR nie oznacza kompletnego braku przyrządów.


    No dobra, wychodzi na to, ze VFR w nocy sa:

    https://ventumair.eu/praktyka/vfr-noc/
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/loty-nocne-vf
    r


    Co oni maja na mysli pod V i jak uniknac zderzenia z innym samolotem,
    szczegolnie w kregu nadlotniskowym. Po tej lampie blyskowej ?


    >>> Najprorztsza to jeden statek powietrzny w określonym obszarze. Kiedyś
    >>
    >> A tu kontrolera nie ma, wiec jak tego dopilnowac ?
    >
    > Zakazać. Tak działa strefa sop w warszawie;)

    A tu widzisz - kazde lotnisko ma ten klopot, nie trzeba SOP.

    J.


  • 89. Data: 2021-05-01 15:24:38
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2021 o 15:21, J.F. pisze:

    > No dobra, wychodzi na to, ze VFR w nocy sa:
    >
    > https://ventumair.eu/praktyka/vfr-noc/
    > https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/loty-nocne-vf
    r

    Dziwne by było gdyby nie były. GA przecież po zmroku istnieje.

    >> Zakazać. Tak działa strefa sop w warszawie;)
    >
    > A tu widzisz - kazde lotnisko ma ten klopot, nie trzeba SOP.

    Ale ja na poważnie - w dc jest strefa kontrolowana sop i zarządają nią
    tak, że tylko marinełan może;)


    --
    Shrek


  • 90. Data: 2021-05-01 16:21:20
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 May 2021 08:32:22 +0200, Shrek napisał(a):
    >
    > VFR nie oznacza kompletnego braku przyrządów.

    a propos
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Separacja_(lotnictwo)

    separacja wzrokowa w nocy, hm ...

    A wracajac do naszego przypadku:
    -ktos pilotom powiedzial, ze to jest VFR i musza sami dbac o
    separacje?

    -czy to byl lot IFR, wiec separacje zapewnial ... informator ?

    J.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1