  • Data: 2006-01-27 18:35:54
    Temat: Re: wpisy w księdze wieczystej i notariusz [ot]
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2006-01-27 19:25 +0200, Użytkownik witek napisał :
    [ciach]
    > Notariusz ponosi pełną odpowiedzialność za to co robi i za to czego nie
    > zrobił, też.
    > Jeżeli notariusz zawalił, to z dobrym prawnikiem spłaci za ciebie długi,
    > które przypadły na twoją cześć, a których by nie było, gdyby wniosek
    > został złożony w terminie.
    > Po za tym samemu notariuszowi zrobi się gorąco, bo może stracić posadkę
    > za takie coś.
    > Natomiast jak złożył i ma na to dowód to nic mu nie zrobisz.

    Tak przy okazji mam pytanie: znajomi kupili mieszkanie w Warszawie na
    rynku wtornym. Bank, ktory udzielal im kredytu spradzil nieruchomosc
    pod wzgledem zadluzen, hipoteki, itp, bylo czysto. Notariusz podpisal
    sie pod aktem notarialnym, w ktorym jest napisane, ze mieszkanie jest
    calkowicie wolne od zadluzen. Po czym po kilku miesiacach okazalo sie,
    ze byly wlasciciel ma 10 tys zaleglosci w oplatach eksploatacyjnych
    (wspolnota), do tego nie placicl podatku za nieruchomosc (to akurat
    grosze). Znajomi przed kupnem byli w administracji, ale nikt im nie
    powiedzial o zadluzeniu. Administracja żąda splaty zaleglosci. Zalozmy,
    ze znajomi wniosa do sadu sprawe, to co z odpowiedzialnoscia notariusza
    - przeciez poswiadczyl,ze mieszkanie nie ma obciaen finansowych? I tak z
    ciekawosci: czy musza placic? Na razie przychodzacych do nich
    policjantow odsylaja pod obecny adres poprzedniego wlasciciela.

    --
    Edytka [edymon]
    http://labradory.info/