  • Data: 2006-01-28 18:17:13
    Temat: Re: wpisy w księdze wieczystej i notariusz [ot]
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    o`rety wrote:

    > W moim akcie notarialnym stoi napisane cos takiego, ze wedlug
    > _przedstawionych_dokumentow_ lokal nie jest zadluzony itd, itp.

    Za mało. Notariusz miał obowiązek sprawdzić, czy przedstawione dokumenty
    są prawdziwe. Jeżeli tego nie zrobił, a dokument okazałby się
    sfałszowany, to dalej odpowiedzialność ponosi prawnik.

    > Przedstawione dokumenty byly m.in. ze spoldzielni, ktora potwierdzila na
    > pismie "czyste konto". Po kilku miesiacach jednak okazalo sie, ze jakas
    > tam pani krysia sie pomylila i zadluzenie jednak jest.

    I jakby się uprzeć to p. Krysia musiałaby spłacić to zadłużenie.

    > Rola
    > notariusza jest imho stwierdzenie stanu faktycznego na podstawie
    > przedstawionych dokumentow. nie moze brac odpowiedzialnosci za pania
    > krysie, ktora sie pomylila.

    oczywiście, jeżeli dzwoniąc do p. Krysi z pytaniem czy wystawiała
    dokument taki to a taki o takiej treści p. Krysia potwierdziła, to
    notariusz jest czysty, ale p. Krysia wtopiła.

    Podpisywałem pełnomocnictwo do rozporządzania majątkiem, które to
    pełnomocnictwo było na dwie osoby, ale każda osoba mogła działać
    samodzielnie, sprzedać wszystko samodzielnie oraz zatrzymać kwotę sprzedaży.
    Pamiętam jak notariusz miał stracha przed podpisaniem takiego
    pełnomocnictwa. Wielkie oczy i pot na czole. Chodziło o kwoty rzędu
    kilku milionów złotych
    Osobą dającą pełnomocnictwo była starsza osoba, wypytywał ją jak rozumie
    zapisy pełnomocnictwa, prosił o opisanie własnymi słowami jak rozumie
    dany zapis.
    W przypadku, gdyby sie okazała, że osoba dająca pełnomocnictwo nie
    robiła tego z własnej woli, albo nie do końca rozumiała zapisy
    pełnomocnictwa całą odpowiedzialność ponosi notariusz.