  • Data: 2006-01-28 07:07:12
    Temat: Re: wpisy w księdze wieczystej i notariusz [ot]
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik [edymon] napisał:

    > Tak przy okazji mam pytanie: znajomi kupili mieszkanie w Warszawie na
    > rynku wtornym. Bank, ktory udzielal im kredytu spradzil nieruchomosc
    > pod wzgledem zadluzen, hipoteki, itp, bylo czysto. Notariusz podpisal
    > sie pod aktem notarialnym, w ktorym jest napisane, ze mieszkanie jest
    > calkowicie wolne od zadluzen. Po czym po kilku miesiacach okazalo sie,
    > ze byly wlasciciel ma 10 tys zaleglosci w oplatach eksploatacyjnych
    > (wspolnota), do tego nie placicl podatku za nieruchomosc (to akurat
    > grosze). Znajomi przed kupnem byli w administracji, ale nikt im nie
> [...]

    W moim akcie notarialnym stoi napisane cos takiego, ze wedlug
    _przedstawionych_dokumentow_ lokal nie jest zadluzony itd, itp.
    Przedstawione dokumenty byly m.in. ze spoldzielni, ktora potwierdzila na
    pismie "czyste konto". Po kilku miesiacach jednak okazalo sie, ze jakas
    tam pani krysia sie pomylila i zadluzenie jednak jest. na szczesie
    sprzedajacy jest czlekiem na poziomie i uregulowal wszystko. Rola
    notariusza jest imho stwierdzenie stanu faktycznego na podstawie
    przedstawionych dokumentow. nie moze brac odpowiedzialnosci za pania
    krysie, ktora sie pomylila.
    A co z agencja posrednictwa?

    pozdrawiam